بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/10
شماره 2458 - تاریخ 1403/02/10
آخرین اخبار
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
بازپیرایی فضای سبز و کاشت بیش از 500 اصله درخت در 5 محور منطقه 19
محور شریانی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 19جان تازه ای گرفت
اجرای طرح «کوچه به کوچه خدمت» در محلات منطقه ۱۹
نظارت های ستادی نواحی منطقه ۱۹ در سال جدید با بازدید از محور ویژه در ناحیه ۲ آغاز شد
اجرای طرح آراستگی"خونه به خونه" درمحدوده نواحی شش‌گانه منطقه ٦ تهران
پاتک شهرداری منطقه٦ تهران برای جلوگیری از حمله سفیدبالک‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای در تحقق شعار سال
هوای پاک،مسئول پاسخگو، شهروند مسئول
پاکسازی ۷۰ هزار متر مربع زمین های بایر در منطقه ۲۱
اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ مترطول عملیات آبرسانی در منطقه ۲۱
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و رویداد مثبت ۱۰۰ در بوستان بزرگ ولایت
واردات ۱.۸ میلیارد دلاری طلا برای رفع تعهدات ارزی
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
کد خبر: 188029 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۳ - 15:02
مشارکت صنایع نظامی‌در تولید پژو 301
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودروخبرداد:

مشارکت صنایع نظامی‌در تولید پژو 301

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: اکنون قالب های قطعات خودروی پژو ۳۰۱ در حال ساخت است و مطابق برنامه ای که خودروساز برای قطعه سازان تعریف کرده تا پیش از پایان امسال سه هزار دستگاه از آن تولید و تجاری می شود.

نوآوران آنلاین- به گزارش ایرنا ، «مازیار بیگلو» در خصوص پروژه تولید پژو 301، اظهارداشت: عمده مشکل قطعه سازان در این خودرو، قطعات الکترونیکی است و در این زمینه با سازندگانی که خوشنام و با سابقه بوده و توانایی داخلی سازی بالاتری داشته‌اند، وارد همکاری شده‌ایم.

این مقام صنفی یادآور شد: بزرگترین مشکل فراروی قطعه سازان پرداخت نشدن هفت هزار میلیارد تومان (یا همان 844 میلیون یورو) وعده داده شده از سوی بانک مرکزی است. این مساله به ویژه در مورد پژو 301 که خودرویی سرمایه بر است و باید قالب‌ها، خطوط و دستگاه‌های آن ساخته شود و 300 قطعه ساز درگیر آن هستند، مشکلات بیشتری ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: «کم لطفی» بانک مرکزی سبب شده تا علاوه بر ایجاد مشکل در تولیدات جاری قطعه سازان، تولید پژو 301 نیز با مشکل مواجه شود.

بیگلو ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا نیز پروژه مشابهی را تعریف کرده و اگر نقدینگی مورد نیاز آنها تأمین نشود، همه پروژه‌های جاری و پروژه جدیدشان با مشکل مواجه خواهد شد.

اشاره بیگلو به تولید رُهام، محصول شرکت خودروسازی سایپا است که با موتور، طراحی ملی و پلتفرم داخلی توسط طراحان و مهندسان ایرانی ساخته شده است.

وی تاکید کرد: ادامه این شرایط، کاهش تولید قطعه سازان و خودروسازان و بیکاری بیش از 500 هزار نفر را در صنعت قطعه سازی به دنبال خواهد داشت و مسببان این وضعیت باید عواقب آن را بپذیرند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در خصوص پژو 301 و داخلی سازی آن گفت: خودروی پژو 301 نخستین بار برای بازار چین طراحی و تولید شده بود و با ملاحظاتی که در زمینه خودکفایی در تولید و داخلی سازی این محصول انجام شد، تلاش کردیم تا ضمن حفظ کیفیت تولید، عملکرد این خودرو نیز ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل استفاده از قطعات تولید داخل به جای قطعات سی. کی. دی (قطعات منفصله)، تولید این خودرو با هزینه‌های پایین‌تری نسبت به برنامه ریزی اولیه انجام خواهد شد.

با اجرای برجام مقرر بود خودرو پژو 301 به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای 50 درصد تولید شود، اما با خروج پژو از کشورمان پس از تحریم‌ها قرار است این خودرو بدون حضور پژو و با توانمندی قطعه سازان و صاحبان دانش فنی ایرانی و همچنین مواد اولیه داخلی تولید می‌شود.

 

مشارکت صنایع نظامی‌در تولید پژو 301

بیگلو ادامه داد: صنایع نظامی و دفاعی نیز در ساخت قطعات با فناوری بالا این خودرو مشارکت خواهند داشت.

وی در خصوص قطعه حساس یی. سی. یو (ECU یا همان کامپیوتر) این محصول گفت: بخش نرم افزاری این قطعات در داخل کشور تولید می‌شود که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است، اما برخی قطعات الکترونیکی استاندارد بخش سخت افزاری آن باید از خارج وارد شود.

بیگلو خاطرنشان کرد: تاکنون دستیابی به خودکفایی و عمق داخلی سازی 80 درصدی در این خودرو محقق شده و اگر برخی زیرساخت‌های مربوط به صنایع مادر آماده شود، درصد خودکفایی در ساخت این محصول بیشتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امروز ایران خودرو و سایپا جزو خودکفاترین شرکت‌های خودروسازی جهان هستند، افزود: در جهان شاهدیم حتی بزرگترین شرکت‌های خودروسازی بخش عمده قطعات خود را در سایر کشورها تولید می‌کنند و باید «ژست خودکفایی» را کنار بزنیم.

بیگلو ادامه داد: در تولید پژو 301 فقط برخی قطعات از جمله ورق استیل و پلی آمید که در ایران تولید نشده و بعضی قطعات استاندارد مثل بلبرینگ‌ها و قطعات الکترونیکی خاص که به دلیل تیراژ پایین شان اقتصادی نیستند، از خارج وارد می‌شوند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.