بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 175893 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۱۵ - 15:01
پولشویی و راهکارهای مبارزه با آن، درصنعت بیمه

پولشویی و راهکارهای مبارزه با آن، درصنعت بیمه

حسین سماک امین، رییس اداره مبارزه با پولشویی بیمه ‌کوثر  پولشویی چیست؟ واژه پولشویی برای توصیف فرایندی به‌کار می‌رود که در آن عواید حاصل از فعالیت‌های زیادی شامل قاچاق مواد مخدر، قمار، فحشا، اخاذی و ... طی روندی در مجاری قانونی قرار گرفته و پاک شود. دغدغه اصلی گروه‌های تبهکاری عبارت است از نحوه خرج این پول‌های هنگفت، یا نگهداری آن در بانک یا نشان دادن اینکه این پول‌ها از فعالیت‌های قانونی به‌دست آمده است. در دهه 1930میلادی سران مافیای آمریکا که به فعالیت‌های غیرقانونی مانند قمار و قاچاق می‌پرداختند دغدغه آن ‌را داشتند تا درآمدهای کثیف خود را  با درآمدهای خرد و البته قانونی ادغام کنند و وجهه قانونی به آن ببخشند، آن‌ها برای حل این موضوع، زنجیره‌ای از مغازه‌های خشکشویی(laundering)  را درسطح شهر دایر کردند و پول‌های کثیف (نامشروع) خود را ازطریق این مغازه‌ها وارد چرخه اقتصادی جامعه کردند. از اینجا بود که واژه پولشویی (Money laundering)  رایج شد. همانطور که اشاره شد گروه‌های خلافکار پس از کسب پول‌های هنگفت به‌دنبال راهی هستند که نشان دهند این پول از فعالیت‌های قانونی به‌دست آمده است تا از گزند قانون در امان بمانند. به همین منظور آن‌ها سعی می‌کنند این پول‌ها را وارد چرخه اقتصادی کنند. به این مرحله از فرآیند پولشویی مکان‌یابی یا استقرار (placement) می‌گویند. تبهکاران پس از آنکه پول کثیف خود را به‌عنوان مثال وارد یک حساب بانکی کردند، شروع به جابه‌جا کردن این پول می‌کنند. مثلا بعد از مدتی با این پول ملک می‌خرند. سپس ملک را می‌فروشند و وارد بازار بورس و سهام می‌شوند. مجددا آن سهام را می‌فروشند و به جای آن خودرو می‌خرند و .... این نقل و انتقالات و هدف از انجام آن، صرفا برای گم کردن منشاء پول به وسیله ایجاد شبکه‌ای از مبادلات مالی پیاپی است. به این مرحله استتار یا لایه لایه کردن (layering) می‌گویند. در مرحله آخر پول‌هایی که در نظام‌های مختلف مالی که حتی ممکن است در سراسر دنیا گردش پیدا کرده باشد و منشاء غیرقانونی آن به واسطه مجموعه مبادلات پیچیده مخفی و قانونی جلوه داده شده‌اند، بدون هیچ نگرانی توسط پولشویان در هر کار و فعالیتی که بخواهند، استفاده می‌شود. این مرحله را یکپارچه‌سازی (integration) گویند. در این مرحله تشخیص پول‌های کثیف از اموال مشروع بسیار مشکل است.         خاستگاه و محل‌های مناسب برای پولشویان پولشویی می‌تواند در هر کشوری روی دهد ولی پولشویان ترجیح می‌دهند از کشورهایی استفاده کنند که در آن‌ها ردیابی و کشف منشاء پول دشوارتر باشد. ضعف‌ موجود در قوانین، نظام‌های کنترلی و نظارتی آسان و وجود شرکت‌های دارای ویژگی‌های ناشناس در برخی از OFC*ها، پولشویان را به این کشورها جذب می‌کند. به‌خصوص از IBC**های تاسیس شده در برخی از کشورها، برای پولشویی استفاده می‌شود. زیرا آن‌ها لایه‌ی غیرقابل نفوذی از حفاظت به دور مالکیت دارایی‌ها، فراهم می‌آورند. پولشویی همراه با استفاده از شرکت‌‍‌ها، در قلمروی درون‌مرزی (Onshore) و برون‌مرزی(Offshore)  رخ می‌دهد.  برای مثال، منافع به‌دست آمده از فعالیت غیرقانونی در یک قلمروی درون‌مرزی (Onshore) به یک حساب بانکی برون‌مرزی(Offshore)  متعلق به یک شرکت سهامی تاسیس شده، انتقال می‌یابد. سپس وجوه، بین تعدادی از قلمروهای درون‌مرزی و برون‌مرزی جابه‌جا می‌شود. مجددا، برای ایجاد فاصله بین وجوه و منشاء غیرقانونی، وجوه ازطریق استفاده از شرکت‌ها جا‌به‌جا می‌شود. پولشویان برای مشروعیت بخشیدن به پول‌های کثیف خود و کاهش خطر کشف و ردیابی، به‌دنبال بهره‌برداری از شرکت‌هایی هستند که روابط بانکی با مراکز مالی خارجی دارند. این واحدهای تجاری، دلایل و توجیه معتبری برای سطح واریزها و نقل و انتقال‌های برون‌‌مرزی دارند.    روش‌های معمول پولشویی 1)      روش قسمت کردن: در این روش درآمدهای حاصل از جرم به حساب‌های مختلف به‌نام اشخاص مختلف واریز می‌گردد.  2)      روش خرد کردن: در این روش درآمدهای حاصل از جرم به مبالغ کوچک‌تر و نامساوی تقسیم شده، به مرور زمان در دیگر حساب‌های فرد مجرم واریز می‌گردد و معمولا در مدت زمان زیادی انجام می‌پذیرد. 3)      بهشت‌های مالیاتی: منظور همان مناطق آزاد است که برای سرمایه‌گذار قوانین سخت و دست‌وپاگیری ندارند و بیشتر برای جذب سرمایه‌های خارجی است. 4)      قاچاق پول نقد 5)      کسب‌وکارهایی که با انبوه پول نقد سروکار دارند. 6)      تاسیس شرکت‌های ساختگی 7)      قمارخانه‌ها و کازینوها 8)      واردات و صادرات‌‌های صوری و تقلب در فاکتورها 9)      صرافی‌ها 10)  ازطریق سیستم بانکی 11)  سیستم‌های حواله جایگزین (به‌عنوان مثال در یک روش متداول، مبلغ مشخصی پول به حساب یک شخص در کشور مبدا واریز می‌شود و همان میزان با واحد پولی دیگر در کشور مقصد دریافت می‌شود.) آثار پولشویی هنگامی‌که پولی با حجم بسیار بالا که از فرآیندهای غیرقانونی به‌دست آمده است، به بازارهای مالی مانند بانک، بورس، ارز، خرید و فروش املاک یا بیمه وارد شود تعادل این بازارها را برهم می‌زند. زیرا همانطورکه گفته شد این حجم پول بعد از ورود به هریک از بازارهای مالی، برای رد گم‌کردن، پس از مدت کوتاهی مجددا خارج می‌شود. ازطرفی بخش خصوصی که منابع مالی خود را با زحمت و از طریق قانونی به‌دست آورده، مجبور به رقابت با کسانی است که یک شبه پول هنگفتی از راه‌های خلاف قانون کسب کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت ازجمله آثار منفی اجتماعی–اقتصادی پولشویی، انتقال قدرت اقتصادی از بازار سرمایه، دولت و شهروندان به مجرمان و سازمان‌های مرتبط با آن‌ها است که این موضوع تبعات مخربی را برای همه ارکان و اجزای جامعه درپی خواهد داشت. از طرفی این‌گونه پول‌ها می‌تواند تامین‌کننده هزینه‌ عملیات‌های تروریستی و حمایت از چنین گروه‌‌هایی باشد. اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با پولشویی همگام با جامعه جهانی، قانون مبارزه با پولشویی در سال1386 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 17/11/1386 به تایید اعضای محترم شورای نگهبان نیز رسید که شامل 12ماده و 7 تبصره است. براساس مفاد این قانون، در متن ماده یک، اصل بر صحت و اصالت معاملات تجاری است. در ماده 2 و 3 به تعریف جرم پولشویی و عواید حاصل از آن، اشاره شده است. همچنین  به موجب ماده 4 قانون مذکور، شورای‌عالی مبارزه با پولشویی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و عضویت وزرای بازرگانی، اطلاعات، کشور و همچنین رییس کل بانک مرکزی تشکیل و به عنوان بالاترین نهاد مسئول در این زمینه شناخته می‌شود. پس از تایید قانون مبارزه با پولشویی توسط اعضای محترم شورای نگهبان ، اقدام لازم به منظور تدوین آیین‌نامه نیز انجام شد و در سال 1388 آیین‌نامه اجرایی آن تصویب و  با عنوان "آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی" ابلاغ گردید. پولشویی و بیمه پولشویان می‌توانند از "بیمه" به عنوان یکی از بازارهای مالی گسترده برای مقاصد خود استفاده کنند. به همین لحاظ دستورالعمل‌های اجرایی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه نیز در تاریخ 12/10/1390 به تصویب شورای عالی مبارزه با پولشویی رسیده است. دستورالعمل‌های اجرایی مزبور در این حوزه عبارتند از: 1-     دستورالعمل شناسایی متقاضیان خدمات بیمه‌ای 2-     دستورالعمل نحوه شناسایی عملیات بیمه‌ای مشکوک و مراقبت از اشخاص مظنون در موسسات بیمه 3-     دستورالعمل مبارزه با پولشویی در حوزه ارائه خدمات بیمه الکترونیکی 4-     دستورالعمل ساختار و وظایف واحد مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه 5-     دستورالعمل مبارزه با پولشویی در عملیات بیمه‌ای اتکایی خارجی و معاملات برون‌مرزی مثال‌های تجربی و عملی در فرایند پولشویی در صنعت بیمه: *خرید بیمه‌نامه عمر با حق بیمه بالا و بازخرید آن فرد مشکوک به پولشویی سعی می‌کند که با خرید یک بیمه‌نامه عمر با مبلغ حق‌بیمه بالا پول کثیف و با منشاء غیرقانونی خود را تطهیر کند. وی بدین ترتیب با ایجاد یک لایه، امکان دستیابی به منابع ایجاد وجوه مجرمانه را سخت می‌کند و سپس با فسخ بیمه‌‌نامه  -حتی با پذیرش درصدی ضرر- پیش از پایان مدت قرارداد یا سررسید بیمه ، به نوعی پول تمیز به‌دست می‌آورد . ممکن است این نکته قابل تامل باشد که مجرم پولشویی با فسخ بیمه‌نامه پیش از سررسید دچار زیانی به دلیل فسخ زود هنگام ‌گردد. بدیهی است به دلیل اهمیت تغییر منبع اولیه ایجاد پول، کاهش مبلغ دریافتی از شرکت بیمه‌گر برای فرد پولشو پذیرفتنی و ارزشمند است؛ چرا که توانسته است ماهیت پول خود را تغییر دهد و در واقع لایه‌برداری کند.   *پرداخت نقدی "حق‌بیمه" مجرم به دلیل این که نیاز دارد با ایجاد لایه‌گذاری در مسیر جرم پولشویی، امکان رسیدن به منبع اولیه پول مجرمانه را با مشکل مواجه سازد، مبلغ حق‌بیمه را به‌ طور یکجا واریز می‌کند. از منظر حسابداری، با یک فیش واریزی نقدی مواجه هستیم که گاهی حتی فرد نماینده فروش بیمه یا مسئول مالی،  خود پرداخت مبلغ نقدی دریافت شده را پذیرفته و عملا فرد پولشو، ردی برجای نگذاشته است. وی حتی از ارائه چک یا اسناد مالی هم خودداری می‌ورزد. زیرا می‌داند که این عمل موجب خواهد شد سابقه‌ای از تراکنش وصول این اسناد در حساب‌های بانکی او منعکس شود و در نتیجه بتوان ازآن طریق، آثار یا رد پولشویی را رصد کرد. *پولشویی از طریق بیمه‌های اتکایی شرکت‌های بیمه اتکایی در مقابل دریافت قسمتی از حق‌بیمه‌های شرکت‌های بیمه، متعهد می‌شوند بخشی از خسارت‌های احتمالی مربوط به بیمه‌نامه یا بیمه‌نامه‌های صادر شده توسط شرکت بیمه طرف قرارداد را جبران نمایند.       گاهی پولشویان و مجرمان با ایجاد شرکت‌های بیمه واهی که درعمل فعالیتی ندارند و با استفاده از خدمات بیمه اتکایی و ایجاد خسارت‌های ساختگی یا از طریق قرارداد بیمه اتکایی سایر شرکت‌ها، موفق به انجام اعمال مجرمانه خود می‌‌شوند. دراین حالت، پولشویان قراردادهای بیمه اتکایی ساختگی و واهی با سایر شرکت‌های بیمه منعقد می‌کنند تا از این طریق بتوانند منشاء درآمدهای حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی و نامشروع را مخفی نگه دارند. *خرید بیمه‌نامه توسط شخصی دیگر در این شیوه بیمه‌نامه برای فردی صادر می‌شود اما پرداخت مبالغ حق‌بیمه توسط شخص دیگری که ظاهرا هیچ گونه رابطه سببی یا نسبی با مجرم ندارد انجام می‌گیرد. در واقع به ظاهر نمی‌توان رابطه منطقی بین آنان متصور شد.  بدین ترتیب فرد پولشو با همکاری فرد یا افرادی وجوه کثیف حاصل از اعمال مجرمانه را وارد چرخه اقتصادی صنعت بیمه می‌نماید. این کار باعث می‌شود مسئول مبارزه با پولشویی نتواند سوابق هویتی در ارتباط با شخص اصلی که همان مجرم پولشو است را در اسناد و مدارک شناسایی کند. شناسایی متقاضیان خدمات بیمه‌ای چگونه انجام می ‌شود شناسایی متقاضیان خدمات بیمه‌ای (حقیقی و حقوقی) بر حسب نوع خدمات درخواستی وی به دو نوع شناسایی اولیه و شناسایی کامل تقسیم می‌شود. در شناسایی اولیه، اطلاعات متقاضی در سیستم‌های اطلاعاتی شرکت ثبت و با مندرجات اصل کارت‌‌های شناسایی وی تطبیق داده می‌شود. شناسایی کامل، مرتبط با ارائه خدمات پایه (خدماتی که طبق مقررات، پیش نیاز ارائه سایر خدمات در شرکت است، ازجمله ارائه شناسه اختصاصی به هر بیمه‌گذار یا ارائه تاییدیه برای متقاضیان نمایندگی) بوده و براساس آن، به منظور اطمینان از صحت اطلاعات اخذ شده از اشخاص، علاوه بر شناسایی اولیه، استعلام و تطبیق اطلاعات شخص با سامانه احراز هویت اشخاص در ثبت احوال یا سامانه‌های کنترل شناسه ملی انجام می‌شود. برخی نمونه‌های مشکوک به پولشویی در فرآیند شناسایی 1–  هرگونه مغایرت در اطلاعات ارائه شده در فرآیند شناسایی کامل متقاضی 2-  مخدوش بودن یا ابهام در اصالت مدارک شناسایی که طی مهلت مقرر اصلاح یا رفع ابهام نشود. 3-  اطمینان از جعلی یا غیرواقعی بودن مشخصات متقاضی خدمات بیمه‌ای 4-  ارائه ندادن اطلاعات و مدارک شناسایی لازم برخی از راه‌های پیشگیری از نفوذ پولشویان در شرکت های بیمه فرم پیشنهاد به طور کامل تکمیل و توسط بیمه‌گذار و بیمه‌شده امضا شود.کاربر یا کارشناس ثبت اطلاعات و صادرکننده بیمه‌نامه دقت کافی را در بررسی و انجام امور و ثبت مدارک به‌عمل آورد.در صورت کسری مدارک یا مخدوش بودن اسناد هویتی یا مشکوک بودن آن‌ها از ارائه خدمات خودداری و موضوع به‌صورت محرمانه، بدون اطلاع ارباب رجوع، به مسئول مبارزه با پولشویی گزارش شود.توجه به دستورالعمل‌های جاری و اجرای دقیق آن‌هاپیگیری و تکمیل اطلاعات و مدارک بیمه‌گذاران قدیمینگهداری سوابق و مدارک بیمه‌گذاران و متقاضیان خدمات بیمه‌ایبررسی و کنترل‌های دوره‌ای مسئولان مبارزه با پولشویی سخن آخر       مبارزه با جرایم پولشویی، یک اقدام پیشگیرانه است. بنابراین باید سعی کنیم قبل از آنکه این جرم در صنعت بیمه ورود و شیوع یابد راهکارها و موانع لازم را به منظور پیشگیری از وقوع آن، ایجاد کنیم؛ از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیرانه؛ آموزش کارکنان، نمایندگان و همه افرادی است که به نحوی با اشخاص متقاضی خدمات بیمه‌ای یا خدمات پایه در ارتباط هستند. همچنین با بهره‌گیری از نظرات و تجارب کارشناسان، تبادل اطلاعات و داشتن بانک‌های اطلاعاتی به‌روز و برنامه‌ریزی‌های صحیح و مدون می‌توانیم از وقوع این جرم در صنعت بیمه پیشگیری کنیم.   Offshore Financial Centers* International business corporations**

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.