کد خبر : 561848 تاریخ : ۱۴۰۳ جمعه ۳ فروردين - 19:14
گردشگری نوروزی در منطقه ۲۱ موزه ای منحصر به فرد؛ آشیانه ای برای اتومبیل های آنتیک

نوآوران آنلاین-به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، موزه ای بین بزرگترین کارخانه های تولیدکننده خودرو در خاورمیانه، در محدوده این منطقه و در بزرگراه شهید لشگری، نفس می کشد که خودروهای تاریخی و کلاسیک را در خود جای داده است. موزه ای که نوید وجود اتومبیل های کلاسیکی را می دهد که در دنیا یگانه اند و تنها منطقه ۲۱ نمونه اش را دارد. خودروهای آنتیکی که حتی کارخانه های سازنده شان، سال ها است که به دنبال دست یابی و خرید آن ها هستند.

موزه ها، جزء اماکنی هستند که کمتر پیش می آید در فهرست مکان های دیدنی و تفریحی ما قرار گیرند. امّا بهترین مکان برای واکاوی گذشته هستند؛ زیرا، گویای تاریخ ادوار مختلف و گنجینه ای نفیس برای تمامی نسل ها به حساب می آیند. در محدوده منطقه صنعتی ۲۱، درست در میان کارخانجات ریز و درشت خودروسازی، موزه ای خودنمایی می کند که در خاورمیانه بی همتاست. موزه ای برای نگهداری از گرانقیمت ترین خودورهای تولید شده در جهان که می تواند مکان مناسبی برای بازدید علاقمندان و شهروندان تهرانی در تمامی ایّام سال، علی الخصوص هفته میراث فرهنگی و روز موزه باشد. 

در تنها موزه خودروی تهران که در محدوده منطقه ۲۱ قرار دارد، ۴۵ دستگاه خودرو، ۲ ارّابه کالسکه و ۳ موتور سیکلت نگهداری شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

علاقمندان به میراث فرهنگی می توانند به این موزه به نشانی تهران، جاده مخصوص کرج (بزرگراه شهید لشگری)، کیلومتر ۱۱، نبش خیابان ۲۵، موزه خودروهای تاریخی ایران مراجعه نمایند. (موزه خودروهای تاریخی روزهای شنبه، تعطیلات رسمی و ایام سوگواری تعطیل است.