بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
امشب مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی تمام می‌شود/ مجوزها از مرز ۷۴۲ هزار گذشت
شکاف زمین، در هفته گذشته دسترسی به نقش‌برجسته‌ها را برای بازدیدکنندگان محدود کرد.
اقدامات بانک شهر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری انکار ناپذیر است
اقدامات بانک شهر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری انکار ناپذیر است
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی به عنوان مدیر عامل بانک شهر ابقا شد
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی به عنوان مدیر عامل بانک شهر ابقا شد
نگاهی بر عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲
نگاهی بر عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲
نقش آفرینی بانک ملی ایران در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارزشمند است
نقش آفرینی بانک ملی ایران در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارزشمند است
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
فرآیند صدور و نقد کردن چک دیجیتال
فرآیند صدور و نقد کردن چک دیجیتال
پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲
پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲
پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی در شش استان را ابلاغ کرد
پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی در شش استان را ابلاغ کرد
رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران
تورم نقطه به نقطه در پایان فروردین کاهش پیدا کرد
پیگیری مبلغ بن خرید کتاب خبرنگاران از مسوولان وزارت ارشاد
احیا و توسعه 493 معدن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو
فراهم بودن امکان ثبت درخواست ارز حجاج از طریق پیامرسان بله
فراهم بودن امکان ثبت درخواست ارز حجاج از طریق پیامرسان بله
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
تمدید «جشنواره باران» بانک کشاورزی
تمدید «جشنواره باران» بانک کشاورزی
روابط بازنشستگان و بانک تعمیق شود/ ضرورت ارتقای خدمات رفاهی به همکاران شاغل و بازنشسته
روابط بازنشستگان و بانک تعمیق شود/ ضرورت ارتقای خدمات رفاهی به همکاران شاغل و بازنشسته
تامین مالی ساخت ۱۷هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی/ تاکید بر تسریع در تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر به متقاضیان
تامین مالی ساخت ۱۷هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی/ تاکید بر تسریع در تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر به متقاضیان
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومانی اشخاص حقوقی در «طرح ثمر» بانک مسکن
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومانی اشخاص حقوقی در «طرح ثمر» بانک مسکن
حس خوب همگرایی؛ پیوند تجربه‌ها از دیروز تا فردا
حس خوب همگرایی؛ پیوند تجربه‌ها از دیروز تا فردا
رشد 81 درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی
رشد 81 درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی
استراتژی‌های ۱۴۰۳ بانک کارآفرین ابلاغ شد
استراتژی‌های ۱۴۰۳ بانک کارآفرین ابلاغ شد
تقدیر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از عملکرد بانک سینا در اعطای وام ازدواج و فرزندآوری
تقدیر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از عملکرد بانک سینا در اعطای وام ازدواج و فرزندآوری
کد خبر: 119729 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۱۴ - 11:29
خبرچینی و شایعه‌پراکنی؛ مهارت اجتماعی حیاتی

خبرچینی و شایعه‌پراکنی؛ مهارت اجتماعی حیاتی

اگرچه که خبرچینی و شایعه‌پراکنی در دین اسلام امری ناپسند می‌باشد، اما یک محقق کانادایی ادعا می‌کند که یکی از ویژگی‌های اساسی توسعه روابط اعضای جامعه است.

نوآوران آنلاین-سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی (محمدرضا حمیدی): محققان دانشگاه «اتاوا» می‌گویند: « مردان با استفاده از ویژگی "خبرچینی و شایعه‌پراکنی" برای رقابت با همسالان خود در زمینه‌های ثروت و قدرت و همچنین زنان از آن برای گسترش شایعات در مورد زنان دیگر استفاده می‌کنند».
شایعات به‌عنوان یک مهارت اجتماعی تکامل یافته و وسیله‌ای برای رقابت شناخته شده است.
«آدام‌دیویس» که در این باره به تحقیقاتی پرداخته است، می‌گوید: «شایعات، اموری هستند که برای روابط بین فردی حیاتی است».
این تحقیق که در مجله (evolutionary psychological science journal ) در زمینه روان‌شناسی تکاملی منتشر شده است، نشان می‌دهد که رابطه مثبتی وجود دارد میان رقابت اعضای یک جنس واحد و میزان شایعاتی که توسط گروه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.
مححقان می‌گویند: « شایعات بی‌اساس به عنوان یک راه‌حل مؤثر برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد فردی دیگر و برای تقویت هنجارهای غالب دنبال شده توسط یک گروه از افراد تکامل یافته به خوبی کار می‌کند. همچنین این موضوع راهی برای دانستن جنبه‌های شخصی در رقابت و شهرت به‌ویژه هنگامی که این رقابت برای مسائل عاطفی باشد بسیار سخت است.
محققان در این پژوهش از 290 نفر بین گروه سنی 17 تا 30 سال و با کمک سه پرسشنامه مورد بررسی قرار دادند:
پرسشنامه اول درباره اندازه‌گیری رقابت شرکت‌کنندگان با همجنسان خود بود.
پرسشنامه دوم درباره اندازه‌گیری روند و امکان شرکت‌کنندگان در شایستگی آن‌ها و درخصوص این بود ‌که چگونه شایعات را ارزیابی می‌کنند.
پرسشنامه سوم درباره ارزیابی آن‌ها از ارزش اجتماعی شایعه‌ساز و چگونگی پذیرش آن‌ها برای صحبت کردن در مورد دیگر افراد بود.
محققان دریافتند افرادی که با شخص دیگری رقابت دارند، تمایل زیادی به شنیدن شایعات درباره آن شخص نشان می‌دهند و زنان در این کار در مقایسه با مردان بیشتر تمایل نشان می‌دادند و بیشتر آن‌ها لذت می‌بردند و در هنگام انجام فعالیت‌های‌شان بیشتر به این کار می‌پرداختند. مردان عادت داشتند بیشتر در مورد مزایای دیگران صحبت کنند در‌حالی‌که زنان بیشتر تمایل به صحبت در مورد ظاهر و جنبه‌های اجتماعی دیگران داشتند.
در پایان خالی از لطف نیست به حدیثی از رسول‌اکرم(ص) اشاره کنیم که می‌فرمایند: «انسان خبرچین و شایعه‌ساز هرگز وارد بهشت نمی‌شود».


منبع:sayidaty
4 دسامبر 2017 برابر با ١٣ آذر ١٣٩٦

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.