بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/31
شماره 2472 - تاریخ 1403/02/31
آخرین اخبار
جوابیه روابط عمومی شرکت شهروند به خبر کذب در خصوص کیفیت گوشت تنظیم بازاری در یکی از شعب
یک هکتار اراضی کشاورزی در منطقه 19 آزاد سازی شد
عملیات احداث آمفی‌تئاتر روباز بوستان شهید کاظمی منطقه 19 از نیمه راه عبور کرد
ساماندهی پارکینگ های حرم مطهر برای خودروهای زائران امام راحل در منطقه 19
بررسی طرح های اجرای تقاطع غیر همسطح بر روی خیابان بسیج در منطقه ۱۵
برگزاری دومین نشست صمیمانه شهردار منطقه۴ با شهرداران مدارس
اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب تا خرداد
اجرای عملیات همسطح سازی، لکه گیری، تراش و روکش آسفالت بیش از ۶۹ هزار ۸۰۰ مترمربع بزرگراه لشگری و بزرگراه متوسلیان و معابر در منطقه ۲۱
تمهیدات ترافیکی و بازسازی مسیر خط ویژه اتوبوس های تندرو BRT در بلوار شهدای حصارک
ترمیم و رفع چاله‌های خطرساز بزرگراهی ناحیه۶ با استفاده از آسفالت گرم
افتتاح دو مجموعه ورزشی ویژه بانوان در سال جاری در منطقه ۱۷
حفظ ۱۱ هزار متر مربع فضای سبز در احداث ایستگاه تبادلی خط ۹ و ۱۱ مترو
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
جابه‌جایی بیش از ۱۷۹ هزار نفر از شرکت کنندگان در اجتماع بزرگ امام رضایی ها با متروی تهران
گام بلند مدیریت شهری در توسعه سرانه های ورزشی منطقه ۱۲
آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی دختر محلات قلب طهران
برگزاری پنجمین نشست جمیعت شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی هم سرا
احداث نخستین مخزن ذخیره آب فضای سبز در بزرگراه شهید خرازی
بهسازی ۸ میدان میوه و تره بار در منطقه۲
چراغ‌ راهنمایی 295 تقاطع منطقه دو بهسازی و رفع نقص شد
استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود
احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود/ میزان بارش‌ها در سطح «هشدار قرمز» نبود
دستاوردهای دولت در حوزه اشتغال و معیشت
برنامه‌های گرامیداشت سوم و چهارم خرداد اعلام شد
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
مخبر: ظرف دو هفته آینده تمامی مردم آسیب دیده ناشی از سیل اخیر اسکان داده می شوند
افتتاح رسمی دو طرح سد قیز قلعه‌سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
کد خبر: 46001 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۳ - 00:03
ترس‌ شخصیت‌های باج‌ده زندگی افراد باج‌گیر را می‌سازد
بررسی علل باج‌دهی افراد در گفت‌وگو با دکتر ویدا فلاح

ترس‌ شخصیت‌های باج‌ده زندگی افراد باج‌گیر را می‌سازد

«هر زمان که مطابق میل‌شان رفتار نکنید، شما را به بی‌عدالتی محکوم می‌کنند»، «مستقیم و یا غیر مستقیم به شما می‌گویند که اگر به آن‌ها توجهی نکنید، به خودشان آسیب می‌رسانند و یا دچار افسردگی می‌شوند»، «بی‌وقفه تهدیدتان می‌کنند که اگر مطابق میل‌شان رفتار نکنید، رابطه‌شان را با شما قطع می‌کنند»، «هر چقدر هم که به آن‌ها اهمیت دهید، همیشه بیشتر و بیشتر می‌خواهند»؛ این‌ها نشانه‌های شخصیت‌های باج‌گیر است.

نوآوران آنلاین- اگر در زندگی‌تان با این افراد مواجه شدید یقین داشته باشید که خودتان چراغ‌سبز این باج‌گیری را با باج دادن به آن‌ها داده‌اید. بسیاری از روان‌شناسان بر این باورند که افراد باج‌ده شخصیت‌هایی ترسو هستند و برای کسب رضایت دائمی دیگران همواره در حال رفتار مطابق میل آن‌ها هستند و راهی جز باج‌دهی ندارند.  
شخصیت‌های ترسو تا هر زمان که از افراد باج‌گیر اطاعت کنند مورد تحسین‌شان و هر زمان که از این کار پرهیز کنند، مورد عتاب و خطاب‌شان قرار می‌گیرند.
پرواضح است که شخصیت‌های باجگیر، تا پایان عمر در پی تأمین خواسته‌‌های‌شان هستند و روز به روز نیز انتظارات‌شان بیشتر می‌شود که در این خصوص باید گفت تا زمانی که شخصیت‌های باج‌ده وجود دارند باج‌گیری نیز ادامه خواهد داشت. افراد باج‌ده به دلایل مختلف از «نه» گفتن هراس دارند و از این رو خود را همواره تسلیم خواست‌ها و انتظارات بی‌پایان باج‌گیرها می‌کنند و به بیان دیگر می‌توان آن‌ها را همچون مومی در دست باج‌گیرها دانست.
در همین خصوص به گفت‌و‌گو با دکتر ویدا فلاح، روان‌شناس بالینی و مدرس مهارت‌های زندگی پرداختیم که مشروح آن تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
    ابتدا بپردازیم به این‌که چرا برخی افراد شخصیتی باج‌ده هستند و مدام در حال  باج‌دهی به دیگر افراد هستند. این امر ریشه در چه عاملی دارد؟
افراد باج‌ده معمولاً شخصیت‌هایی ترسو هستند که برای فرار از ترس‌شان و یا سرپوش گذاشتن بر آن به جای رفع مشکلات‌شان به باج‌دهی می‌پردازند. درحقیقت این عده از طریق باج دادن سعی در پاک کردن صورت مسأله و نه حل آن دارند. ریشه اصلی باج دادن این شخصیت‌ها را می‌توان در ترس آن‌ها دانست؛ ترسی که آن را همچون سایه‌ای مدام بالای سر خود می‌بینند. درواقع افراد ترسو چنین تصور می‌کنند که با باج‌دهی می‌توانند رضایت دیگران را جلب نمایند. در حالی‌که نه تنها موفق به این جلب رضایت نمی‌شوند بلکه در بسیاری از موارد نیز زمینه برای توهین به خود را فراهم می‌نمایند و درحقیقت باج دادن چراغ سبزی برای توهین دیگران به خود است. اشخاص باج‌ده معمولاً منفعل هستند و از روی ترس حاضر به انجام هر کاری می‌شوند و معمولاً نسبت به خود نیز احساس خوبی ندارند.
    اشاره فرمودید به ترس، این ترس چه علتی می‌تواند داشته باشد؟
ترس از دست دادن کسی یا چیزی، ترس از طرد شدن توسط اطرافیان، ترس از دست دادن قدرت در محیط شغلی، این‌ها عللی است که افراد ترسو به دلیل آن به سایر افراد باج می‌دهند. البته توجه به این نکته قابل تأمل است که ترس این افراد ریشه در احساس بی‌لیاقتی که از سال‌ها قبل در آن‌ها نهادینه شده است، دارد. در حقیقت افراد باج‌ده خود را شخصیتی بی‌لیاقت می‌دانند و فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند آرامش خاطر کسب خود کنند. درحقیقت آن‌ها راهی جز باج‌دهی برای گذران زندگی خود ندارند؛ به افراد باج‌ده باید آموخته شود که چگونه رفتار کنند که ترس‌های‌شان زندگی یک باج‌گیر را نسازد و بیاموزند که رویدادهای مهمی همچون طرد شدن و یا از دست دادن شغل، طلاق، بازنشستگی و یا بیماری می‌تواند به راحتی اطرافیان‌مان را به افرادی باج‌گیر مبدل سازد.
    پس این‌طور که از فرمایشات شما برداشت می‌شود، می‌توان گفت افراد باج‌گیر، رفتار شخصیت‌های باج‌ده را که منفعل هستند شکل می‌دهند؟
بله‌. همین‌طور است. افراد باج‌ده همواره برای کسب رضایت افراد باج‌گیر رفتار می‌کنند حتی اگر متضرر اصلی خودشان باشند چراکه از قدرت تصمیم‌گیری در زندگی برخوردار نیستند. درواقع می‌توان گفت افراد باج‌ده قربانی شخصیت‌های باج‌گیر می‌شوند و مهم‌تر از همه این‌که نمی‌دانند برای چه باج‌ می‌دهند. آن‌ها نمی‌دانند که برای جلب رضایت دیگران و ترس از طرد شدن است که باج می‌دهند. اطرافیان و خانواده افراد باج‌ده باید آن‌ها را نسبت به این موضوع آگاه نمایند که یک نفر نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد و راه راضی نگه داشتن باج دادن نیست و چون نمی‌توانند افکار سایر افراد را تغییر دهند از‌این‌رو باید در خودشان تغییراتی ایجاد کنند.

 

خبرنگار: آرزو قادری

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.