کد خبر : 464802 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۷ مرداد - 20:27
تنها راه حفظ سلامت، واکسینه شدن در برابر کروناست مینو محرز / سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن "برکت"

نوآوران آنلاین- در شرایط کنونی زیرسویه اومیکرون از خارج از کشور وارد کشور ما شده است و قدرت انتقالش بالاتر است و در مدت زمان اندک با بیشترین میزان ابتلا مواجه خواهیم بود.

بر همین اساس تاکید می شود که فاصله فیزیکی رعایت شود تا درصد ابتلاء کاهش یابد.

طبیعتاً در شرایط کنونی باید مراقبت های بیشتری داشته باشیم. نباید اجازه دهیم که سویه جدید کرونا ما را غافلگیر کند. همچنان باید ماسک بزنیم و از حضور در تجمعات انسانی به ویژه در محیط های مسقف جلوگیری کنیم.

ویروس کرونا به گونه ‌ای رفتار کرده که نمی‌ توان زمان قطعی برای پایان آن مشخص کرد و این ‌طور که به ‌نظر می ‌رسد این ویروس همچنان سال ‌ها در جوامع بشری باقی خواهد ماند و افراد درگیر آن خواهند شد.

تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار دهیم این است که با رعایت پروتکل ‌ها و تزریق واکسن مانع از بروز پیک ‌های شدید کرونا شویم. متأسفانه اکنون مجدد با پیک جدیدی از کرونا مواجه هستیم که آمار مرگ ‌ها را به دو رقم رسانده و نگرانی از این جهت وجود دارد که این تعداد افزایش یابد و مجدد با روزهای سخت کرونایی مواجه شویم.

در حال ‌حاضر دارو و درمان مشخصی برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا وجود ندارد و تنها عاملی که می ‌تواند کمک به جلوگیری از مرگ و کاهش ابتلا کند، رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و تزریق واکسن است که متأسفانه برخی نسبت ‌به آن بی ‌توجه هستند و در جامعه با افرادی مواجه هستیم که حتی یک دوز واکسن تزریق نکرده ‌اند؛ در حالی‌ که همه باید در حال حاضر حداقل سه دوز را تزریق کرده باشند تا سطح ایمنی بدن شان در وضعیتی قرار گیرد که در برابر سویه ‌های جدید خطر مرگ شان به حداقل برسد. از این‌ رو توصیه می ‌شود افراد نسبت ‌به این امر توجه کافی داشته باشند و ریسک خطر خود و اطرافیان شان را تا حد قابل ‌توجهی کاهش دهند.

با توجه به این که هر چند ماه یک بار شاهد شیوع سویه جدید و خطرناک تری از کرونا هستیم تنها راهی که در شرایط کنونی برای حفظ سلامت جامعه وجود دارد واکسینه شدن در برابر کروناست .