بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 67471 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۱۰ - 17:05
منشا اموجی ها از کجا بود؟

منشا اموجی ها از کجا بود؟

طراح ایموجی ها: این روزها نمی تواند با اموجی ها همانند گذشته ارتباط برقرار کند، چون آنها نسبت به طراحی اولیه بسیار تغییر کرده اند.

نوآوران آنلاین- اکنون اموجی تبدیل به زبانی جهانی شده و همه جا هستند؛ اما باید بدانیم همه این غوغاها توسط مردی بیست و پنج ساله به نام شیگتاکا کوریتا آغاز شد. وی در یک شرکت تولید تلفن همراه ژاپنی کار می کرد. او در سال ۱۹۹۸ نخستین دسته ی ۱۷۶ تایی از اموجی ها را طراحی کرد.

اموجی ها از کجا سر در آوردند؟

وی می گوید: این ایده کاملا اتفاقی به سرم زد. اگر من این کار را نمی کردم، مطمئنا فرد دیگری به آن می پرداخت. او هم اکنون عضو هیأت مدیره ی شرکت تکنولوژیکی دوانگو در توکیوی ژاپن است.

کوریتا در ادامه می گوید: در آن زمان فرستادن پیام کوتاه با محدودیت ۲۵۰ کاراکتری رو به رو بود و افراد برای بیان افکارشان به روش های کوتاه تری نیاز داشتند؛ «پیام های دیجیتالی تازه اول راه بود و من هم به کمبودهای این پیام ها می اندیشیدم».

اموجی به سرعت در دل مردم ژاپن جا باز کرد. در واقع اموجی نیز از کلماتی ژاپنی گرفته شده است؛ کلماتی به معنای عکس و حرف.

کوریتا پنج چهره ی اصلی را طراحی کرد؛ خوشحال، عصبانی، غمگین، شگفت‌زده و گیج.

برخی از این اموجی ها جای خود را در دل فرهنگ های مختلف باز کردند. مثلا قطره ای عرق که از گونه جاری است، معنایی جز اضطراب و دلشوره نمی تواند داشته باشد. البته بعضی از آنها نیز گیج کننده بودند.

و به این ترتیب، شرکت های غربی مانند اپل و گوگل اموجی را جهانی کردند.

بنا بر این گزارش، فیلمی توسط کمپانی سونی در سال ۲۰۱۷ ساخته شد که در آن زندگی یک اموجی در دنیای تلفن هوشمند و البته به صورت طنز به تصویر کشیده می شد.

کوریتا می گوید، این روزها نمی تواند با اموجی ها همانند گذشته ارتباط برقرار کند، چون آنها نسبت به طراحی اولیه بسیار تغییر کرده اند. هیچ گونه قراردادی برای پخش اموجی ها با او بسته نشده و هیچ گونه هزینه ای نیز به او پرداخت نشده است. به همین دلیل است که نام ‌او را زیاد نمی شنویم.

سال گذشته در موزه هنرهای مدرن نیویورک، نمایشگاهی به نام وی برپا شد؛ نمایشگاهی که در آن اشک کوریتا درآمد.

کوریتا می گوید: آنجا بودند. تمام چیزهایی که درگیرشان بوده ام. من نه هنرمندم و نه طراح. اما این موزه قدرت اموجی در تغییر سبک زندگی مردم را درک کرده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.