بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 167146 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱/۲ - 15:11
پرتاب سنگ‌ریزه‌های آسفالت به پایین پل کریمخان

پرتاب سنگ‌ریزه‌های آسفالت به پایین پل کریمخان

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل تهران گفت: سنگ‌ریزه‌های آسفالت پل کریمخان به محدوده تجاری و مسکونی اطراف پل پرتاب می‌شوند و آسفالت عرشه در بلند مدت به علت عدم چسبندگی مناسب میان آسفالت و عرشه کنده شده‌است.

نوآوران آنلاین-

پل کریمخان عمری ۴۴ ساله دارد و در حقیقت به صورت موقت ساخته شده بود، سال ۵۲ به علت برگزاری رقابت‌های المپیک و جوابگو نبودن خیابان‌ها در برابر ترافیک، شهردار وقت تصمیم به ساخت تعدادی پل موقت می‌گیرد. قرار بود پس از مدتی این پل‌ها که شامل  پل سعدی، پل طالقانی و پل حافظ-جمهوری، پل چوبی و پل گیشا می‌شود، جمع شود، اما پس از پایان رقابت های آسیایی این پل‌ها جمع نشدند و از آن زمان تاکنون به صورت دائمی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در حالی که بنا بود حداکثر به مدت ۵ سال مورد استفاده قرار بگیرند. اکنون لرزش و سر و صدای زیاد پل کریمخان موجب اعتراض ساکنان اطراف پل شده است، علاوه بر اینکه مقاومت پل در برابر زلزله ناچیز است؛ در زمان حرکت، شهروندان می‌توانند لرزش پل را احساس کنند.

 شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل تهران با اشاره به خطرات و مشکلاتی که این پل دارد، گفت: در ساخت پل موقت به ۲ آیتم سرویس دهی و زلزله توجه کمی شده است و این پل‌ها با ضریب زلزله بسیار پایینی طراحی و ساخته شده‌اند.

این عضو شورای شهر در ادامه با بیان اینکه آب و سنگ‌ریزه آسفالت از درزهای انبساطی عرشه پل به پایین پرتاب می‌شوند، ادامه داد: سنگ‌ریزه‌های آسفالت پل به محدوده تجاری و مسکونی اطراف پل پرتاب می‌شوند و آسفالت عرشه در بلند مدت به علت عدم چسبندگی مناسب میان آسفالت و عرشه کنده شده است. همچنین شاه تیرها و ستون‌های فلزی در بلند مدت به علت ریزش آب از عرشه دچار زنگ‌زدگی‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه صدا و لرزش زیاد سازه موجبات آزار همسایگان و رانندگان را فراهم کرده‌است، گفت: سالیانه برای مرمت و تعمیر روکش پل هزینه گزافی به شهرداری تهران متحمل می‌شد.

 عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر با بیان اینکه هزینه بالای آسفالت‌های اپوکسی که از آنها برای عرشه پل‌های فلزی استفاده می‌شود، موجب شده است؛ مبالغ قابل توجهی صرف تعمیر و نگهداری این پل‌ها شود، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده ارتفاع گاردریل‌های پل کریمخان در حدود ۸۰ سانتی متر است، اما از آنجایی که این پل توسط موتورسواران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبق استانداردهای موجود ارتفاع این گارد‌ریل‌ها باید در حدود ۱۴۰ سانتیمتر باشد.طبق استاندارد‌های موجود گاردریل مورد استفاده برای خودروهای سواری باید ۸۰ سانتی‌متر، برای عابرین پیاده ۱ متر و برای دوچرخه سواران و موتور سواران باید ۱۴۰ سانتی‌متر باشند.

امانی با تاکید بر اینکه پل کریمخان در برابر بارهای زنده عبوری(خودرو و موتور) کفایت و مقاومت کافی ندارد، ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ این موضوع در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۲ راهکار پیشنهاد شد. راهکار اول تخریب پل‌های فعلی و ساخت پل‌های جدید بود که برآوردهای هزینه‌ای نشان می‌داد فقط برای پل کریمخان در حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است. راه دوم مقاوم سازی این پل ها بود. علاوه بر مقاوم سازی در برابر زلزله رفع مشکلات دیگر در دستور کار قرار گرفت.متاسفانه در مدیریت شهری گذشته تا حد امکان پل، ساختمان و زیرساخت ساخته شده است، اما هیچ گاه برنامه مدونی برای حفظ و نگهداری از این زیرساخت‌ها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: بنابر اعلام مجری طرح تعمیرات و نگهداری پل‌های شهر تهران، از حدود ۲ سال پیش در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران فرآیندی برای نگهداشت پل های شهر تهران تهیه و بنا شد تمامی این پل‌ها تبدیل به پل‌های دائمی شوند تا هم هزینه بهره‌برداری از آنها کاهش یابد و هم تاب و تحمل زلزله احتمالی شهر تهران را داشته باشند. بنابراین پل کریمخان به عنوان پل نخست انتخاب شد و در نهایت در سال ۹۲ طرح بهسازی پل کریمخان به شرکت مشاور "کرانه به کرانه پارس" ابلاغ شد.

امانی با بیان اینکه از مدتی که اجرای طرح بهسازی پل کریمخان آغاز شده است، انتقادات زیادی مبنی بر ساخت زیرگذر و پل جدید به جای ساخت سازه فعلی مطرح می‌شود، ادامه داد: در گذشته نیز طرحی مبنی بر احداث یک تونل از هفت‌تیر به حافظ مطرح می‌شد، اما ذکر این نکته ضروری است که در ارتفاع ۱۷ تا ۲۰ متری زیر پل کریمخان تونل خط ۶ متروی تهران وجود دارد، همچنین عبور تاسیسات سنگین شهری در این مسیر مانع از ساخت هرگونه تونل یا زیرگذر در این منطقه می‌شود. ساخت پل جدید نیز هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد و موجب انسداد مسیر، بین ۱ تا ۱.۵ سال و در نتیجه ترافیک شدید در منطقه می‌شود.

وی در رابطه با پروژه جدید گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تصمیم گرفته شد، عملیات بهسازی پل با هزینه‌ای در حدود یک سوم مبلغ ساخت یک پل جدید انجام شود. این پروژه هم اکنون پیشرفت فیزیکی در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد داشته است. همچنین قرار است در تعطیلات نوروز با توجه به کاهش حجم ترافیک در این ایام، عرشه فلزی پل با عرشه بتنی کامپوزیت تعویض شود که موجب می شود بخش عمده ای از مشکلات پل کریمخان حل شود. این باعث می‌شود مشکل ریزش آسفالت و آب به زیر پل رفع گردد، همچنین بخش زیادی از سر و صدای پل و لرزش آن کاهش یابد.

عضو شورای شهر در رابطه با هزینه‌هایی که تاکنون صرف ساخت پل شده است، ادامه داد: میزان ۹ میلیارد بودجه برای این پروژه پیش‌بینی شده و تاکنون مبلغی در حدود ۵/۱ تا ۸/۱ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. با توجه به اینکه هزینه مقاوم سازی در حدود ۳۰ درصد هزینه ساخت پل جدید است و با عنایت به مشکلات ترافیکی در حین ساخت پل جدید، گزینه بهسازی و مقاوم سازی مورد تائید معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفت.

امانی در رابطه با اهداف و چالش‌های این پروژه جدید گفت: چالش‌ این پروژه، تامین نقدینگی مورد نیاز  است. با وجود پیشرفت ۶۸ درصدی پروژه فقط ۲۰ درصد نقدینگی پرداخت شده است، وجود معارضین متعدد تاسیساتی در محدوده پل اعم از کابل‌های برق فشار قوی و لوله گاز، عبور تونل خط شش متروی تهران دقیقا از مسیر زیر پل کریمخان، مشکلات اخذ مجوز بتن‌ریزی فونداسیون‌ها در شب،  مشکل تامین و نایاب بودن ورق تقویتی ستون‌ها، اخذ مجوزهای انسداد و انحراف ترافیکی جهت انسداد پل و عملیات روی سازه پل از پلیس راهور از جمله چالش‌های این پروژه جدید است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.