بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
کد خبر: 128209 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - 09:10
چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی فرار کند؟

چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی فرار کند؟

کاپیتان اسبق کشتی نفتکش درباره اینکه چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی مسیر خود را منحرف کند، توضیح داد.

نوآوران آنلاین-محسن بهرامی کاپیتان اسبق کشتی نفتکش گفت: انفجار اولیه در نفتکش سانچی همه سیستم های ایمنی را از بین برد. 

 
بیشتر بخوانید؛ ناگفته‎هایی از فاجعه نفتکش سانچی؛ راز نجات چینی‌ها چه بود؟
 
وی افزود: سیستم های ایمنی زمانی قابل استفاده هستند که حریق قابل کنترل باشد اما نوع محموله و انفجار آن جلوی هر گونه عکس العمل را از کارکنان سانچی گرفت.
 
بهرامی گفت: برخورد کشتی ها به دلایل مختلف اتفاق می افتد اما حادثه ای به این شکل جزء یک مورد که آن نیز موجب کشته شدن همه کارکنان نفتکش شد مشابه دیگری نداشته است.
 
کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود: منطقه حادثه منطقه پرتردد و تعداد کشتی های ماهیگیری در آنجا زیاد است و وجود چند صد کشتی ماهیگیری قدرت مانور نفتکش را کم می کند.
 
وی گفت: اگر چه سرعت کشتی های باری و نفتکش کم است اما آنها توان مانور کمی نیز دارند.
 
بیشتر بخوانید؛ گزارش یک روزنامه آمریکایی از علت تصادف و غرق شدن نفت‌کش ایرانی در آب‌های شرق چین
 
بهرامی افزود: برای تغییر مسیر چهار پنچ دقیقه زمان نیاز است.
 
کاپیتان اسبق کشتی نفتکش گفت: البته اظهار نظر ها گمانه زنی است و باید جعبه سیاه کشتی بررسی شود.
 
وی افزود: اینکه گفته می شود برخورد به دلیل اختلال در سیستم ای آی اس بود چنین نیست زیرا برای کشتی های بزرگ این سیستم قابل اتکا نیست و آنها از رادار استفاده می کنند.
 
بهرامی گفت: اشکال در سیستم ای آی اس نمی تواند دلیل برخورد باشد زیرا کشتی ها به آن متکی نیستند.
 
کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود: ای آی اس به ناوبری کمک می کند اما برای آن حیاتی نیست.
 
محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت:ماهی گیران و شاهدان عینی از انفجار شدید نفتکش سانچی پس از برخورد با کشتی چینی خبر دادند.
 
وی افزود: تلاش های بسیاری برای دسترسی به کشتی انجام شد اما به دلیل حجم حریق و گاز های سمی امکان رفتن به کشتی فراهم نشد.
 
سید علی ادیانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با کمک کمیته حقوقی و نفت مجلس ابعاد مختلف حادثه را بررسی می کند و به محض دریافت آخرین اطلاعات و جمع بندی نشست های خود با مدیران ارشد نفتی گزارش آن را به سرعت به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه می دهد.
کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.