بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 212397 | تاریخ : ۱۳۹۸/۸/۱ - 12:42

نوآوران آنلاین-

وقتی اثرات فراگیر شدن اینترنت را بررسی می‌کنیم، نکات متعددی به چشم می‌آیند اما مسئله ی ارتباطات از همه برجسته‌تر است. اینترنت، نوع جدیدی از ارتباط را در جوامع ایجاد کرده و تغییرات عمده‌ای در همه وجوه زندگی پدید آورده است. تقریبا هیچ کس از این تغییرات بر کنار نمانده است.  

از پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که با نوه‌هایشان در خارج از کشور ارتباط تصویری برقرار می‌کنند تا مادر خانه‌داری که دستور تهیه ی غذاهای جدید را گوگل می‌کند؛ از هنرمندی که آثارش را در اینستاگرام به فروش می‌رساند تا کسب‌وکارها و برندهای میلیاردی، همه به نوعی تحت تاثیر این شبکه ی جهانی هستند.  

مهمترین تاثیر اینترنت، متحول کردن نوع ارتباطات انسان‌ها است. از زمانی که اولین چت روم‌ها به وجود آمدند تا امروز که در شبکه‌های اجتماعی با هم ارتباط برقرار می‌کنیم، یک فرایند پویا در حال شکل‌گیری است؛ فرایندی که باعث می‌شود آدم‌ها یک دیگر را پیدا کنند. کسانی که فکر، نظر و عقاید مشابه، علاقه‌مندی‌ها و اهداف یکسان دارند، در بستر اینترنت به هم می‌پیوندند و در نتیجه این پیوند، «جامعه» های جدید ایجاد می‌شود. 

 

منظور از جامعه آنلاین چیست؟ 

از زمان آغاز به کار شبکه ی جهانی اینترنت تا امروز شاهد تغییر و تحولات بسیاری بوده‌ایم و شاید مهمترین تحول را باید «چند صدایی» شدن پلتفرم‌ها دانست. به مرور زمان، فرایند تولید محتوا از انحصار خارج شد. دیگر این طور نبود که وب سایت‌ها، محتوایی تولید کنند و کاربران، مصرف‌کننده ی آن باشند. حالا سایت‌ها و پلتفرم‌هایی ایجاد شده بودند که در آن‌ها کاربران هم می‌توانستند در تولید محتوا شراکت داشته باشند.  

شکل اولیه ی این شراکت را در بخش کامنت‌های وب سایت‌ها می‌بینیم. جایی که کاربران می‌توانند در مورد محتوای به اشتراک گذاشته شده بحث و تبادل نظر کنند. به تدریج، محتوای تولیدی کاربران از حد کامنت‌ها فراتر رفت و جوامع آنلاین ایجاد شدند.  

از مفهوم جامعه آنلاین، دو معنای خاص و عام برداشت می‌شود. مفهوم خاص آن، به فروم‌ها و انجمن‌ها اشاره دارد؛ فضایی که توسط یک شخص یا برند با هدف خاصی ایجاد می‌شود. کاربران می‌توانند در آن عضو شوند، پروفایل داشته باشند، محتوا منتشر کنند، سوال‌هایشان را مطرح کنند و در یک کلام، تعامل داشته باشند. شخص یا گروهی نیز مسئولیت مدیریت فروم را به عهده دارد. محتوا توسط کاربران تولید می‌شود و پاسخ سوال‌ها را خود کاربران می‌دهند و مدیر، فقط بر رعایت قوانین، نظارت دارد.  

این فروم‌ها با هدف مشخصی راه‌اندازی می‌شوند. تاثیر آن‌ها به حدی است که بسیاری از برندها، جوامع برندسازی شده ایجاد می کنند تا هم به اهداف بازاریابی خود برسند و هم هزینه ی خدمات پس از فروش خود را کم کنند و نیز از بسیاری مزایای دیگر، بهره‌مند شوند.  

مفهوم مد نظر ما در این مقاله، معنای عام جامعه ی آنلاین است. از این رو، کاری با جوامعی که توسط اشخاص یا برندها با اهداف خاص تجاری ساخته می‌شوند، نداریم. بحث‌مان بر سر جوامعی است که توسط خود مردم و کاربران ایجاد می‌شوند. جامعه ی آنلاین مد نظر ما در واقع، تفاوتی با جوامع فیزیکی ندارد. به این معنا، بسیاری از گروه‌هایی را که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند، می‌توان جامعه دانست. 

 

جوامع آنلاین چگونه شکل می‌گیرند؟  

تعدادی از افرادی که به سینما علاقه دارند، گروهی تشکیل می‌دهند و در آن، به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. رویدادهایی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، با هم فیلم می‌بینند و ... . این جامعه، حول محور علاقه به سینما شکل گرفته است.  

افرادی که به آشپزی علاقه دارند، در شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را پیدا می‌کنند، دستور پخت‌های مختلف را با هم رد و بدل می‌کنند و تجربیات‌شان را به هم انتقال می‌دهند. این جامعه، حول محور علاقه به آشپزی شکل گرفته است.  

با همین الگو، می‌توانید اشکال مختلفی از جامعه را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید؛ جامعه ی علاقه‌مندان به تکنولوژی؛ جامعه ی افرادی که بین کودکان کار و خیابان، غذا پخش می‌کنند؛ جامعه ی کسانی که زباله‌ها را از محیط زیست جمع می‌کنند و ... . نکته مهم این است که در این جوامع، همه در تولید محتوا مشارکت دارند. دولت یا سازمانی در کار نیست. کاربران، خودشان با هم صحبت می‌کنند و سوالات هم را پاسخ می‌دهند و رویدادهای مختلف را برنامه‌ریزی می‌کنند. یک هدف یا علاقه، آن‌ها را از سراسر جهان دور هم جمع کرده و ارتباطی بین آن‌ها پدید آورده است.  

نکته ی جالب این است که رشد و توسعه جوامع آنلاین در مرحله ی شبکه‌های اجتماعی متوقف نشده و نمی‌شود. روز به روز، بسترهای جدیدتری برای ارتباطات اجتماعی پدید می‌آید و جوامع را به سمت اختصاصی‌تر شدن می‌برد.  

در نسل جدید اپلیکیشن‌ها، کاربران با اهداف مشترک، راحت‌تر

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.