بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 188694 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۲۱ - 16:41
از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

مدیرعامل متروی تهران با ارائه گزارشی از وضعیت مترو در پایتخت، در عین حال به انتقادات نیز پاسخ داد.

نوآوران آنلاین-علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر کم‌کاری مترو در دوره مدیریت شهری جدید، با بیان این‌که در زمان تغییر مدیریت شهری در دو سال قبل موضوع نواقص ایمنی خط ۷ مترو مطرح بود، گفت: بعد از روی کار آمدن تیم مدیریت جدید، خط ۷ به دلیل نواقص جدی بسته شد و اولویت این بود که خط ۷ را به وضعیت قابل قبولی برای افتتاح برسانیم که حد فاصل ایستگاه مهدیه تا نواب به طول شش کیلومتر و با پنج ایستگاه در تیرماه سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این که بخش شمالی این خط حدفاصل نواب تا صنعت با سه ایستگاه در اسفندماه سال ۱۳۹۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: ایستگاه مهدیه تا بسیج نیز در حال تکمیل است و امیدواریم با دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه تا مردادماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از آنجایی که ایستگاه محمدیه ایستگاه تقاطعی با خط یک است امیدواریم هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

احصاء مشکلات جدی در روسازی خط ۷ مترو

امام با بیان این‌که همه هم و غم در خط ۷ مترو با وجود همه محدودیت‌ها این بود که ایمنی، سیگنالینگ و تهویه را به حد استاندارد برسانیم و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، گفت: حتی در خط ۷ مترو بخش‌هایی از روسازی خط دچار مشکلات جدی است و فواصلی از ریل از نظر تراز درست نیست و مجبور بودیم زیرساز بتنی را تخریب کرده و ریل‌ها را سرجایش قرار دهیم.  

فواصل ریلی از نظر تراز درست نبود

مدیرعامل متروی تهران گفت: ما این مسائل را به مردم نگفتیم، چرا که اشتباهاتی بوده که در زمان گذشته رخ داده و حالا خوشحال هستیم که خطی را تحویل مردم می‌دهیم که نواقص آن رفع شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در خط ۶ مترو انجام شده است، افزود: هنگامی که مدیریت جدید مستقر شد در بازدیدی متوجه شدیم که خط ۶ مترو از نظر کار ساختمانی ۸۷ درصد پیشرفت داشته است، اما در کمال تاسف و تعجب با وجود آنکه بانک شهر به عنوان پشتیبان مالی، اعتبارات خوبی را تزریق کرده بود، اما در حوزه تجهیزات تنها هفت درصد پیشرفت داشتیم.

امام با بیان این‌که کار ساختمانی خط ۶ پیشرفت زیادی داشت، اما متاسفانه برنامه‌ریزی غلط و عدم خرید تجهیزات سبب شده بود که سرمایه‌های زیادی زیر خاک معطل بماند، افزود: در سال ۱۳۹۷، ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ با سه ایستگاه شهدا تا دولت‌آباد آماده و در فروردین‌ماه سال جاری تقدیم مردم شد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در خط ۳ و ۴ مترو با وجود اعتبارات کمی که داشتیم سعی کردیم نواقص را برطرف کنیم، گفت: دو ورودی دوم در ایستگاه‌های شادمان و شیخ‌الرئیس راه‌اندازی شد و همچنین ایستگاه مهدیه را در خط ۳ راه‌اندازی کردیم که ایستگاه تقاطعی ۳ و ۷ است.

وی با بیان این‌که در پارکینگ مترو نواقص جدی به خصوص در خط ۳ و ۴ داشتیم، افزود: یکی از دلایلی که نمی‌توانیم فاصله حرکت قطارها در خط ۳ را کاهش دهیم به دلیل نبود دپوپارکینگ است؛ هرچند که اسناد مناقصه برای اجرای پایانه با استفاده از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی در حال برگزاری است و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

امام اضافه کرد: در خط ۴ مترو پایانه کلاهدوز در مدیریت اسبق فاز ۱ دپوپارکینگ را افتتاح کرد، اما در حوزه تعمیرگاه و کارواش قطارها اتفاقی نیفتاد و حالا مناقصه در حال برگزاری است و این در حالی است که پایانه اکباتان در غرب خط ۴، سازه نیمه کاره‌ای بود که سال‌ها رها شده بود و آن را با اتکاء به منابع حوزه معاونت ترافیک بهسازی کرده و امیدواریم هرچه سریع‌تر فاز یک پایانه اکباتان وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل متروی تهران در مورد کمبود واگن‌ها نیز با بیان این‌که قرارداد خرید ۷۰ واگن برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) در مدیریت اسبق امضاء شده بود، اما ال سی آن باز نشده بود، گفت: خوشبختانه سال گذشته با مساعدت بانک شهر  ال سی برای شرکت واگن‌سازی باز شد و تجهیزات وارد گمرک بندرعباس شد و با تعهد شهرداری ۸۵ درصد تجهیزات، ترخیص و تنها ۱۵ درصد تجهیزات در کش و قوس‌های کارهای قانونی در گمرک مانده است و امیدواریم با مساعدت دولت این تجهیزات ترخیص شود.

امام با بیان این‌که چهار قطار آماده بهره‌برداری است و در مرحله‌ تست به سر می‌برد، ادامه داد: امیدواریم تا نیمه مردادماه چهار قطار وارد چرخه شود و شش قطار باقی‌مانده نیز حداکثر تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

وی با بیان این‌که قرارداد خرید ۳۷۶ واگن با قیمت مناسب و نازل انجام شده و قرار است با فاینانس خط ۶ و ۷ کار خود را ادامه دهد، گفت: با ظرفیت فاینانس یا کمک صندوق توسعه حمل و نقل، این واگن‌ها خریداری می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به انعقاد قرارداد تولید یک رام قطار با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد قطارها بومی‌سازی هستند و طی این قراردادی که با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، سطح داخلی‌سازی واگن‌ها را به ۸۵ درصد خواهیم رساند که اگر این مهم محقق شود، علاوه بر رونق تولید داخلی، به کم کردن اتکای صنعت واگن‌سازی به خارج نیز کمک می‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.