کد خبر : 464887 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۵ مرداد - 19:49
مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با نوآوران: مسؤولان، مجری خوبی برای وعده‌های خود باشند نیلوفر طهرانی اصل / روزنامه نگار

نوآوران آنلاین- در شرایط کنونی اقتصاد ایران پس ‌از دو سال شرایط سخت کرونایی، روزهای سختی را تجربه می‌کند؛ روزهایی که می‌ توان گفت اگر مسؤولان بهتر عمل می‌کردند و شرایط بهتری در کشورمان حاکم می ‌شد تا این اندازه تلخ نبود.

البته نمی ‌توان همه علل بروز مشکلات را ناشی از کرونا دانست؛ چراکه پیش ‌از کرونا نیز کشور ما از نظر اقتصادی دچار مشکل بود و پس‌از کرونا نیز دچار مشکل خواهد شد؛ چراکه زیرساخت ‌ها دچار مشکل هستند و در زمینه زیرساخت ‌ها ما با مشکلات بسیاری مواجهیم که نیازمند اصلاحات اساسی در این راستا هستیم، اما متأسفانه همواره دولت‌ ها تاکید بر بهبود وضعیت و تقویت شرایط اقتصادی کشور می ‌کنند؛ در حالی ‌که در عمل اتفاقی نمی ‌افتد و فقط در حد حرف و شعار بر روی کاغذ باقی می‌ ماند. متأسفانه شرایط اقتصادی کشور به گونه ‌ای است که نمی‌ توان از آن دفاع کرد و مسؤولان کارنامه قابل ‌قبولی از خود به‌ ویژه طی یک دهه اخیر ارائه نداده ‌اند.

در همین خصوص حجت الاسلام مصطفی درایتی، مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت و گو با نوآوران اظهار داشت: در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات فعلی در کشور باید از یک ‌سو زیرساخت ‌ها اصلاح شوند و از سوی دیگر شیوه مدیریت به گونه ‌ای تغییر یابد که شاهد تحول در وضعیت اقتصادی کشور باشیم و مشکلات مردم رفع شوند. متأسفانه از جمله مسائل بسیار مهمی که اکنون مغفول واقع‌ شده این است که مسؤولان مجری خوبی برای شعارهای خود نیستند و به وعده‌ های شان عمل نمی ‌کنند و شعارهای شان در حد وعده باقی می ‌مانند و به دولت ‌های بعدی به ارث می ‌رسند.  

وی ادامه داد: در همه دوره‌ ها شاهد انتقال مشکلات اقتصادی به دوره‌ های بعدی و دولت‌ های بعدی بوده ‌ایم و متأسفانه این در کشورمان به ‌صورت یک روند تداوم ‌یافته و البته نباید از مشکلات و تبعات منفی آن غافل شویم؛ چراکه اتفاقات تلخی را رقم می ‌زند و موجب بروز مشکلات بسیار زیادی می ‌شود و مدیران اقتصادی مسؤول تحقق وعده ‌هایی که به مردم داده‌ اند هستند و باید حتماً آن ‌ها را در دستور کار قرار دهند. 

مشاور رئیس دولت اصلاحات تأکید کرد: اولویت اصلی مسؤولان باید تامین منافع مردم و رفع مشکلات اقتصادی باشد. اگر این اتفاق نیفتد، شاهد اتفاقات تلخی همچون نارضایتی ‌های عمومی خواهیم بود؛ کما این که در حال ‌حاضر هم طی سال‌ های اخیر تا حد قابل ‌توجهی نارضایتی ‌های عمومی افزایش ‌یافته و علت اصلی آن را می ‌توان بروز مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

درایتی تصریح کرد: طبیعتاً در شرایطی که مردم معیشت مناسبی نداشته باشند، نمی ‌توانند اعتماد و نگاه مثبتی نسبت ‌به مسؤولان داشته باشند و درنهایت اتفاق تلخی همچون بی‌ اعتمادی صورت می ‌گیرد؛ این در حالی است که انتظار می‌ رود مسؤولان، مدبرانه امور را پیش ببرند و اتخاذ تصمیمات صحیح و سیاستگذاری ‌های مناسب و به‌ دور از هیجان و متناسب با معیشت مردم شرایط مناسبی را جهت رفع مشکلات ایجاد کنند و روزهای خوبی را برای مردم از نظر مالی رقم بزنند.