بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/08
شماره 2456 - تاریخ 1403/02/08
آخرین اخبار
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
برگزاری جلسه عملیاتی طرح های تحولی خدمت در سال ۱۴۰۳
آغاز طرح ویژه الگوی خدمت در معابر منتخب منطقه ۱۶
برپایی میز خدمت سلامت و ویزیت رایگان کارکنان در منطقه ۱۶
شناسایی و پلمپ ایستگاه غیر مجاز پسماند در بازار حضرتی منطقه ۱۲
لزوم برنامه ریزی جهت انجام به موقع پروژه های احداثی منطقه در سال ۱۴۰۳
اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه۲ تدوین شد
ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
رفتار غیرانسانی آمریکا نسبت به دانشجویان معترض شرم‌آور است/ دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند
رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
کد خبر: 265034 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - 07:45
مراکز جعلی خدمات‌رسانی لوازم‌خانگی و لزوم هوشیاری مشتریان

مراکز جعلی خدمات‌رسانی لوازم‌خانگی و لزوم هوشیاری مشتریان

تهران- ایرنا- در ماه‌های گذشته ارسال پیامک‌های با سرشماره‌های رند و پنج رقمی مشابه با سامانه‌های شرکت‌های بزرگ و معتبر، همچنین تماس افراد برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری، تمدید ضمانت‌نامه‌ها و غیره به نمایندگی از برندها، به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است.

نوآوران آنلاین به گزارش ایرنا، این شرکت‌ها که کارت شناسایی به نام شرکت‌ها و برندهای معتبر برای نمایندگان خود چاپ کرده و حتی نام و شماره تماس‌هایشان بالاتر از شرکت‌های اصلی در یک جست‌وجوی ساده اینترنتی دیده می‌شود، به سوء استفاده از مشتریان پرداخته و مشکلات عدیده‌ای از جمله فروختن اجناس و قطعات تقلبی و غیر اصلی و ارائه خدمات نامناسب به وجود می‌آورند که در بسیاری موارد منجر به خرابی لوازم‌خانگی یا صوتی و تصویری منازل افراد شده است. لوازمی که در ماه‌های گذشته متاثر از موضوع تحریم‌ها و دیگر مشکلات، افزایش قیمت‌های بالایی را تجربه کرده و خرید آنها برای بسیاری از اقشار دور از دسترس شده است.

در این زمینه، "سید وحید نجفی" نائب رئیس انجمن صنفی کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم خانگی و صوتی و تصویری ایران امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در دو سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و وضعیت خاص بازار، تغییر شرایط و قوانین و وضعیت نمایندگی‌ها، خلاهایی به وجود آمد که سبب شد تا برخی افراد سودجو با فرصت‌طلبی، مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

وی بیان‌داشت: از جمله این مشکلات، ساخت محصولات مشابه محصولات اصلی، نصب برند بر روی آنها و عرضه در بازار، افزایش کالاهای قاچاق و نامعتبر در بازار با کارت گارانتی‌های ساختگی، ناشناخته و جعلی و حضور شرکت‌ها و افرادی در حوزه خدمات پس از فروش که خود را در قالب نمایندگی شرکت های معتبر و اصلی جا می زدند است.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: یکی از راهکارهای اصلی مقابله با این سودجویی‌ها این است که مصرف‌کنندگان باید آگاه بوده و هوشمندانه عمل کنند، به‌طوری که به هر کس اعتماد نکرده و فقط به افراد و شرکت‌های معتبر که اعتبارشان را طی سالیان متمادی فعالیت به دست آورده‌اند، اطمینان کنند.

وی ادامه‌داد: مشتریان و مصرف‌کنندگان باید با پرهیز از اعتماد به فروشندگان ناشناخته و سایت‌های ناشناس، از فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، فاکتور رسمی و معتبر دریافت کنند، این تفکر که اگر فاکتور نگیرند مبلغی به عنوان ارزش افزوده پرداخت نمی‌کنند، غلط است و با توجیهات این‌چنینی ممکن است دستگاه‌های تقلبی و غیر اصلی به آنان فروخته شود.

نجفی از راه‌اندازی سامانه "ایران جی اس" خبر داد که در آن، برندهای معتبر و گارانتی‌های اصلی تحت نظارت و کنترل مستمر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شده است.

وی با اشاره به وجود شناسه رهگیری روی کالاها، تاکید کرد: این شناسه، کالاها و محصولات رسمی، معتبر و دارای اصالت را از اجناس قاچاق متمایز می‌کند که در سامانه ایران جی اس نیز به آن پرداخته شده است.

نجفی تاکید کرد: سامان دادن به بازار لوازم خانگی و صوتی تصویری و جمع آوری کالاهای قاچاق، نامعتبر و غیر اصلی سه مولفه دارد که باید هم‌زمان عمل کنند تا مصرف‌کنندگان با آرامش خاطر به محصولات و خدمات مورد نیاز خود برسند.

نائب رئیس انجمن کارفرمایی صنفی خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری ایران افزود: مولفه نخست این است که مردم و مصرف‌کنندگان باید با هوشیاری و برخورداری از آگاهی لازم از حقوق خود، به هر کس اطمینان نکنند و اطلاعات و خدمات را از شرکت‌ها و برندهای معتبر دریافت کنند.

وی گفت: مولفه دوم، تلاش و فعالیتی است که باید شرکت‌های رسمی مجاز و قانونی انجام دهند، به‌طوری که با ارائه خدمات متمایز و با اطلاع‌رسانی مداوم از طریق سایت‌ها و مرکز تماس‌های خود و همچنین ارائه خدمات برتر، مشتریان را مجاب کنند تا همواره به آنها مراجعه و از خدماتشان استفاده کنند.

نجفی ادامه‌داد: انتظار می‌رود سازمان‌های نظارتی ذی‌ربط نیز برخوردهای قاطع‌تری با شرکت‌های غیرمجاز داشته باشند که این مهم، تضمین‌کننده فعالیت‌های دو مورد قبلی و شرط لازم برای سر و سامان دادن به این مشکلات است.

وی یادآور شد: سازمان نظارتی، شرکت‌های قانونی و معتبر را می‌شناسند و نظارت شدیدی نیز بر آنها دارند، همچنین فهرستی از مراکز غیرمجاز در اختیار دارند که انتظار می‌رود برخورد قاطع‌تری با آنها انجام شود.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در یکی دو روز گذشته، برخوردهای قاطعی با چند مورد از این مراکز غیرمجاز که به صورت گسترده و باندی به فروش محصولات تقلبی و ارائه خدمات پس از فروش می‌پرداختند، انجام شده که به‌زودی اخبار و اطلاعات مربوطه از طریق مراجع ذی‌ربط انتشار خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، پارسال بیش از ۹ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی کوچک و بزرگ در کشور تولید شد و به گفته مسوولان وزارت صنعت، هدف‌گذاری امسال رساندن این رقم به ۱۲ میلیون دستگاه است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.