کد خبر : 487116 تاریخ : ۱۴۰۲ شنبه ۳۰ ارديبهشت - 13:32
وحیدی: سطح‌ روابط ایران و ویتنام افزایش می‌یابد وزیر کشور از امضای تفاهم نامه ای با وزیر امنیت عمومی ویتنام برای توسعه روابط دو کشور خبر داد.

نوآوران آنلاین-به  نقل از ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه دیدار خود با «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روابط ایران و ویتنام روابط خوبی است و دیدگاه های دو کشور به هم نزدیک است و به علایق هم توجه می کنند. آنها در مجامع بین المللی به نفع ما رای می دهند و ما هم هرجا لازم باشد به نفع آنها رای می دهیم. دو کشور سابقه طولانی در همبستگی عاطفی و روابط سیاسی دارند.

وی افزود: این سفر برای توسعه و تقویت روابط دو جانبه بود، البته در این دیدار درباره مسایل اقتصادی،  سیاسی، علمی، فناوری و بویژه امنیتی از جمله جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و جرایم سایبری بحث شد و تفاهم نامه ای امضا شد تا در این حوزه‌ها روابط دو کشور توسعه یابد.

وحیدی با تاکید بر اینکه دو کشور ظرفیت های اقتصادی خیلی بیشتری برای همکاری دارند، گفت: این روابط می تواند با توجه به سطح روابط سیاسی توسعه یابد. براساس تفاهم نامه امضا شده، آینده بهتری برای روابط دو کشور می‌توانیم تصویر کنیم.