بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 139863 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۱ - 22:04
گوگل به کم قانع نیس همه چیز را باهم میخواهد

گوگل به کم قانع نیس همه چیز را باهم میخواهد

خودروهای بدون راننده ، رویایی است که از دهها سال پیش ذهن خودرسازان درگیر کرده بود و گوشه هایی از این رویای شگفت انگیز در فیلم های هالیودی به نمایش در می آمدند.

نوآوران آنلاین-

تحقق این رویا طی چند سال اخیر به واقعیت نزدیکتر شده است و چند نمونه از این محصولات اعجاب انگیز ساخته و با موفقیت هم آزمایش شده اند. اما هنوز کسی جرات استفاده از آن را ندارد و تنها شرکتهای بزرگی مثل گوگل ، حاضر به استفاده از این خودروهای هوشمند آن هم بدون سرنشین شده اند .  

خودروهای خودران از فناوری هوشمصنوعی برای تصمیمگیری بهره می برند و چون این تکنولوژی هنوز به بلوغ نرسیده ،استفاده از آن در خودروها با مخالفان سرسختی روبرو است . تهیدات سایبری، احتمال اشتباه در تصمیم گیری ها و عدم اعتماد مردم به استفاده از این خودروهای هوشمند ،ازجمله مسائل نگران کننده ای است که مخالفان بر آن پافشاری میکنند.

بدون شک اهمیت امنیت سایبری یکی از دغدغه هایی است که با هک شدن ترمز خودروهای جیپ دو چندان شد و باعث شد تا صدای مخالفان این خودروها با بلندتر از قبل به گوش مردم همه جهان برسد.

خودروهای هوشمند برای حرکت در شهرها و جادهها ، نیازمند اتصال به اینترنت و یا یک شبکه خاص است که این ارتباط تنها از طریق فناوری بی سیم میسر میشود و این موضوع میتواند به راحتی مورد استفاده هکرها قرار گیرد .

یکی دیگر از مشکلاتی که درحال حاضر برای استفاده از خودروهای خودران وجود دارد ، موضوع افزایش ترافیک است. سرعت این خودرو ها درحال حاضر کمتر از 70 کیلومتر بر ساعت است که بدون شک این سرعت میتواند در جاده ها و حتی شهرها هم  باعث ترافیک های سنگینی شود. البته به نظر می رسد  این موضوع با گذر زمان برطرف شود و اگر همه خودروهای موجود  در شهرها و جادهها ، تبدیل به خودران شوند می توان این انتظار را داشت که این مشکل به طور کامل برطرف شود ؛ اما گمان می رود تا رسیدن به آن روزها زمان زیادی باقی مانده باشد.

موضوع جای پارک نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که برای خودروهای خودران وجود دارد. به گفته کارشناسان خودروهای هوشمند چون از قوانین استاندارد پیروی می کنند برای پارک کردن  فضای زیادی نیاز دارند که این عامل باعث میشود تا جای پارک برای دیگر خودروها وجود نداشته باشد و وضعیت در شهرهای بدتر از قبل شود .

شاید هنوز برای فراگیر شدن خودران ها کمی زود باشد ؛ اما نمی توان آنها را نادیده گرفت و بدون شک آنها در چند سال آینده وارد جادهها خواهند شد.

کارشناسان معتقدند که تولید انبوه خودروهای خودران میتواند باعث کاهش چشمگیر تصادفات شود و اگر همه جوانب به خوبی پیش رود ، دیگر شاهد تصادفات شدید نخواهیم بود و آمار مرگ ومیر در تصادفات صفر میشود.

با روی کار آمدن خودران ها ، صندلی راننده عملا حذف خواهد شد و همه در خودروها نقش مسافر را ایفا می کنند و این موضوع میتواند باعث شود تا مسافران بیشتری در شهرها جابجا و در عین حال از امنیت و آرامش نیز برخوردار شوند.

به گفته محققان این خودروها تا سال 2050 ، بیشتر خیابان های کره زمین را تصاحب میکنند وبهتر است همه کشورها از حالا قوانین مرتبط با آنها را تدوین کنند.

جاه طلبی های گوگل

غول جستجوگر دنیا تنها شرکتی است که حاضر شده تا خودروهای هوشمند ساخت خود را در کشورهای مختلف آزمایش کند. البته تسلا هم به تازگی از خودروهایی بدون راننده خود پرده برداشته ؛اما هنوز به طور عملی آنها را وارد خیابانها نکرده است و این درحالی است که خودروهای گوگل چند سال پیش به منظور توسعه تصاویر نرم افزار «گوگل مپ» وارد خیابانهای کشور های مختلف شده است و بر اساس گفته های مسئولان گوگل ، تا به حال با موفقیت آزمایش شده اند.البته این خودرو ها تا به حال چندین با تصادف داشته اند که در بیشتر آنها مقصر شناخته نشدهاند .

فناوری‌هایی که در این خودرو به منظور هدایت آن و حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان مورد استفاده قرار گرفته شده است چندان جدید نیستند. چه از نظر سخت افزارهای مورد استفاده و چه نرم‌افزار و الگوریتم‌های بکار رفته در این خودرو باید بدانید که گوگل در طراحی سیستم هدایت خودروی خود از فناوری‌هایی استفاده کرده که بسیاری از آنها سال‌ها است که در حال کار هستند و آزمایشات ایمنی و امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، چرا که گوگل از فناوری‌های تضمین شده در این خودرو بهره جسته است.

خودروهای هوشمند گوگل که از آنها به عنوان خودروهای بدون راننده نیز یاد می شود، مجهز به نوعی نرم افزار هوش مصنوعی هستند که همه شرایط موجود در محیط اطراف خود را شناسایی کرده و از تصمیم گیری هایی شبیه به تصمیم گیری انسان تقلید می کند. این خودروها توانایی مسیریابی و رانندگی بصورت خودکار دارند که تا حد زیادی دخالت انسانی را کاهش داده و می توانند بدون حضور انسان نیز به راحتی به مقصدهای تعیین شده سفر کند.

سیستم خودروی هوشمند گوگل، علاوه بر اطلاعات دریافت شده در سیستم رایانه ای خودرو، اطلاعاتی را نیز از طریق ایجاد شبکه با دیگر خودروهای مجهز به این فناوری دریافت می کند و براساس نتایج به دست آمده از پردازش این اطلاعات مسیر حرکت خود را مشخص می کند. این حجم بسیار زیاد اطلاعات در این سیستم اشکالاتی را نیز بوجود آورده که طراحان گوگل، سیستم دیگری را طراحی کردند که اطلاعات و اخبار ترافیکی و همچنین آخرین اطلاعات مربوط به حرکت دیگر خودروها را از طریق یک سیستم نظارت جاده ای دریافت کرده و پس از بررسی، نسبت به تعیین مسیر حرکت خودرو تصمیم گیری می کرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.