کد خبر : 464855 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد - 20:35
کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم با سیاستگذاری هوشمندانه کامران ندری / استاد دانشگاه

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که کشور در شرایط کنونی نیاز به مدیرانی دارد که بتوانند از عهده ایجاد رفاه عمومی برآیند و تمام هم و غم خود را در زمینه حل مشکلات مردم به کار گیرند. شرایط کشور ما به گونه ای شده است که هر گونه ناکارآمدی و یا اقدامی اشتباه موجب تعمیق مشکلات می شود.

باید همه دستگاه ها بسیج شوند و شرایط را بهبود دهند و اجازه ندهند که بیش از این کشور در ورطه مشکلات غرق شود. در حال حاضر وضعیت پیش رو غیر قابل پیش بینی است و مردم شرایط بسیار سخت و بی سابقه ای را تجربه می کنند.

در بسیاری از دوره ها با مشکلات مواجه بودیم اما اکنون مشکلات اقتصادی به طور خاصی حاد شده اند و شرایط سختی پیش روست.

مشکل اصلی در کشور ما به نحوه مدیریت اقتصاد بازمی‌گردد که در دوره های مختلف، مدیران قادر به برقراری نظم اقتصادی و ثبات در این حوزه نیستند. کالایی که امروز با قیمتی خریداری می کنیم روز بعد با قیمت دیگری باید تهیه کنیم.

این عدم ثبات و ناپایدار بودن هزینه ها موجب شده تا مردم زندگی سختی را تجربه کنند. همچنین نبود نظم و انضباط اقتصادی نیز موجب شده تا شاهد ناهماهنگی هایی در بازار باشیم و در نهایت دود این ناهماهنگی ها و بی نظمی ها به چشم مردم می رود.

همه تصمیم گیری ها و همه اقدامات در حوزه اقتصادی باید با در نظر داشتن وضعیت زندگی و معیشت مردم باشد؛ چرا که در نهایت تأثیر اصلی اش بر روی زندگی مردم خواهد بود.

به همین دلیل تأکید می‌ شود که باید حتماً مردم را در همه زمینه ها مورد توجه قرار دهند تا بیش از این بر مردم فشارهای اقتصادی وارد نشود. به همین دلیل باید تیم اقتصادی دولت و وزرایی که زندگی و معیشت مردم به نحوی به عملکرد آن ها و وزارتخانه مطبوع شان در ارتباط است به گونه ای هوشمندانه و سنجیده و کارشناسی شده اقدام کنند تا مشکلات اقتصادی در کشور بیشتر نشوند.

دولتمردان باید این نکته را در نظر داشته باشند که رضایت مردم امر بسیار مهمی است و با رأی همین مردم در جایگاه های مهم قرار گرفته اند و فراموش نکنند که با انتخاب مردم، آن ها موفق به تصدی صندلی وزارتخانه ها شده اند.