بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 153054 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - 12:30
 واکنش آموزش‌وپرورش به سخنان معاون وزیر کار

واکنش آموزش‌وپرورش به سخنان معاون وزیر کار

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با پاسخ به سخنان معاون وزارت کار مبنی بر تغییر کتاب‌های درسی و سود ۲۰ هزار میلیاردی آن گفت: باید تلاش کنیم تا ارزش و اقتدار آموزش و پرورش از چشم مردم نیفتد چرا که در آن صورت اعتماد به مدرسه لطمه می‌خورد.

نوآوران آنلاین- حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در خصوص اظهارات اخیر معاون وزارت کار مبنی براینکه تغییر کتاب‌های درسی سالانه 20 هزار میلیارد تومان سود نصیب مافیای آموزش و پرورش می‌کند، اظهار کرد: از آقای میدری انتظار داشتیم تا در رابطه با اقدامات وزارت خانه متبوعش در بحث کودکان کارو همراهی آنها با آموزش و پرورش برای تحصیل این کودکان سخن بگوید.

وی افزود: در صحبت‌های آقای میدری دو مقدمه نادرست وجود داشت، نخست آنکه آموزش و پرورش هر سال پایه به پایه و به صورت پلکانی کتاب‌های درسی را تغییر می‌دهد چرا که مطابق با سند تحول بنیادین موظفیم هر سال کتاب‌های درسی دو پایه تحصیلی را تغییر دهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: از سالی که کتابهای درسی پایه اول دبستان تغییر یافت دیگر به سراغ تغییر کتاب‌های درسی این پایه نرفتیم و سیر تغییرات کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جاری به پایه یازدهم رسید.

* کتاب‌های درسی باید هر 5 سال بازنگری شود

محمدیان ادامه داد: منطق کتاب‌های درسی بدین صورت است که هر 5 سال یک بار بازنگری شوند چرا که بوی کهنگی از نظام آموزشی کشور به مشام می‌رسید و کتاب‌های درس ریاضی 30 سال و درس علوم 17 سال تغییر نکرده بود و موظفیم مگر برنامه درسی با نیازهای درسی تطبیق نداشت آن را تغییر دهیم. 

وی با اشاره به اشتباه دیگر در سخنان معاون وزارت کار خاطرنشان کرد: آقای میدری در بخشی از سخنان خود گفت" مافیایی از مدیران آموزش و پرورش پشت این مسئله قرار دارند" که این موضوع یک افترا است، در تماسی که با ایشان داشتم اعلام کرد که منظورش مدیران ارشد وزارتخانه نیست. بلکه خطاب وی مدیران مدارس هستند اما این نیز نادرست است. هرچند که ما نیزمدعی نیستیم در 105 هزار مدرسه کشور هیچ مدیری تخلف نمی‌کند اما نمی‌توان تخلف تعدادی از مدیران مدارس را به حساب تمام آنها نوشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: ما نیز قبول داریم در نشر کتاب‌های کمک آموزشی گردش مالی بالایی وجود دارد که به جهت پررونق بودن بازار کنکور است و آموزش و پرورش نیز بابت این مسئله بارها شکایت و نارضایتی خود را اعلام کرده است چرا که این مسئله اهداف سند تحول بنیادین را مخدوش می‌کند.

محمدیان گفت: طبق سند تحول بنیادین اهداف ما شکوفایی فطرت و ارتقای خلاقیت دانش‌آموزان است در حالی که تست‌زنی‌ها خلاقیت آنها را از بین می‌برد.

وی با طرح این پرسش که باید بدانیم پشتوانه سیاسی این مسائل چیست، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب 12 اردیبهشت سال گذشته عنوان کردند«دست‌هایی در تلاشند تا آموزش و پرورش رسمی را از چشم بیندازند». باید بدانیم معنا و مفهوم این حرف چیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: اگر دائم بگوییم آموزش و پرورش در جنبه های مختلف ضعیف است یا اینکه برخی می‌گویند آموزش و پرورش ایدئولوژیک است یا می‌خواهد مانیفست جمهوری اسلامی را آموزش دهد، ضربه به این نهاد است و باید پرسید که کدام کشور آموزش و پرورش خود را به دست گروه مخالفان حکومت می‌دهد؟

محمدیان گفت: دین اسلام مجموعه‌ای از بایدها را دارد که برای ما ایدئولوژی محسوب می‌شود،‌ آیا ارزشها و شهادت باید در کتاب درسی بیاید یا خیر؟ به عنوان مثال وقتی می‌خواهیم شهید حججی را در کتابهای درسی مطرح کنیم عده‌ای تحلیل کرده و می‌گویند می‌خواهند بچه ها را با خشونت طلبی آشنا کنند اما آیا این مسئله خشونت طلبی است یا ترویج روحیه ایثار و مقاومت؟ همچنین متفکران باید متوجه این موضوع باشند که علوم اجتماعی جدید بر مبنای سبک زندگی آمریکایی است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا ارزش و اقتدار آموزش و پرورش از چشم مردم نیفتد چرا که در آن صورت اعتماد به مدرسه لطمه می‌خورد افزود: برخی با استناد به مشکلات موجود در آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی، آموزشگاه خصوصی، کتابهای کمک درسی و اردوهای خارج از کشور را رواج می‌دهند و این بدل سازی‌ها آموزش و پرورش رسمی را از بین برده است و این مسئله به ضرر حاکمیت است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: همگرایی ملی و ایرانی بودن در مدرسه به بچه‌ها آموزش داده می‌شود و اگر دائم از ناکارآمدی‌های آموزش و پرورش یا سایر نهادها ایراد بگیریم مجموعه آنها به نام انقلاب اسلامی تمام می‌شود و وقتی یأس به جامعه القا شد چگونه آن را اصلاح خواهیم کرد.

محمدیان خاطرنشان کرد: اینکه دائم بگوییم همه کارها درست است نیز اشتباه است اما اگر ضعفها را با ذره بین بزرگ کنیم خیانت و اگر ضعفها را به صورت مشفقانه نقد وحل کنیم رسالت است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.