بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/17
شماره 2462 - تاریخ 1403/02/17
آخرین اخبار
رنگ آمیزی المان های بوستانی انجام می شود
۴۲ هزار متر مربع روکش مکانیزه و دستی آسفالت در منطقه ۱۶
تقدیر شهردار ناحیه۵ از معلمان مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی
فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان در منطقه 19 سبزتر می شود
5 هزار متر از جداول و المان های شهری منطقه 19 در طرح «الگوی خدمت» رنگ آمیزی شد
اجرای عملیات خط‌کشی بلوک عابر پیاده و سرعتکاه در 80 نقطه از معابر منطقه 19
بهره مندی شهروندان منطقه ۱۹ از ۲۳ تور «سلامت گشت» در هفته سلامت
تبدیل پله پل عابر پیاده به رمپ در بزرگراه شهید نجفی رستگار منطقه ۱۵
تشکیل گروه های جدید دوام دانش آموزی و محلات در منطقه ۱۵
برگزاری ۲۵ ویژه برنامه نکوداشت مناسبت های ملی، مذهبی و هنری در منطقه ۲۱
شست و شوی بیش از ۲۰۰ دور مخازن زباله با خودروی مکانیزه و سیستم مجهز به فشار آب در منطقه ۲۱
اجرای طرح نگهداشت شهر با نگاه ۳۶۰ درجه در منطقه۵
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی در شمال شرق تهران اجرا می شود
طرح ویژه بازپیرایی بوستانها و فضاهای سبز شهری در معابر منطقه ۳
تردد در معابر منتهی به میدان کتاب کانالیزه شد
اعزام هزار و 300 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران دارالشهدا به شهر مقدس قم
اعزام هزار و 300 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران دارالشهدا به شهر مقدس قم
اعزام هزار و 300 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران دارالشهدا به شهر مقدس قم
تکمیل فاز دوم بوستان ساوار در منطقه ۲۲
اجرای طرح آموزشی «۱۰ در ۱۰۰» در منطقه ۲۲
جمع‌آوری پرچم‌های سامورایی از محدوده بازارمرکزی و مولوی
تکمیل و پیشرفت پروژه های شاخص عمرانی، اولویت منطقه ۱۲ در سال ۱۴۰۳
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
خط دوم انتقال آب خلیج فارس؛ تحقق هدف ملی تامین آب پایدار
سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
کد خبر: 189742 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۱ - 15:27
شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان «مشکلات خانوادگی» و «ارتباطی» را مهم‌ترین مشکلات مطرح شده با خط تلفنی "صدای یارا" عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد نیز اختلاف در شیوه تربیت بوده است.

نوآوران آنلاین-شیرین صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۱۱ تماس با خط «صدای یارا» برقرار شده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌های برقرار شده از سوی مادر، ۱.۲ درصد از سوی کودک و ۱.۲ درصد نیز از سوی پدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان ۴ تا ۷ ساله ۲۹.۱ درصد، صفر تا سه ساله ۲۷.۵ درصد، ۸ تا ۱۱ سال ۲۱.۴ درصد، ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۲.۲ درصد و ۱۶ تا ۱۸ سال ۹ درصد را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد تماس‌ها در خصوص پسران و ۴۸ درصد در خصوص دختران بوده است. همچنین بیشترین تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان زیر سن مدرسه، پیش دبستان و سپس دبستان بوده است. دانشجویان نیز ۲۶ مورد تماس‌ را به خود  اختصاص دادند.

صدرنوری در مورد تحصیلات تماس گیرندگان نیز اظهار کرد: ۴۲ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۵ درصد کارشناسی، ۱۴ درصد کاردانی و ۱۰ درصد نیز دیپلم بودند. همچنین محل سکونت ۷۹ درصد از تماس گیرندگان تهران و ۱۹ درصد شهرستان بودند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره تعداد تماس‌گیرندگان ادامه داد: منطقه چهار تهران با ۱۸ درصد، منطقه ۵ با ۱۶.۷ درصد، منطقه دو با ۱۶.۵ درصد و منطقه یک با ۱۳.۲ درصد بیشترین تماس‌ها را برقرار کردند.

به گفته وی نحوه آشنایی ۶۱ درصد تماس گیرندگان از طریق دوستان و ۲۷ درصد نیز از طریق اقوام بوده است. خانواده ۹۷ درصد تماس گیرندگان هسته‌ای و ۳ درصد نیز گسترده است.

صدرنوری با بیان این که ۳۳ درصد از تماس‌های برقرار شده در خصوص مشکلات خانوادگی، ۱۱ درصد ارتباطی، ۱۰ درصد عادتی، ۹ درصد دوستان، ۸ درصد در خصوص مشکلات مدرسه و ۷ درصد رفتاری بوده است گفت: ۴۵ درصد از این کودکان تنبیه داشتند و ۵۴ درصد نیز تنبیه نشده بودند.

وی افزود: شغل ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۷.۷ درصد کارمند و دو درصد نیز آزاد بود. ۳۹ درصد از تنبیه‌های صورت گرفته بدنی و ۶۰ درصد روانی و عاطفی بوده است.

به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد را مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد را نیز اختلاف در شیوه تربیت دانست.

صدرنوری با بیان اینکه مجموع کل ارجاعات انجام شده از تماس ها ۱۰۳ مورد و ۶۶ مورد موارد غیر از کودک آزاری بوده است، ادامه داد: ۱۶ مورد از این موارد مربوط به دختران و ۲۱ مورد نیز مربوط به پسران بوده است.

به گفته وی ۱۶ مورد از تماس‌های برقرار شده مربوط به کودک آزاری روحی و روانی، ۲۰ مورد غفلت و دو مورد آموزشی و سه مورد نیز جنسی بوده است. از بین تماس‌های برقرار شده در خصوص فرد آزار رسان، ۶ مورد به پدر و دو مورد نیز به مادر مربوط بوده است. مجموع آزارهای صورت گرفته از سوی پدر و مادر نیز ۱۴ مورد و افراد غریبه ۱۰ مورد را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به نوع ارتباط والدین نیز توضیح داد: ۱۷ مورد از تماس‌های برقرار شده در خصوص والدینی بوده که جدا شده و ۱۱ مورد از والدین نیز اعتیاد داشتند.

به گفته صدر نوری، در خصوص نوع پیگیری‌های انجام شده، دو مورد از پیگیری‌ها حضوری و ۴۰ مورد تلفنی انجام شده است. همچنین موارد غیر کودک آزاری در بخش مددکاری انجمن که مورد بررسی قرار گرفته مربوط به حضانت، حق ملاقات، ارجاع از خانه کودک یا سایر سازمان‌های مردم نهاد، راهنمایی و مشاوره بوده است.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان آنکه اقدامات صدای یارا در سطح راهنمایی و مشاوره تلفنی است اما در صورت نیاز این افراد به مرکز ذیربط و همچنین به مراکز مشاوره معتبر ارجاع داده خواهند شد گفت: این در حالیست که خود مرکز نیز امکان مشاوره حضوری دارد.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره‌های ۸۸۵۰۱۴۱۴ – ۸۸۵۰۱۱۱۵ – ۸۸۵۳۱۱۰۹ – ۸۱۵۳۱۱۱۳ – (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک رسانی به کودکان و نوجوانان است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.