بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/10
شماره 2458 - تاریخ 1403/02/10
آخرین اخبار
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
بازپیرایی فضای سبز و کاشت بیش از 500 اصله درخت در 5 محور منطقه 19
محور شریانی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 19جان تازه ای گرفت
اجرای طرح «کوچه به کوچه خدمت» در محلات منطقه ۱۹
نظارت های ستادی نواحی منطقه ۱۹ در سال جدید با بازدید از محور ویژه در ناحیه ۲ آغاز شد
اجرای طرح آراستگی"خونه به خونه" درمحدوده نواحی شش‌گانه منطقه ٦ تهران
پاتک شهرداری منطقه٦ تهران برای جلوگیری از حمله سفیدبالک‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای در تحقق شعار سال
هوای پاک،مسئول پاسخگو، شهروند مسئول
پاکسازی ۷۰ هزار متر مربع زمین های بایر در منطقه ۲۱
اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ مترطول عملیات آبرسانی در منطقه ۲۱
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و رویداد مثبت ۱۰۰ در بوستان بزرگ ولایت
واردات ۱.۸ میلیارد دلاری طلا برای رفع تعهدات ارزی
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
کد خبر: 266371 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - 22:01
نوروز در پیش است و به شدت نگرانیم / مطلقا موافق سفر نیستیم
وزیر بهداشت:

نوروز در پیش است و به شدت نگرانیم / مطلقا موافق سفر نیستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عید نوروز در پیش است و ما همه نگران هستیم، گفت: مسافرت به عنوان اصلی ترین عامل در گردش ویروس بسیار موثر است و به عنوان وزارت بهداشت مطلقا موافق هیچ مسافرتی نیستیم.

نوآوران آنلاین- دکتر سعید نمکی در بیستمین آیین پویش ره سلامت که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد با بیان اینکه مجموعه شهید رجایی امروز برای کشور یک ویترین بزرگ علمی و مایه امید برای تمام کسانی است که به عنوان آخرین پایگاه مراجعه می کنند تا شاید به دست توانمند بزرگان قلب و عروق کشور بعد از لطف خداوند، شفا بگیرند، گفت: به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت آمده ام تا قدردان زحمات و تلاش شما در طول تمام این سال ها باشم.

وی افزود: قبل از ورود به جلسه، این دوره اجرایی که در خدمت مردم بودم را مرور می کردم؛ در این دوره دو کار را ذی قیمت می دانم که یک مورد آن ایجاد اداره کل بیماری های غیرواگیر در سه دهه گذشته بود.

سالانه ۱۰۰هزار مرگ در کشور به دلیل فشارخون و عوارض آن

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز ۱۰۰ هزار مرگ در سال از بین ۳۸۰ هزار مرگ، به علت پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن رخ می دهد گفت: ۳۱۳ هزار مرگ غیر از آنچه کووید بر ما تحمیل کرد به علت بیماری های غیرواگیر است که سکته های قلبی و مغزی و بیماری های قلبی در راس آن قرار دارند.

آسیب پذیری بیماران زمینه ای مقابل کووید - ۱۹

۹۳ درصد مرگهای کرونا در بیماران زمینه ای و سالمندان

نمکی افزود: در کووید هم اثبات شد که گرچه همه گیری ویروس بود اما آسیب پذیرترین اقشار، افرادی بودند که یک بیماری زمینه ای داشتند. ۹۳ درصد از مرگ ها در افرادی بوده که یا بیماری زمینه ای داشتند یا سن بالای ۶۵ سال که تلنگری به ذهن و روح و رفتار اجتماعی ما می زند که به بیماری های غیرواگیر و به خصوص بیماری های قلبی و عروقی بیشتر توجه کنیم.

وی ضمن قدردانی برای توسعه زیرساخت ها به منظور رسیدگی عاجل به گرفتاری های قلبی و عروقی که افتخاری نفیس برای جمهوری اسلامی است، گفت: اعلام آمادگی و درخواست می کنم که بیمارستان شهید رجایی مدیریت ملی این پروژه را بپذیرند و بتوانیم آن را در قالب یک پروژه ملی ادامه دهیم و داروی ترومبلیتیک که از آن نام برده شد را هرچه سریعتر با یک گایدلاین هایی در دسترس قرار دهیم. با توجه به کمبود منابع اکنون وضعیت دشواری داریم.

نمکی افزود: اگر رنجی که در این ایام در کنار مدیریت کووید با مضایق ارزی، مالی و تحریم ها می کشم را بازگو کنم شاید خیلی از شما زار زار به حال این برادر کوچکتان گریه کنید. باید هر سِنتی که خرج می کنیم در جایگاه تعریف شده ای باشد. متاسفانه گاهی درست هزینه نمی کنیم. استفاده از این دارو را با گایدلاین و شرایط ویژه فراهم می کنیم و از دکتر نوحی میخواهیم در پیشگیری از گرفتگی های قلبی و عروقی به ما کمک کنند. اگر نتوانیم سبک زندگی مردم را اصلاح و ورزش همگانی را جا بیندازیم، هر روز باید ته این رودخانه زخمی و جنازه جمع کنیم.

وی ادامه داد: تقاضا می کنم آموزش همگانی و آموزش از راه دور را این مرکز برعهده بگیرد و متولی آموزش همگانی درباره پیشگیری از بیماری های قلبی  و عمومی باشد و آموزش ها ر ا مطابق با درک گروههای سنی مختلف آماده کنند. مطمئن هستم این مرکز به عنوان یک مرکز مرجع برای کل مناطق مطرح خواهد بود، همانطور که امروز هم هست و نظیرش را در بسیار ی مناطق دنیا نداریم. تقاضا می کنم بیمارستان رجایی نقش لیدر شیپی قلب و عروق را هم گسترده تر اداره کند. باید بتوانیم این مرکز را به عنوان مرکز مجهز به ابزار آموزش از راه دور برای همه مراکز مرجع مطرح کنیم. آماده هستم اگر امکاناتی لازم است به تامین آن کمک کنیم.

بدون سر و صدا حرکت می کنیم

افزایش چراغ خاموش ماهانه ۱۰۰۰تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال علیرغم گرفتاری ما در کووید نه تنها در این باتلاق نماندیم بلکه توانستیم به عنوان یکی از درخشان ترین سال های قبل و بعد از انقلاب در توسعه زیرساخت ها تلاش کنیم گفت: امسال حدود ۱۱ هزار تخت بیمارستانی را داریم راه اندازی می کنیم. بدون سروصدا حرکت می کنیم و خیلی اهل ویترین آرایی نیستیم که خودمان را مطرح کنیم و  دل به رضایت خدا و مردم بسته ایم و دنبال پرش ارتفاع نیستیم، امیدوارم لندینگی در فرودگاهی احترام آمیز داشته باشیم و این ردا را تقدیم کنیم. بی سروصدا و چراغ خاموش ماهانه هزار تخت دارد به تخت های بیمارستانی کشور اضافه می شود و این اتفاق هیچ سالی در سال های بعد از انقلاب نیفتاده است.

در خوزستان روزهای سختی داریم

وی افزود: کمتر از یک و نیم ماه ۲۵۰۰ تخت آی سی یو اضافه کردیم و در خوزستان در عرض یک هفته ۷۰ تخت جدید برای بیماران تنفسی ایجاد کردیم. برای بیمار کووید اکسیژن اصلی ترین رکن حیاتی است. رساندن اکسیژن ساز بخصوص به خوزستان بسیار مهم است و روزهای بسیار سختی داریم. خداوند لطف کرد این زیرساخت ها را اضافه کنیم. قرار است بیش از ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی امسال به بهره برداری برسانیم که بسیاری از آن محقق شده است. افتخاری بود که در این ایام نصیب ما شد اما دلم نمیخواهد گریزی نداشته باشم و دل نگرانی همکارانم از روزهایی که هست را اعلام نکنم.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه گفت: خبرنگارانی را داشتیم که خودشان در حین برخورد با عدم رعایت پروتکل ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند اما در کنار ما بودند. از مردم شریف و صبوری که در یک سال گذشته همراهی کردند، کسب و کارشان تعطیل شد، اما کنار ما ماندند باید تشکر کرد. نرفتن بچه ها به مدرسه و ماندن در خانه، گرانی و زندگی در این شرایط سخت اقتصادی کار آسانی نیست. حمایت های بی بدیلی را از بسیاری بخش ها داشتیم و همکاری بین بخشی خوبی صورت گرفت؛ اما نارفیقی و عدم رعایت هایی را هم دیدیم.

نمکی ادامه داد: هربار به مراکز درمانی می آیم در کنار احساس غروری که می کنم، شرمند هم هستم. جان نثارترین کادر بهداشت و درمان دنیا را داریم و افتخار میکنم به وجودشان. وقتی میخواستیم واکسن بزنیم خیلی ها با بنده تماس گرفتند و گفتند ما دلمان نمی آید وقتی طبقات دیگر تزریق واکسن نداشته اند این کار را برای ما انجام دهید. این همه ایثار را هیچ کجا ندیده ام. اما از آن سو کادر بهداشت را می بینم که دارد در این بی توجهی ها هر روز نحیف تر می شود. موی پرسنل سفیدتر و چهره ها خسته تر شده و یک علتش این است که عده اندکی بی توجهی میکنند.

نوروز در پیش است و نگرانیم

به عنوان وزارت بهداشت با هیچ مسافرتی موافق نیستیم

وی با بیان اینکه عید نوروز در پیش است و ما همه نگران هستیم گفت: مسافرت به عنوان اصلی ترین عامل در گردش ویروس بسیار موثر است و به عنوان وزارت بهداشت مطلقا موافق هیچ مسافرتی نیستیم. فکر میکنیم مانند سال گذشته که ایستادیم و گفتیم از ۲۵ اسفند فرصتی برای احیا و بازتوانی کادر بهداشت داشته  باشیم امسال هم باید از رفت و آمدها جلوگیری کنیم؛ این درحالی است که سال گذشته ویروس ووهان بود با قدرت ابتلا و کشندگی کمتر، اما اکنون در خوزستان صحنه های دردناکی می بینیم. در عرض ۴۸ ساعت ریه پر است و فرصت به ما نمی دهد.

ناچاریم روی پروتکلها بایستیم

وی افزود: با چنین ویروس سهمگینی می خواهیم مسافرت هم برویم؟. می دانیم مردم خسته اند و حوصله شان سر رفته و صنعت توریسم آسیب جدی دیده است همه دنیا این طور است ولی ناچاریم برای حفظ سلامت مردم روی برخی پروتکل ها بایستیم. یکی از دغدغه های ما همین تعطیلات نوروز است و پیشنهاد ما این است که تردد و مسافرت نباید باشد. از جاده های پرازدحام و ترددهای بی رویه و درهم آمیختگی جمعیت آلوده از اقصی نقاط و انتقال یک ویروس موتاسیون یافته به شدت اضطراب داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در چنین شرایطی هستیم که به عنوان مثال می گوییم آب آلوده نباید خورد اما اگر اصرار میکنید حداقل آن را بجوشانید، گفت: در چنین انتخابی گرفتاریم. امید است عید آینده هم بدون دغدغه کادر بهداشت و درمان بگذرد. البته خیلی خوشبین نیستیم با آنچه در خوزستان می بینیم. با رئیس دانشگاه لرستان و بندرعباس صحبت میکردم و اگر بی توجهی کنیم افق تاریکتری می بینم.

وی تاکید کرد: واقعا از همه دست اندرکاران درخواست می کنم که مجموعه بهداشت ودرمان کشور را که این اندازه تحت فشار است بیشتر مورد توجه قرار دهند، اینها سرمایه اجتماعی هستند و سروقامتانی را از دست دادیم که کسی نمی تواند جای آنها را پرکند. شرمسار خانواده های آنها هستم.

درباره برخورد با پروتکل شکنان اعتراض داریم

چه کسی باید با کسی که ماسک نمی زند، برخورد کند؟

وزیر بهداشت گفت: درباره برخورد با پروتکل شکنی اعتراض داریم. شرمنده همکارانم هستم و جوابی ندارم به آنها بدهم. چه کسی باید با کسی که ماسک نمیزند برخورد کند. در گزارش ها می بینیم که فردی در بازار ایستاده و ماسک نزده و با خنده به خبرنگار صداوسیما میگوید به ماسک اعتقادی ندارم. ماسک یک پروتکل است و ربطی به اعتقاد افراد ندارد. امید است بیش از پیش مجموعه ارزشمند سرمایه اجتماعی را دریابند.

همچنین در حاشیه بیستمین آیین پویش ره سلامت، کاشت یک اصله نهال به یاد شهدای مدافع سلامت در محوطه مرکز قلب شهید رجایی از سوی وزیر بهداشت صورت گرفت.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.