بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 166389 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - 18:03
آزمایش ترن شناور با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت در چین

آزمایش ترن شناور با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت در چین

محققان به این نکته اشاره دارند که چین در مسیر افزودن ناوگان جدید ترن‌های "سوپر مگلو" به شبکه ریلی خود است.

نوآوران آنلاین-چین در سراسر جهان به خاطر شبکه ریلی قابل توجه و ترن‌های فوق‌العاده سریع شناخته می‌شود. محققان اخیرا تایید کرده‌اند که یک ترن "سوپر مگلو"(Super Maglev) در حال آزمایش و آماده به کار است.

انتظار می‌رود این ترن پس از تکمیل، با سرعت تا 1000 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

ترن‌های "مَگلِو" یا "ماگلو" گونه‌ای از ترن‌ها هستند که به طور شناور در هوا در فاصله کمی از ریل قرار دارند و بدون دریافت مقاومت زیادی از محیط می‌توانند با سرعت‌های بسیار زیاد به پیش بروند.

این ترن‌ها برای حرکت خود از نیروی الکترومغناطیسی بهره می‌گیرند و مگلوها به صورت نظری می‌توانند به سرعت‌هایی فراتر از سرعت جت دست یابند.

نام مگلو از ترکیب دو واژه انگلیسی "مغناطیسی"(Magnetic) و "شناوری"(levitation) تشکیل شده است.

سیستم ریلی با سرعت بالا در چین در دهه‌های اخیر یکی از شاهکارهای برجسته مهندسی شهری این کشور است. شبکه راه‌آهن مسافربری چین می‌تواند بین 250 تا 350 کیلومتر در ساعت حرکت کند و 29 استان از 33 استان این کشور را پوشش می‌دهد.

طبق گفته پروفسور "دنگ زیگانگ" و گروه وی از دانشگاه جنوب غرب "جیائوتونگ"، یک نمونه اولیه از این ترن برای آزمایش آماده است. وی به تلویزیون مرکزی چین و دیگر رسانه‌ها گفت که این ترن دو فناوری منحصر به فرد دارد؛ انتقال مگلو و لوله خلا.

وی افزود: مگلو اصطکاک چرخ با ریل را عملا غیرممکن می‌کند، در حالی که لوله خلاء اصطکاک هوا را حذف می‌کند و اگر لوله خلاء آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که با فناوری هایپرلوپ بسیار نزدیک است.

پروفسور "دنگ" در اوایل ژوئیه 2014 کارهای اولیه خود را منتشر کرد.

با استفاده از اطلاعات و ایده‌های منتشر شده توسط "دنگ" در سال 2014، تیم فشار هوا را کاهش داده و به 2.9 سانتی‌بار (2.9 کیلوپاسکال) رسانده است. متخصصان می‌گویند این به طور قابل توجهی پایین‌تر از فشار استاندارد اتمسفر 101 کیلوپاسکال است.

اگر این ترن عملیاتی شود، با سرعت هایپرلوپ "الون ماسک" برابری خواهد کرد. هایپرلوپ وی در حال حاضر می‌تواند به سرعت بیش از 1000 کیلومتر در ساعت برسد.

با این حال، این تکنولوژی توسط همه به خوبی پذیرفته نشده است. به گفته کارشناسان راه‌آهن و متخصصان، مشکلات فنی و ملاحظات ایمنی در هایپرلوپ به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

یکی از کارشناسان می‌گوید: ترن باید هر زمان که لازم باشد، بتواند متوقف شود. با استفاده از مقاومت هوا می‌توان آن را در هوای آزاد متوقف کرد، اما آیا می‌توان آن را در یک لوله خلاء که در آن هیچ مقاومتی وجود ندارد، متوقف کرد؟ ضمن این که اگر لوله شکسته شود و هوا وارد سیستم شود، می‌تواند یک مشکل دیگر باشد.

از لحاظ فناوری مگلو، ترن ژاپنی هنوز رکورد جهانی را در اختیار دارد. این ترن در سال 2016 در یک مسیر آزمایشی به سرعت 603 کیلومتر در ساعت رسید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.