بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
کد خبر: 116806 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۲۷ - 11:52
زمان تحویل خودرو های برقی ایرانخودرو و سایپا+عکس

زمان تحویل خودرو های برقی ایرانخودرو و سایپا+عکس

سومین نشست تخصصی برنامه ملی آینده‌نگاری علم و فناوری در صنعت خودرو در حالی سه‌شنبه گذشته با موضوع «خودروهای برقی» برگزار شد که طی آن، خودروسازان داخلی از پروژه‌های خود در این حوزه رونمایی کردند.در این نشست که به میزبانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، جمعی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو و همچنین نمایندگان وزارت نیرو و تعدادی از پژوهشگران داخلی حضور داشتند تا در مورد آینده محصولات برقی در خودروسازی کشور بحث و بررسی کنند.

نوآوران آنلاین- در این نشست خودروسازان داخلی نیز از برنامه‌های خود در حوزه خودروهای برقی رونمایی کردند و در این بین، نمایندگان ایران خودرو خبر از عرضه محصول برقی این شرکت تا سال ۲۰۲۲ میلادی دادند. به گفته آنها، در دنیای امروز، به‌کارگیری خودروهای برقی در ایران، نه یک گزینه پیشنهادی بلکه یک ضرورت غیر‌قابل گریز به‌شمار می‌رود. آنها با اشاره به برنامه آتی ایران خودرو در تولید محصولات برقی، اعلام کردند که این شرکت با طراحی و تولید پلت‌فرم‌های جدید و همچنین به‌واسطه همکاری با مراکز دانشگاهی داخلی و خارجی، تولید یک خودرو تمام برقی را تا سال ۲۰۲۲ آغاز می‌کند.

نمایندگان ایران خودرو با اشاره به بحران آلودگی در کلانشهرهای ایران، تاکید کردند که در این شرایط، بررسی مدل‌های برقی قابل عرضه در بازار داخلی، وجود پتانسیل انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و نزدیک شدن به پایان عمر خودروهای غیر‌برقی و لزوم ایجاد زیرساخت برای استفاده از این مدل محصولات، از جمله ضرورت‌های استفاده از خودروهای برقی به‌شمار می‌رود.  به گفته آنها، برای رسیدن به تولید خودروهای برقی در ایران نیاز به حمایت‌های دولتی است، به‌خصوص اینکه طبق آمارهای موجود، سالانه هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند؛ از همین رو نیاز است دولت برای تولید و توسعه خودروهای برقی در کشور، در کنار خودروسازان قرار گیرد.اما در ادامه نشست بعدازظهر سه‌شنبه، نمایندگان سایپا نیز به اعلام برنامه‌های خود در حوزه تولید خودروهای برقی پرداخته و تاکید کردند استراتژی این گروه خودروسازی، توسعه خودروهای برقی روی خودروهای کلاس C و B است. به گفته آنها، در حال حاضر آنچه در تولید خودروهای برقی جای نگرانی دارد، موضوع زیرساخت‌ها در این بخش است، چه آنکه ایجاد ایستگاه‌های شارژ در کنار توسعه برقی‌ها، بسیار موردنیاز است.

نمایندگان سایپا اما در ادامه با اشاره به تولید آلایندگی بسیار بالا به‌واسطه استفاده از خودروهای سوخت فسیلی، تاکید کردند که معضلاتی همچون تنفس و انواع سرطان و ناشی از ترافیک در کلان شهرها، خودروسازان دنیا را به تولید مدل‌های برقی ترغیب کرده است. به گفته آنها، البته در کنار خودروهای برقی می‌توان به استفاده از سوخت گاز نیز در خودروها توجه کرد. نمایندگان سایپا اما با مقایسه هزینه استفاده از خودروهای برقی و سوخت فسیلی با یکدیگر، تاکید کردند که به‌عنوان مثال در خودرویی مانند تیبا، به ازای پیمایش ۶۰۰ کیلومتری، حدود ۴۲ هزار تومان هزینه بنزین آن می‌شود، حال آنکه می‌توان همین مسیر را با یک خودرو برقی و با هزینه‌ای پنج هزار تومانی طی کرد.

آن طور که نمایندگان سایپا اعلام کردند، رویکرد این شرکت در تولید مدل‌های برقی، به مواردی مانند تولید خودروهای ارزان قیمت و به اصطلاح اقتصادی، تاکسی برقی، تاکسی دربست و خودروهای لوکس برقی مربوط می‌شود. به گفته آنها، یکی از مهم‌ترین موارد در تولید خودروهای برقی، حمایت‌های دولتی مانند بسیاری از کشورها است؛ به‌نحوی‌که نیاز است لایحه پیش‌نویس حمایت دولت درخصوص خودروهای برقی، به کلیه مبادی اجرایی و وزارتخانه‌ها ابلاغ شود. نمایندگان سایپا تاکید کردند دولت برای توسعه خودروهای برقی بهتر است به خودروسازان، قطعه‌سازان و حتی مصرف‌کنندگان، وام‌های بلاعوض پرداخت کنند تا توان و انگیزه آنها برای تولید و استفاده از مدل‌های برقی افزایش یابد.

آن طور که سایپایی‌ها اعلام کردند، در حال حاضر این شرکت تولید دو محصول برقی روی پلت فرم‌های X۲۰۰ و SP۱۰۰ را در نظر گرفته و طی سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود پنج هزار دستگاه خودرو برقی را روانه بازار خواهد کرد.اظهارات سایپایی‌ها در شرایطی است که دولت طی چند سال گذشته اقداماتی را در راستای حضور و توسعه خودروهای برقی در کشور انجام داده و در حال حاضر تعرفه و حتی سود بازرگانی ورود این خودروها نیز به صفر رسیده است. به‌نظر می‌رسد طبعا اگر خودروسازان و قطعه‌سازان حرکتی جدی و ملموس را در حوزه خودروهای برقی آغاز کنند، دولت نیز حمایت‌های نسبی خود را از آنها خواهد داشت. این حمایت‌ها از آن جهت خواهد بود که دولت نیز متوجه ضرورت تولید و عرضه خودروهای برقی شده و قصد دارد از این مسیر ضمن حل مشکل آلودگی هوا (به‌صورت نسبی)، تکنولوژی‌های جدید و روز دنیا را نیز در عرصه خودروسازی به‌خصوص مدل‌های برقی، وارد کشور کند.

زمان عرضه خودروهای برقی تولید داخل اعلام شد + جزئیات

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.