کد خبر : 507292 تاریخ : ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۱ خرداد - 13:58
شهردار منطقه 15 خبر داد: تعیین تکلیف ساختمانهای بدون پروانه يا دارای رأی ماده 100 شهردار منطقه 15 از تعيين تكليف ساختمانهایی كه بدون پروانه يا مخالف مفاد پروانه، رای پرونده آنها در كميسيون ماده ۱۰۰قانون شهرداريها صادر و قطی شد، خبر داد.

نوآوران آنلاین-به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، محمد شیری با اشاره به اجرای بند (ت) تبصره ششم قانون بودجه سال 1402 کل کشور گفت: ساختمانها و مستحدثاتي كه بدون پروانه يا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا قبل از پايان سال ۱۴۰۰ پرونده آنها در كميسيون ماده ۱۰۰ قانون شهرداريها طرح و منجر به صدور رأي قطعي  شد تعیین تکلیف خواهند شد.

 او اضافه کرد: احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع  و تخریب با درنظر گرفتن اصول سه گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی بنا به متراژ و مساحت خلافی به عوارض نقدی تبدیل خواهد شد و در صورت عدم درخواست و  واریز نقدی عوارض و جریمه به حکم اولیه  باز خواهد گشت.

برپایه این گزارش؛ شهروندان که ملک آنان شامل این قانون می شود می توانند برای ثبت درخواست به معاونت شهرسازی و معماری منطقه  و یا نزدیکترین شهرداری ناحیه محل سکونت خود مراجعه کنند.