بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/10
شماره 2458 - تاریخ 1403/02/10
آخرین اخبار
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
بازپیرایی فضای سبز و کاشت بیش از 500 اصله درخت در 5 محور منطقه 19
محور شریانی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 19جان تازه ای گرفت
اجرای طرح «کوچه به کوچه خدمت» در محلات منطقه ۱۹
نظارت های ستادی نواحی منطقه ۱۹ در سال جدید با بازدید از محور ویژه در ناحیه ۲ آغاز شد
اجرای طرح آراستگی"خونه به خونه" درمحدوده نواحی شش‌گانه منطقه ٦ تهران
پاتک شهرداری منطقه٦ تهران برای جلوگیری از حمله سفیدبالک‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای در تحقق شعار سال
هوای پاک،مسئول پاسخگو، شهروند مسئول
پاکسازی ۷۰ هزار متر مربع زمین های بایر در منطقه ۲۱
اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ مترطول عملیات آبرسانی در منطقه ۲۱
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و رویداد مثبت ۱۰۰ در بوستان بزرگ ولایت
واردات ۱.۸ میلیارد دلاری طلا برای رفع تعهدات ارزی
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
کد خبر: 182842 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - 17:44
حق التدریس‌ها نمی‌توانند معلم شوند
حداد عادل:

حق التدریس‌ها نمی‌توانند معلم شوند

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه موضوع حق التدریس‌ها مصیبتی شده است گفت: نماینده‌ها هم طرح‌هایی را تصویب و فشار می‌آورند حق التدریسی ها و نهضتی‌ها استخدام شوند. حق التدریس‌ها نمی‌توانند معلم بشوند. به چه دلیل یک نهضتی باید به آموزش و پرورش بیاید؟ دلیلی ندارد در انتخاب معلم اینگونه منفعل باشیم. اینها آفت‌هایی برای تأمین نیروی انسانی است.

نوآوران آنلاین- غلامعلی حداد عادل در نشست "هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بعد از انقلاب) "با موضوع "مدرسه تراز تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و راهبردها" که در مدرسه دارالفنون برگزار شد با بیان اینکه خوب بود مدرسه دارالفنون تعطیل نمی‌شد و در قالب مدرسه به فعالیتش ادامه می‌داد گفت: مدرسه تراز انقلاب اسلامی یعنی چه؟ باید آن را تعریف کنیم. یک آرمان گرایی منطقی در این عنوان دیده می‌شود، البته بسیار مهم است که آرزوهای بزرگ داشته باشیم.

وی افزود: بنده پرسشی در زمینه اجرای سندتحول بنیادین مطرح می‌کنم، "محتوای سند همان مبانی اسلامی آموزشی و تربیتی است، اکنون هفت سال از تصویب آن گذشته است، چه میزان از سند تا کنون اجرا شده است؟ ".

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دو راهکار وجود دارد: یک راهکار اجرای همزمان و یکباره و راهکار دوم اجرای برنامه‌ها طبق اولویت بندی است گفت: بنده حدس می‌زنم آموزش و پرورش اکنون توان اجرای جبهه‌ای، گسترده و همزمان سند تحول را ندارد. مسلماً مشکلاتی وجود دارد و کمبود نیرو هم وجود دارد.

حدادعادل ادامه داد: راه دیگر این است که از میان موضوعات مهم یکی را انتخاب کرده و روی آن متمرکز شویم و بتدریج پیش برویم که به اعتقاد بنده آن موضوع مهم برای اصلاح آموزش و پرورش، تربیت معلم است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز تربیت معلم برای تربیت نیرو از قبل انقلاب گفت: بعد از انقلاب با وزارت علوم درگیر بودیم و مراکزی که باید برای ما نیرو تربیت می‌کردند در اختیار وزارت علوم قرار داشت. ما معتقد بودیم تربیت معلم قلب کشور است اما برای آنها مانند دانشگاه‌های دیگر بود و لاغر و نحیف باقی مانده بود. بسیار تلاش کردیم تا مانند وزارت بهداشت، دانشگاه تربیت معلم زیرمجموعه آموزش و پرورش بیاید. در نهایت طرحی تدوین و مجوز دانشگاه فرهنگیان را از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفتیم اما اکنون جایگاه دانشگاه فرهنگیان کجاست؟.

حدادعادل افزود: طبق آمار مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند. فکر نمی‌کنم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای این چهار سال بیشتر از ۷۰ هزار تا باشد. می‌گویند کمبود نیروی باقی مانده را از طریق جذب لیسانسه‌های دانشگاه‌های دیگر تأمین کنید و یکسال برایشان دوره آموزشی بگذاریم. بنده هم مخالفم اما چاره‌ای نیست.

وی ادامه داد: اما سال‌های گذشته آنقدر تعلل بین دستگاه‌ها شد که پذیرفته شدگان به جای یکسال، یک ماه دوره دیدند و شد همان حق التدریسی قدیم که از خیایان نیرو می‌گرفتند و می‌گفتند برو سرکلاس و طوری کار را سمبل کردند. با چنین تربیت معلمی به مدرسه تراز انقلاب اسلامی می‌رسیم؟.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه از آن سو حق التدریس مصیبتی شده است عنوان کرد: نماینده‌ها هم طرح‌هایی را تصویب و فشار می‌آورند حق التدریسی ها و نهضتی‌ها استخدام شوند. حق التدریس ها نمی‌توانند معلم بشوند. به چه دلیل یک نهضتی باید به آموزش و پرورش بیاید؟ دلیلی ندارد در انتخاب معلم اینگونه منفعل باشیم. اینها آفت‌هایی برای تأمین نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: ما تربیت نیرو را رها کرده‌ایم و می‌خواهیم سراغ امور دیگر برویم در حالی که اینگونه، شدنی نیست.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.