کد خبر : 562050 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۶ فروردين - 17:39
در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی انجام گرفت: شناسایی و ساماندهی معتادین متجاهر و زباله گردهای منطقه 17 شهردار منطقه 17 با اشاره به اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در محلات منطقه 17، گفت: از زمان شروع طرح تاکنون، تعداد 90 معتاد متجاهر، 30 نفر متکدی، 11 کودک کار شناسایی شدند، همچنین 211 نفر از زباله گردها جمع آوری و ساماندهی شدند.

نوآوران آنلاین-به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب های اجتماعی در محلات منطقه 17 طی یک هفته اخیر، گفت: همزمان با ابلاغ رسمی اجرای طرح ضربتی سراسری آسیب های اجتماعی در شهر تهران، این طرح در محلات نواحی سه گانه شهرداری منطقه 17 انجام شد.

شهردار منطقه افزود: از زمان شروع طرح تاکنون، تعداد 90 معتاد متجاهر، 30 نفر متکدی، 11 کودک کار شناسایی شدند؛ معتادین متجاهر پس از شناسایی تحویل مددسرا و یاورشهر داده و برخی از آنها تحویل خانواده های خود شدند.
سیفی تصریح کرد: پس از شناسایی کودکان کار، آنها به خانواده ها ارجاع و تحویل داده شدند، همچنین متکدیان نیز پس از شناسایی و راهنمایی های لازم تحویل خانواده ها شدند.
وی گفت: این طرح توسط همکاران اداره آسیب های اجتماعی مرکز خدمات اجتماعی منطقه و همکاری شهرداران نواحی، ادارات اجتماعی نواحی سه گانه، یگان حفاظت منطقه و کلانتری های منطقه انجام می شود.
شهردار منطقه 17 با بیان اینکه این طرح  در دو بازه زمانی 9 صبح الی 22 و از 22 تا 3 بامداد اجرا می شود، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، یک مددکار آقا و دو مددکار خانم و دو نفر ضابط قضایی حضور دارند. 
سیفی با اشاره به ساماندهی با زباله گردها، گفت: در بازه زمانی اجرای طرح و ساماندهی زباله گردها اعم از کولی، کتفی و چرخی ها، 211 نفر از آنها جمع آوری و ساماندهی شدند که از این افراد 4 تن و 230 کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری شده است.