بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/16
شماره 2461 - تاریخ 1403/02/16
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 251208 | تاریخ : ۱۳۹۹/۵/۲۵ - 10:37
مرمت ٧٥٠٠ کیلومتر از راه های شریانی كشور

مرمت ٧٥٠٠ کیلومتر از راه های شریانی كشور

​معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از مرمت ٧٥٠٠ كيلومتر از راههاي شرياني كشور خبر داد.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي به نقل از خبرگزاري صدا و سيما​، رضا اكبري معاون راهداري اين سازمان با اعلام اين مطلب افزود:

وضعیت رويه راههاي كشور هر دوسال يك بار بررسي مي‌شود . وضعيت راه های کشور توسط خودرو های تجهیز شده به انواع دوربین و حسگر های سامانه مدیریت نگهداری رویه راه ها (PMS) بررسی و تجزیه و تحلیل می شود که بر اساس آخرین برداشت که در پاییز سال ١٣٩٧انجام شد، حدود ٣٣ درصد راه های اصلی و شبکه شریانی کشور نیاز به مرمت روکش یا تعمیر اساسی دارد.​​​
وی اظهار داشت :
بر اساس تجزیه و تحلیل سامانه مدیریت و نگهداری رویه راه ها (PMS)، ترمیم ٤ هزار کیلومتر از راه ها که اولویت بیشتری داشتند سال گذشته انجام شد و امسال نیز ٧ هزار کیلومتر دیگر در دست اقدام و تعمیر اساسی قرار دارد .
وي خاطر نشان كرد :
مقرر شد در دو هزار کیلومتر دیگر از راه ها نیز مرمت و نگهداری جاری انجام شود بنابراین در مجموع ظرف دو سال، بیش از ١٣ هزار کیلومتر از راه های کشور تعمیر اساسی و یا مرمت شده است .
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امسال ٣ هزار کیلومتر روکش ضخیم و بازیافت آسفالت، ٤ هزار کیلومتر روکش نازک و ٢ هزار کیلومتر لکه گیری و درزگیری آسفالت در شبکه راه های کشور انجام می شود و از مجموع ١٢ روش مرمت و نگهداری راه ها که شامل انواع آسفالت گرم، بازیافت سرد و گرم، روکش نازک، درزگیری و انواع لکه گیری است در طول این مسیر ها بسته به نوع خرابی عملیات ترمیم استفاده شده است.
اکبری اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری راه ها در وضعیت مطلوب را سالانه ٢٠ هزار میلیارد تومان دانست و افزود:
اعتباراتی که به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اي برای نگهداری راه ها تخصیص می یابد ، سالانه حدود یک دهم این مبلغ است . در واقع سالانه ٢ تا ٣ هزار میلیارد تومان در اختیار اين سازمان  قرار می گیرد که با توجه به عمر مفید آسفالت و وجود عقب ماندگی تاریخی در این بخش همچنين نیاز تصاعدی به مرمت راهها ، همه ساله در قالب پیشنهاد به مجلس و دولت در جهت تامين اعتبار مورد نیاز اين بخش تلاش شده و اينكه
منابع درآمدی پایداری تعریف شود که به دليل مشكلات اقتصادي پيش رو امكان پذير نشده است.
وی افزود:
در همه کشورها، اعتبارات تعمیر راه ها از منابع دولتی جدا شده و از نسخه هایی نظیر مالیات بر سوخت، مالیات بر خودرو و عوارض بر جاده یا روش های ترکیبی استفاده شده است که در کشور ما این اتفاق رخ نداده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه امروز در سراسر کشور بیش از ٣٥٠ اکیپ آسفالت در سطح راه های برون شهری فعال است افزود: با توجه به اینکه بیشترین خرابی راه ها در استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، اصفهان، هرمزگان و خوزستان بوده است طبیعی است که بیشترین حجم پروژه ها و اعتبارات به این استان ها تخصیص یافته است و این استان ها هرکدام ١٥ تا ٢٠ اکیپ فعال دارند.
وی همچنین درباره کنترل کیفیت آسفالت و مصالح مورد استفاده در عملیات های عمرانی و مرمت روکش ها نیز گفت:
تمام عملیات تعمیر و نگهداری راه ها از ابتدای تعریف پروژه تا انتهای آن تحت پوشش و نظارت آزمایشگاه های کنترل کیفیت طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و کارخانجات قیر و مصالح نیز باید گواهی استاندارد خود را از مرکز تحقیقات راه وزارت راه و شهرسازی اخذ کنند تا بتوانند در مناقصات ما شرکت کنند و در حین اجرا هم آزمایشات مکرر انجام شده و در موارد ضروری دستورالعمل اصلاحی برای سازندگان صادر می شود ضمن اینکه از پیمانکار گواهی دوره تضمین بین ٢ تا ١٠ سال بسته به نوع عملیات عمرانی آن اخذ می گردد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: از یک ماه آینده، بازنگری و اسکن مجدد راه های کشور توسط سامانه مدیریت و نگهداری رویه راه های کشور (PMS) آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه خرابی حدود ٣ هزار کیلومتر از راه های کشور از دوره قبلی باقی مانده است و بخش دیگری از راه ها نیز در فاصله این دو سال مستهلک شده به میزان خرابی های راه های کشور اضافه خواهد شد و زمستان نیز در پیش است که به شبکه راه ها و آسفالت آسیب جدی می زند و اگر رویدادی نظیر سیلاب نیز اتفاق بیافتد حجم خرابی راه های کشور به شدت افزایش می یابد.
گفتني است شبکه راه های برون شهری کشور که زیر نظر و مدیریت وزارت راه و شهرسازی است ٢٠٠ هزار کیلومتر طول دارد که شامل بزرگراهها، آزادراهها، راه های فرعی و روستایی است و طول جاده های شریانی کشور ٣٥ هزار کیلومتر است که با احتساب باند های رفت و برگشت به ٥٢ هزار کیلومتر می رسد که اولویت اول ما نگهداری جاده های پرتردد شریانی است و در مرحله بعد ٥٠ هزار کیلومتر راه فرعی و سایر راه ها قرار دارد .
 
 
 
کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.