کد خبر : 466870 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ اسفند - 12:09
«لوو»، آماده نیمکت «سلسائو» یوآخیم لوو برای حضور روی نیمکت پرافتخارترین تیم ملی فوتبال جهان ابراز آمادگی کرد.

نوآوران آنلاین- به گزارش ایسنا و به نقل از بیلد، یوآخیم لوو ۶۳ساله علاقه‌مند است سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل شود. برزیل پس از جام جهانی ناامیدکننده قطر به دنبال جانشینی برای تیته است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آلمان یک سال و نیم است که بیکار بوده. او پس از یورو ۲۰۲۰ بعد از ۱۵ سال از سمت سرمربیگری تیم ملی آلمان کناره‌گیری کرد و جایش را به هانسی فلیک سپرد. از آن لوو ۶۳ساله بدون تیم بوده است. هرچند هرازگاهی لوو را در استادیوم‌های تیم‌های حاضر در بوندسلیگا می‌بینیم اما هیچ صحبت مشخصی در مورد بازگشت او به مربیگری وجود نداشت.

اکنون شرایط می‌تواند تغییر کند. لوو که بزرگترین موفقیت کارنامه مربیگری خود یعنی قهرمانی در جام جهانی را در برزیل تجربه کرد تمایل دارد تا هدایت این تیم را بر عهده گیرد.

«لوو»، آماده نیمکت «سلسائو»

لوو یکی از موفق‌ترین مربیان ملی تاریخ است. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۱ در ۱۹۸ بازی (۱۲۵ برد، ۳۴ شکست) سرمربی تیم ملی آلمان بود. مربی سابق اشتوتگارت نقطه اوج دوران حرفه‌ایش را سال ۲۰۱۴ با قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل تجربه کرد. او سال ۲۰۱۷ هم با تیم جوان آلمان قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شد.

اخیراً فدراسیون فوتبال بلژیک یوآخیم لوو را به عنوان یک نامزد احتمالی برای هدایت تیم ملی این کشور در نظر گرفت ولی در نهایت «شیاطین سرخ» دومنیکو تدسکو، سرمربی سابق لایپزیگ را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کردند.

درست مانند بلژیکی‌ها، برزیلی‌ها پس از جام جهانی با شکست غافلگیرکننده در مرحله یک‌چهارم نهایی از کرواسی راه خود را از سرمربی خود جدا کردند؛ اگرچه خروج تیته قبل از مسابقات قطعی شده بود.

«لوو»، آماده نیمکت «سلسائو»

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آلمان احساس می‌کند آماده بازگشت به فوتبال است. لوو گفت: قصد دارم دوباره در فوتبال مسئولیتی را بر عهده بگیرم. وقتی الان فوتبال را تماشا می‌کنم دوباره احساس انگیزه می‌کنم. دلم تنگ شده است و دوست دارم بار دیگر به عنوان مربی مشغول به کار شوم.