بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/31
شماره 2472 - تاریخ 1403/02/31
آخرین اخبار
جوابیه روابط عمومی شرکت شهروند به خبر کذب در خصوص کیفیت گوشت تنظیم بازاری در یکی از شعب
یک هکتار اراضی کشاورزی در منطقه 19 آزاد سازی شد
عملیات احداث آمفی‌تئاتر روباز بوستان شهید کاظمی منطقه 19 از نیمه راه عبور کرد
ساماندهی پارکینگ های حرم مطهر برای خودروهای زائران امام راحل در منطقه 19
بررسی طرح های اجرای تقاطع غیر همسطح بر روی خیابان بسیج در منطقه ۱۵
برگزاری دومین نشست صمیمانه شهردار منطقه۴ با شهرداران مدارس
اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب تا خرداد
اجرای عملیات همسطح سازی، لکه گیری، تراش و روکش آسفالت بیش از ۶۹ هزار ۸۰۰ مترمربع بزرگراه لشگری و بزرگراه متوسلیان و معابر در منطقه ۲۱
تمهیدات ترافیکی و بازسازی مسیر خط ویژه اتوبوس های تندرو BRT در بلوار شهدای حصارک
ترمیم و رفع چاله‌های خطرساز بزرگراهی ناحیه۶ با استفاده از آسفالت گرم
افتتاح دو مجموعه ورزشی ویژه بانوان در سال جاری در منطقه ۱۷
حفظ ۱۱ هزار متر مربع فضای سبز در احداث ایستگاه تبادلی خط ۹ و ۱۱ مترو
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
جابه‌جایی بیش از ۱۷۹ هزار نفر از شرکت کنندگان در اجتماع بزرگ امام رضایی ها با متروی تهران
گام بلند مدیریت شهری در توسعه سرانه های ورزشی منطقه ۱۲
آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی دختر محلات قلب طهران
برگزاری پنجمین نشست جمیعت شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی هم سرا
احداث نخستین مخزن ذخیره آب فضای سبز در بزرگراه شهید خرازی
بهسازی ۸ میدان میوه و تره بار در منطقه۲
چراغ‌ راهنمایی 295 تقاطع منطقه دو بهسازی و رفع نقص شد
استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود
احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود/ میزان بارش‌ها در سطح «هشدار قرمز» نبود
دستاوردهای دولت در حوزه اشتغال و معیشت
برنامه‌های گرامیداشت سوم و چهارم خرداد اعلام شد
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
مخبر: ظرف دو هفته آینده تمامی مردم آسیب دیده ناشی از سیل اخیر اسکان داده می شوند
افتتاح رسمی دو طرح سد قیز قلعه‌سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
کد خبر: 169246 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۱۵ - 15:51
تمام مقصران حادثه خط ۵ مترو

تمام مقصران حادثه خط ۵ مترو

بررسی برای روشن شدن ابعاد اتفاق خط ۵ مترو ادامه دارد. فعالیتهای فرهنگی مستمر برای آنکه مسافران چنین واکنشی را تکرار نکنند و تهیه گزارشی که نشان می دهد چه کسانی در به وجود آمدن آن سهم داشتند.

نوآوران آنلاین-در تاریخ متروی تهران، اتفاقی که ۲۶ اردیبهشت ماه امسال در جریان نقص فنی یکی از قطارها رخ داد، ثبت نشده است. واکنش خطرناک برخی از مسافران متروی این خط که می توانست به قیمت جان آنها تمام شود، ساعتی تردد قطارها را در این خط متوقف کرد.  

طی این سال ها کم خبر توقف قطارهای مترو به دلیل مشکل فنی یا ازدحام مسافر را نخوانده ایم اما هیچ کدام از حوادث به حضور پلیس در ایستگاه های مترو ختم نمی شد. اما داستان خط ۵ مترو متفاوت با همیشه بود. این بار مسافران عصبانی در زمان پیک صبحگاهی نیم ساعتی در واگن ها  معطل می شوند، قطارهای بعدی هم می رسند. مسافران دلیل این تاخیر طولانی را نمی دانند و کم کم نگران شده و درهای قطار را به زور باز می کنند و به  روی ریل قطار می آیند. تا اینجای ماجرا اتفاق تازه ای نیفتاده است. اما برخی مسافران عصبانی روی ریل قطار می نشینند و مانع حرکت قطارها می شوند.

در این مدت قطار دچار نقص فنی از ریل خارج شده اما قطارهای بعدی امکان حرکت ندارند، خروج مسافران سرگردان از روی ریل قطار زمان بر است و اتفاقی که می توانست یک ساعته جمع شود با ماجراجویی برخی مسافران ساعت ها این خط را دچار مشکل می کند. این اتفاق می توانست به قیمت جان برخی مسافران تمام شود.

این خط قدیمی ترین خط متروی تهران است و شاید در اولین گمانه زنی به نظر بیاید مشکلات گاه و بی گاه این خط ناشی از فرسودگی قطارها و خوردگی ریل ها باشد. اما فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو می گوید : خط ۵ مترو عمر زیادی ندارد و ۱۵ تا ۲۰ سال، در حمل و نقل ریلی سن زیادی محسوب نمی‌شود. مشکل اصلی برخوردی بود که برخی مسافران در هنگام توقف قطار از خود نشان داده و به بیرون از واگن ها آمدند و روی ریل مسافتی را طی کردند. برخی مسافران ماجراجو روی ریل قطار ایستادند و مانع از حرکت قطارها شدند که هم پیاده شدن مسافران و هم حرکت روی ریل بسیار خطرناک است و وسعت خرابی را توسعه داد، البته خوشبختانه اتفاقی برای مسافران نیفتاد اما ممکن بود به دلیل برقی که روی ریل خطوط جریان دارد مسافران دچار حوادث تلخی  شوند و آسیب ببینند. بنابراین تقاضای ما از مسافران در اتفاق های مشابه این است که نظم و آرامش خود را حفظ کنند و هرگز به خاطر آسیب های احتمالی واگن ها را ترک نکنند و این را مطمئن باشند که حرکت قطارها در طول مسیر در حال کنترل است و هر اتفاقی به طور لحظه ای رصد می شود. اگردر این حادثه  با خروج جمعیت مواجه نبودیم بلافاصله پس از رفع نقص حرکت آغاز می شد و اختلالی به این وسعت پیش نمی آمد  این حادثه  به دلیل فرسودگی سیستم نبود به دلیل برخورد نادرست مسافران با خرابی مترو بود که ما مجبور شدیم مسافران را از طول مسیر جمع آوری و سپس حرکت قطارها را پی بگیریم.

به گفته وی خرابی قطارها رصد می‌شود و می توان گفت در شش ماه گذشته خرابی نداشتیم و واگن های دوطبقه برای سیستم حمل و نقل حومه استفاده می شود که تولید داخل هستند و از کیفیت خوبی نیز برخوردارند و امیدواریم با همکاری مسافران دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم در خصوص این حادثه می گوید : دلیل اصلی این اتفاقات نقص فنی واگن هاست و مشکل قدیمی کمبود واگن که خوشبختانه پیش از عید قرارداد ورود ۶۰۰ واگن به متروی تهران در وزارت کشور بسته شد. قطارهای ما فرسوده هستند و به سن اورهال رسیده اند و برخی از آنها در تعمیرگاه هستند به همین دلیل گاهی سطح سرویس دهی در مترو کاهش پیدا می کند. همه کارها برای بهبود سرویس دهی به مردم مثل خرید واگن نیاز به پول ندارد برخورد خوب نیز می توانست سبب شود این اتفاق در خط ۵ رخ ندهد.

به گفته علیخانی ‌متاسفانه در بررسی های انجام شده متصدیان و برخی عوامل مترو به جای عذرخواهی و حفظ آرامش برخورد خوبی با مسافران نکرده و به جای آنکه عذرخواهی کرده و آنها را دعوت به آرامش و صبر کنند تا در این مدت طولانی توقف با مسئولان همکاری کنند برخورد خوبی نداشته و سبب عصبانیت مسافران شدند. تا آنجا که مسافران دست به اقدام خطرناک خروج از قطارها زدند . گزارشی در این خصوص تهیه شده و با مسئولان خاطی که موجب این نارضایتی شده، برخورد می شود.

محمدعلی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم معتقد است: در این مدت مدیریت خوبی در حوزه بهره برداری مترو داشته ایم.او  ادامه می دهد: ایجاد نقص فنی در واگن هایی که سن آنها به سن اورهال (تعمیرات اساسی) رسیده، ممکن است اشکالاتی را در خط ایجاد کند اما خوشبختانه تلاش شده در این مدت به بهترین شکل و کوتاه ترین زمان مشکلات برطرف شود.

 کرونی مشکل نقدینگی در حوزه حمل و نقل را یکی از مشکلات اصلی و غیرقابل انکار مترو می داند و می گوید: تلاش شده با مدیریتی که انجام می‌شود بهترین خدمات به مسافران ارائه شود اما کمبودها را نمی توان انکار کرد و ما در بخش واگن با مشکل رو به رو هستیم.

به گزارش مهر، در آسیب شناسی که اخیرا از خط ۵ مترو و اتفاق هفته پایانی اردیبهشت انجام شده، به مسیر رو باز ، فاصله زیاد بین ایستگاه ها و عدم دسترسی های مناسب اشاره شده است.  همچنین در این گزارش به نقش دستفروشان هم در ایجاد این حادثه تاکید شده  که به دلیل داشتن شبکه ارتباطی گسترده با یکدیگر (به وسیله موبایل) و ترغیب   به حضور در حریم ریلی و توقف قطارها در طولانی شدن توقف خدمات رسانی نقش داشته و  اکثر اخلالگران دارای کوله پشتی و بسته های بزرگ بودند.

هرچند این موضوع مورد تایید مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو نیست. به گفته نوبخت بر اساس بررسی ها هم افراد معمولی و هم افراد دارای بسته های بزرگ در مسیر حضور داشته اند و نمی توان چنین ارزیابی را از نقش دستفروش ها در به وجود آمدن این حادثه داشت.

در این گزارش به نقش راهبران خط نیز اشاره شده است. عدم برخورد صحیح خط اول هماهنگی شامل راهبران خط به دلیل عدم هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب به مسافران، راهبران کنترل فرمان، به دلیل تصمیم گیری نامناسب، مسئولین ایستگاه ها به دلیل  عدم هماهنگی به موقع جهت تخلیه مسافر، مسئولین و مقام های ارشد خط نیز به دلیل عدم همفکری و اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع بحران مقصر تشخیص داده شده اند.

برای رسیدن به روایت واقعی تر از این حادثه مترو از مسافران درخواست کرد ماجرای آن روز خط ۵ را برای مسئولان مترو تشریح کنندو به گفته فرنوش نوبخت تاکنون دو زونکن از سخنان مسافران خط ۵ جمع آوری شده است.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در این رابطه  به مهر می گوید : ابعاد این حادثه را از نگاه مسافران مورد بررسی قرار دادیم. تاکنون فرم های زیادی از مسافران خط پنج جمع آوری شده، نکات برجسته و کلیدی جداسازی شده و قرار است ملاقات های حضوری برای دقیق تر شدن اطلاعات،انجام شود.

او ادامه می دهد :این را نباید فراموش کنیم که یکسری از تجهیزات مترو مشکل دارد، قدیمی شده و تکنولوژی در این حوزه در حال ارتقا است و برخی مشکلات ناشی از همین موضوع است.

به گفته نوبخت از روز ۲۶ اردیبهشت تا به امروز هیچ خبری در خصوص خرابی خطوط نداشتیم و تلاش می کنیم اتفاقی روال عادی خدمات رسانی را دچار مشکل نکند .مدیرعامل شرکت بهره برداری اضافه می کند: اطلاع رسانی و آموزش مستمر به مسافران و اینکه مطمئن باشند در زمان خرابی قطارها به فکر سلامت و ایمنی آنها هستیم، بخشی از فعالیت های فرهنگی مترو برای عدم تکرار این اتفاق است.

خرابی ساده خط ۵ می توانست به اتفاق بزرگی تبدیل شود، تنها کافی بود یکی از مسافران که از روی ناآگاهی قطار را ترک و بر روی ریل های قطار در حال قدم زنی بودن، دچار برق گرفتگی شود. آن زمان جزغاله شدن یک مسافر این حادثه را در خاطره ها حک می کرد. شاید آن زمان اعضای شورای شهر هم کمی به اتفاقات مهم شهر واکنش نشان می دادند.    

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.