بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 184273 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - 14:24
چرا سیاستمداران به فضای مجازی پناه می‌برند؟

چرا سیاستمداران به فضای مجازی پناه می‌برند؟

یک استاد ارتباطات درباره انتشار اخبار مهم از سوی صاحبان آنها در فضای مجازی معتقد است: بی اعتمادی به رسانه ها فقط بین مردم نیست گاهی اوقات مسئولان هم به رسانه‌ها بی اعتماد می شوند.

نوآوران آنلاین- امید علی مسعودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی تمایل برخی سیاستمداران داخلی و خارجی به استفاده از فضای مجازی برای انتشار خبرها، اظهار کرد: بی اعتمادی به رسانه‌ها فقط به مخاطبان و مردم برنمی‌گردد، بلکه گاهی اوقات مسئولان هم به آن بی‌اعتماد می‌شوند. به عنوان نمونه ترامپ در آمریکا نشریات و رسانه‌ها را قبول ندارد و اخبار مهم خود را در توئیتر می‌گذارد. مردم معمولاً خبرهای واقعی را در فضای مجازی جستجو می‌کنند؛ چرا که رسانه‌های رسمی اعم از مطبوعات رادیو تلویزیون واقعیت را نمی‌گویند و یا دیر می‌گویند که دیگر ارزش خبری را از دست داده است. به همین دلیل به فضای مجازی می‌روند و حداقل قضیه این است که در آنجا با هم تعامل می‌کنند.
این استاد ارتباطات علت انتشار اخبار مهم از سوی مسؤولان در صفحات شخصی خودشان را اینگونه عنوان کرد که کاربران و مسؤولان اعتمادشان به رسانه‌ها کم شده است. از طرفی رسانه‌های رسمی تحقیق نمی‌کنند که چه اتفاقات و جریاناتی در حال شکل‌گیری است.
او با اشاره به وظایف رسانه‌ها در این زمینه گفت: رسانه‌ای که انصاف و عدالت نداشته باشد و فقط مواضع یک بخش از جامعه را منتشر کند، طبیعی است که آن بخشی که به آن پرداخته نمی‌شود بی‌اعتنایی نسبت به رسانه داشته باشد. گاهی مواقع رسانه‌هایی داریم که خیلی به آنها مراجعه می‌شود ولی دلیل بر این نمی‌شود که مردم به آن اعتماد داشته باشند مراجعه‌کننده زیاد، دلیل بر اعتماد داشتن نیست.
او با اشاره به اعلام استعفای محمد جواد ظریف در اینستاگرام گفت: رسانه‌های رسمی ما پس از این اتفاق می‌توانند تحلیل خودشان را ارائه بدهند و بررسی کنند که وقتی یک شخصیت مهم استعفا می‌دهد چگونه به عنوان یک ترند در کل شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اولین برخورد رسانه‌ها شناخت همین پدیده است.
این استاد ارتباطات درباره علت انتشار اخبار مهم در فضای مجازی و اهمیت آن اظهار کرد: هر انسانی به دنبال آن است که به سرعت پیام خود را به گوش دیگری برساند و هرکسی به نحوی در هر رسانه‌ای داد می‌زند. متن استعفای آقای ظریف هم به دلیل اهمیتی که داشت مورد توجه همه کاربران بود. اتفاقاً ایشان با علنی کردن این استعفا به دنبال این بودند که همه بدانند، تا موانع و محدودیت‌ها برطرف شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا گرایش به انتشار اخبار در فضای مجازی به معنای نزدیک شدن به پایان عمر رسانه‌های رسمی است؟ گفت: هیچ رسانه‌ای عمرش به پایان نرسیده است، رسانه‌ها در امتداد یکدیگرند ما الان تلگراف و تلفن نداریم اما ایمیل داریم. همچنین افراد به رسانه‌هایی که امکانات بیشتری دارند، روی می‌آورند خود این باعث شده است فضای بهتری برای رسانه‌ای شدن افراد فراهم شود. در کشور ما متأسفانه به دلیل ضعف محتوا و عملکرد ضعیفی که رسانه‌ها دارند از جمله مطبوعات این اتفاق پررنگ‌تر است. کسی که دنبال رسانه می‌رود از آن رسانه محتوا می‌خواهد. محتوایی که نیازهایش را برطرف کند. الان فضای مجازی نیازهای مردم را برطرف می‌کند به همین خاطر است که مردم از آن استقبال می‌کنند. یک زمانی اولین خبرها را از صداوسیما می‌شنیدیم اما حالا تلگرام رسانه اول شده است و علت این اتفاق به ضعف رسانه‌های ما بر می‌گردد.

دکتر مسعودی در پایان این گفت‌وگو بار دیگر به استعفای ظریف اشاره کرد و گفت: متأسفانه بیشتر از آنکه موضوع خدمات و اقدامات آقای ظریف مطرح شود، بر روی خود استعفای ایشان متمرکز شدیم؛ در حالی که پیام استعفای ایشان مشکلاتی است که با آنها روبه روست و گاهی مواقع احساس می‌کند که ناتوان است و نمی‌تواند موانع را بردارد. استعفای ایشان یک پیام کاملاً رسانه‌ای داشت؛ چرا که اگر غیر از این بود شاید استعفا منتشر نمی‌شد و در خفا این اتفاق می‌افتاد. استعفای ایشان به معنای این بود که موانعی بر سر راه ایشان است که رسانه‌ها باید این موانع را بررسی کنند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.