بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/10
شماره 2458 - تاریخ 1403/02/10
آخرین اخبار
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
بازپیرایی فضای سبز و کاشت بیش از 500 اصله درخت در 5 محور منطقه 19
محور شریانی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 19جان تازه ای گرفت
اجرای طرح «کوچه به کوچه خدمت» در محلات منطقه ۱۹
نظارت های ستادی نواحی منطقه ۱۹ در سال جدید با بازدید از محور ویژه در ناحیه ۲ آغاز شد
اجرای طرح آراستگی"خونه به خونه" درمحدوده نواحی شش‌گانه منطقه ٦ تهران
پاتک شهرداری منطقه٦ تهران برای جلوگیری از حمله سفیدبالک‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای در تحقق شعار سال
هوای پاک،مسئول پاسخگو، شهروند مسئول
پاکسازی ۷۰ هزار متر مربع زمین های بایر در منطقه ۲۱
اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ مترطول عملیات آبرسانی در منطقه ۲۱
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و رویداد مثبت ۱۰۰ در بوستان بزرگ ولایت
واردات ۱.۸ میلیارد دلاری طلا برای رفع تعهدات ارزی
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
کد خبر: 178968 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۵ - 11:51
تاثیر«مشق شب» بر یادگیری دانش‌آموز و ایراد موسسات کنکور

تاثیر«مشق شب» بر یادگیری دانش‌آموز و ایراد موسسات کنکور

یک استاد دانشگاه گفت: تمرین یا مشق باعث عمیق تر شدن یادگیری دانش‌آموز و دیرتر فراموش کردن مطالب می‌شود.

نوآوران آنلاین- دکتر  احمد عابدی سروستانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه برخی افراد به دلیل استعداد خدادادی در هنگام آموزش، مطالب را یاد می‌گیرند و ممکن است نیازی به تمرین یا مشق نداشته باشند، اما غالب افراد برای یادگیری نیازمند تمرین و تکرار هستند.
وی بیان کرد: تمرین یا مشق برای یادگیری مهارت‌ها بسیار توصیه شده است، زیرا باعث می شود فرد یادگیرنده مهارت ها را بهتر بیاموزد و بروز رفتار مطابق با آن به طور خودکار و به صورت یک عادت درآید.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: بهتر است به جای تمرین یا مشق از واژه «تجربه یادگیری» استفاده کنیم. تجربه یادگیری هرگونه فعالیتی اعم از خواندن، نوشتن، حل کردن، حفظ کردن، آزمایش کردن، انجام دادن، خلاصه کردن، امتحان دادن، فکر کردن، نقد کردن، تحلیل کردن و غیره است که فرد برای رسیدن به اهداف آموزشی انجام می دهد.
عابدی سروستانی با بیان اینکه فهرست تجارب یادگیری، متنوع و گسترده است، گفت: مشکل موسسات کنکوری یا سایر موسسات خصوصی در اینجاست که تنها بر چند تجربه یادگیری از جمله خواندن، حفظ کردن، نوشتن و تست زدن تاکید می کنند تا از طریق آنها کسب درآمد کنند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: با این کار توجه به سایر تجارب یادگیری که اتفاقاً راه‌های مناسبی برای یادگیری هستند، فراموش می‌شوند و این یک مشکل و نقص مهم در نظام تعلیم و تربیت است که مسئولان آموزش و پرورش کشور به آن پی برده و اصرار بر اصلاح آن دارند.
وی به برخی از این اقدامات اشاره کرد و گفت: در نظام‌های تعلیم و تربیت جدید، بر حفظ کردن مطالب تاکید زیادی نمی شود و بیشتر بر فکر کردن، تحلیل کردن، نقد کردن، استنباط کردن، ساختن، ابداع کردن و مانند آن تاکید بسیار می شود، بنابراین در یک نظام تعلیم و تربیت مناسب می بایست مشق و تمرین به معنی ایجاد تجارب یادگیری برای فراگیران وجود داشته باشد.
عابدی سروستانی تصریح کرد: البته نکته مهم دیگر در این رابطه، روش‌های سنجش یادگیری در نظام تعلیم و تربیت ما است که تاکنون یادگیری را بیشتر به معنی حفظ کردن یا تست زدن تعبیر کرده است. این امر باعث شده که کل نظام تعلیم و تربیت تحت الشعاع این موضوع قرار گیرد و فردی باسواد تلقی شود که بهتر بتواند مطالب را حفظ و به یاد آورد نه این که مسایل را با روش‌های خلاقانه حل کند.
این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: مسئولان نظام تعلیم و تربیت، تجدید نظر در روش‌های آموزش و یادگیری را احساس کرده‌اند و اقدامات اخیر آنان را می‌توان در این راستا ارزیابی کرد. بنابراین، راه حل منصفانه این است که موسسات آموزش خصوصی خود را با سیاست‌های درست آموزش و پرورش کشور تطبیق دهند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.