بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/19
شماره 2464 - تاریخ 1403/02/19
آخرین اخبار
قوانین سختگیرانه هنگام خروج حاجی‌ها + ویدئو
ماموریت ۱۰ پارک فناوری برای رسوخ فناوری به صنایع سنتی/ورود پارک‌ها به ایجاد زنجیره ارزش
اجرای 36 برنامه سلامت محور در طرح سه‌شنبه‌هاي مساجد منطقه 19
برپایی جشنواره سرآشپزهای کوچولو در بوستان بانوان منطقه 19
تحلیل رئیس‌جمهور از علت روبرو نشدن قهرمانان ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی
فرصت ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب» چهارشنبه به پایان می‌رسد
آبگیری دو مخزن آب استراتژیک هلدینگ پترو پالایش اصفهان تا پایان خردادماه
آبگیری دو مخزن آب استراتژیک هلدینگ پترو پالایش اصفهان تا پایان خردادماه
۱۳۰ نفر از مدرسان هلدینگ پتروپالایش اصفهان در چهارمین همایش سالانه مدرسان تجلیل شدند/انتخاب ۳۵مربي با شاخص ۱۰۰ ساعت تدریس به عنوان مدرس برتر
۱۳۰ نفر از مدرسان هلدینگ پتروپالایش اصفهان در چهارمین همایش سالانه مدرسان تجلیل شدند/انتخاب ۳۵مربي با شاخص ۱۰۰ ساعت تدریس به عنوان مدرس برتر
در سال گذشته بیش از ۴میلیارد تومان از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با پترو پالایش اصفهان حمایت شد
در سال گذشته بیش از ۴میلیارد تومان از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با پترو پالایش اصفهان حمایت شد
استقبال 32 هزار دانش آموزان مدارس مناطق 22 گانه از خدمات بوستان بانوان منطقه 19
بوستان بزرگ ولایت مزین به سه سبد گل می شود
آزادسازی ۵۰ هزار متر مربع از اراضی در حریم منطقه 19
شهرداری منطقه۶ تهران روزانه ۶ بار بر مدار ۳۶۰ درجه می‌چرخد
برگزاری کارگاه تغذیه ورزشی در دبیرستان آیین تربیت
نشست هم اندیشی رابطین تکریم ارباب رجوع و آراستگی محیط کار منطقه ۵ برگزار شد
۶۳ مصوبه حاصل بازدید میدانی محلات ناحیه ۴، منطقه ۱۵
زیباسازی و امحای آلودگی بصری منظر شهری در طرح تحول خدمت
توسعه فضای سبز در پهناورترین منطقه پایتخت
زنده گیری ۵۰ قلاده سگ بلاصاحب در منطقه ۲۱
توسعه و تحول در5 محور منتخب منطقه دو پایتخت با اجرای طرح الگوی خدمت
قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار صحت ندارد
اجرای شبکه توزیع آب مکانیزه درفضا‌های سبز منطقه١٢
همراهی مدیریت شهری منطقه ۱۲ با احیاگران خانه های تاریخی محله امامزاده یحیی(ع)
اجرای روکش آسفالت در بیش از 5 هزار متر مربع از معابر منطقه ۱۷
اتمام عملیات احداث دیوارحائل در خیابان یازدهم سروآزاد
مرمت جداول معابر ناحیه یک منطقه۲۲
بررسی مویرگی طرح تحولی بیست‌گانه درپهنه مرکزی پایتخت
اعلام برنده های دومین مرحله از قرعه کشی جوایز جشنواره پذیرنده ملی
اعلام برنده های دومین مرحله از قرعه کشی جوایز جشنواره پذیرنده ملی
تضمین تعهدات بیش از 204 هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
تضمین تعهدات بیش از 204 هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های بانک مسکن در سیاست های اعتباری سال جاری است
طرح نهضت ملی مسکن از اولویت های بانک مسکن در سیاست های اعتباری سال جاری است
پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه علوم پزشکی اراک
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه علوم پزشکی اراک
"لامرد" مستعد ایجاد پارک های شیمی معدنی است
نقش آفرینی روابط عمومی ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه
ایمیدرو زیرساخت های توسعه صادرات را فراهم کرده است
هماهنگی برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در منطقه 13
اجرای طرح شهردار مدرسه تا برگزاری جشن های روز کارگر و معلم در محلات
مسئولیت شهرداران مدارس تا شعاع ۵۰۰ متری مدرسه
مانور های آموزشی ایمنی مدارس در مقابل زلزله در منطقه ۱۵، آغاز شد
اجرای طرح نوماند در مدارس منطقه ۱۵
برگزاری کلاس آموزشی ۱۳۷ پلاس برای شهروندان در سرای محله سازمان برنامه شمالی
نصب و تعمیر بیش از پنج هزار و ۸۰۰ عدد تجهیزات و المان های ترافیکی در منطقه ۲۱
برگزاری هفتادمین جلسه ملاقات مردمی شهردار منطقه ۴ با شهروندان
۱۰ هزار متر از انهار قدیمی منطقه ۴ جمع آوری و بهسازی شد
نظارت ستادی سازمان بازسی شهرداری تهران از منطقه ۳
اجرای 18 هزار متر خط کشی محوری در معابر منطقه 17
اجرای طرح واکاری فضای سبز دیواره بزرگراه یادگار امام (ره)
رسیدگی شهردار منطقه به مشکلات و درخواست های شهروندان
رنک آمیزی ۱۸ هزار متر طول علائم افقی ترافیکی
کد خبر: 178986 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۵ - 12:47
چه کسانی بر تبلیغات تلویزیون نظارت می‌کنند؟
تاثیرات مخرب حجم بالای آگهی‌های بازرگانی

چه کسانی بر تبلیغات تلویزیون نظارت می‌کنند؟

یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که اگر تبلیغات تلویزیون درست مدیریت نشود، ممکن است روی جریان فرهنگ عمومی کشور اثر بگذارد.

نوآوران آنلاین- رضا درستکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت تبلیغات در تلویزیون اظهار کرد: همیشه برای فعالیت‌های تصویری در تلویزیون پیشنهاد برای بهتر شدن شرایط و خلاقیت وجود دارد. بخشی از این تبلیغات بیشتر از این که محصول تلویزیون باشد، محصول سازمان‌های تبلیغات یا آگهی بگیر است که سلایق خود را دارند. افرادی که سفارش آگهی به شرکت‌ها می‌دهند از چرخه روشن و شفافی تبعیت نمی‌کنند. در چرخه تبلیغات، بسیاری مسائل اتفاق می‌افتد که ناشفاف است.

او ادامه داد: طبیعتاً اداره بازرگانی سازمان صداوسیما درگیر این موضوع می‌شود. در اینجا  هم می‌توان نقد وارد کرد و پرسید دستگاه ناظر بر تبلیغات چه کسانی هستند و خروجی این چرخه‌ی پخش آگهی بانک، مواد خوراکی و ... می‌شود.

این منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه محتوای این پیام‌های بازرگانی بر اساس حقیقت زندگی ما نیستند، گفت: این آگهی‌ها زندگی ما را فراتر از آن چیزی که هست نشان می‌دهند و قرابت با واقعیت جامعه متوسط یا متوسط به پایین ندارند و بیشتر نمایانگر طبقه مرفه جامعه هستند؛ البته باید گفت که ذات تبلیغات بزرگنمایی است و به هر حال تبلیغاتی موثر است که رگ خواب تماشاگر را پیدا کند که ممکن است در محتوای این آگهی‌ها باشد. مجموعه این موارد باعث ذائقه‌سازی، فرهنگ سازی و انتظار آفرینی می‌شود. شاید تبلیغات بر روی تقاضا برای مصرف زیاد هم دامن می‌زند.

درستکار با اشاره به پیامدهای تبلیغات تلویزیونی تصریح کرد: اگر تبلیغات تلویزیون درست مدیریت نشود ممکن است روی جریان فرهنگ عمومی کشور اثر بگذارد. به نظرم باید صداوسیما به سمت چابک‌سازی برود؛ به دلیل اینکه برنامه‌های سازمان به‌روز نیست و با وضعیت جامعه ما مطابقت ندارد . البته کوچک‌سازی هم جای بحث دارد به دلیل اینکه سازمان صداوسیما یک جریان انحصاری دارد.

او اضافه کرد: پوشش هزینه‌های سازمان صداوسیما در انحصار چند شرکت بزرگ است و بده و بستانی پشت پرده وجود دارد. درصدی از قرارداد آگهی‌ها به سمتی می‌رود که تعیین‌کننده مسائلی است که در اختیار ما و شاید سازمان صداوسیما هم نباشد. چرخه مالی در همه جا بخصوص در آگهی گرفتن وجود دارد. زمانی که آگهی گرفته می‌شود، چک آن متعلق به حساب سازمان صداوسیما است و وقتی که آگهی از تلویزیون پخش می‌شود، صداوسیما درصدی که تعیین شده را به سفارش‌دهنده آگهی یا شرکتی که طرف حساب است، برمی‌گرداند. البته به نظرم این درصد شفاف نیست. همچنین رقابت زیادی هم میان شرکت‌های تبلیغاتی وجود دارد. به نظرم جای بهبود، بازنگری و نوسازی در آگهی‌های تبلیغاتی است زیرا ارتباط آن فقط تبلیغ یک کالا نیست بلکه منوط به فرهنگ‌سازی، امنیت، فراوانی و ... است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.