کد خبر : 561874 تاریخ : ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين - 13:01
مبارزه با آفت شایع«پسیل» درمحدوده منطقه٦ تهران شهرداری منطقه٦ تهران به‌منظور حفظ و مراقبت از صد‌ها اصله درخت زیتون واقع درنواحی شش‌گانه اقدام به شست و شوی ویژه با صابون مخصوص و اجرای عملیات روغن‌پاشی به‌منظور از بین بردن آفت شایع و خطرناک«پسیل» در این نوع درختان مثمر و همیشه سر سبز کرده است. ‌

نوآوران آنلاین-‍ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه٦ تهران؛ عملیات شست و شوی ویژه و همچنین روغن‌پاشی درختان زیتون واقع درمحدوده پهنه مرکزی تهران با تلاش عوامل اجرایی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست این منطقه انجام شده تا این نوع درختان سر سبز و زیبا از گزند هر نوع آفت و بلای نباتی دور بمانند و همچنان به‌عنوان نماد صبر و بردباری، استقامت و سر سبزی فضای شهر را دلنشین کنند.

سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه٦ تهران در‌این‌باره گفت: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده درمحدوده نواحی شش‌گانه به‌ویژه درناحیه٦ و محله والفجر که بافت متراکم مسکونی دارد با تعداد فراوانی اصله درخت زیتون مواجه هستیم که جان و حیاتشان به دلیل شیوع آفت نباتی«پسیل» یا «عسلک» به خطر افتاده بود، بنابراین کارشناسان و عوامل اجرایی اداره فضای سبز این منطقه به‌منظور مقابله جدی با این آفت و محافظت از همه درختان زیتون واقع در این محدوده اقدام به اجرای عملیات ویژه آفت کشی در مراحل مختلف کرده‌اند.

روحانی اضافه کرد: این نوع آفت‌زدایی مراحل مختلفی دارد. در مرتبه نخست کارگران اداره فضای سبز منطقه٦ با صابون ویژه پالیزین اقدام به شست و شوی درختان زیتون می‌کنند و بعد از گذشت مدت زمان یکروز بعد از آن در بهترین زمان و وقت مناسب که صبحگاه و زمانی که هنوز آفتاب بالای آسمان نیامده، عملیات روغن پاشی با روغن ولک را اجرایی می‌کنند که نقش بسزایی در نابودی این آفت خطرناک و حفظ جان درختان زیتون دارد.

شهردار منطقه٦ تهران با بیان اینکه عملیات شست و شو و روغن پاشی درختان مثمر زیتون درنواحی شش‌گانه، در طول سال دو مرتبه یعنی اول بهار و تابستان و همچنین اول پاییز و زمستان اجرا می‌شود، افزود: وقتی روغن پاشی درختان انجام شود به نحوی مجاری تنفسی این آفات خفه شده و از بین می‌روند و بدین ترتیب درختان از مرگ، نجات پیدا می‌کنند.

شایان ذکر است که درختان زیتون به دلایلی همچون مقاومت بالا، سرسبزی و زیبایی همیشگی، همزیستی با بحران کم‌آبی، از درختان مناسب در شهر تهران است و البته منطقه٦ تهران نیز به دلیل فراوانی این نوع درخت در بوستان‌ها و نواحی شش‌گانه مورد‌توجه قرار‌گرفته است.