کد خبر : 464743 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۸ مرداد - 21:37
خبری از روزهای پر رونق در بازار خودرو نیست امیرحسن کاکایی / عضو هیأت علمی دانشگاه

نوآوران آنلاین- بازار خودرو این روزها بی رمق است و تقاضا برای خرید خودرو کاهش داشته است. رفتار خریداران در بازار طی هفته های اخیر نشان از آن دارد که سوت و کور بودن بازار خودرو ناشی از این است که انتظار می رود قیمت ها کاهش را تجربه کنند.

به اعتقاد من باید نیازهای مردم به گونه ای و با قیمتی در بازار عرضه شوند که قابل دست یافتن باشند نه این که چنان گران شوند که بسیاری از اقشار مردم موفق به تهیه آن نباشند.

در حال حاضر در خصوص خودرو این اتفاق افتاده است و قیمت برخی اتومبیل ها بسیار بالاست؛ این در حالی است که باید خودرو در یک چرخه طبیعی تغییر قیمت قرار گیرد تا همچنان معاملات رونق داشته باشند.

قیمت خودروها در شرایط کنونی افزایش یافته است و بسیاری از افراد که قصد خرید داشتند اکنون با مشاهده جهش یکباره قیمت ها منصرف شده اند.

در شرایط کنونی میزان معاملات بازار نسبت به قبل به شدت کاهش یافته و خبری از روزهای پررونق در بازار خودرو نیست. به همین دلیل باید گفت به طور محسوسی در بازار خودرو رکود به چشم می خورد.

طی سال های اخیر یکباره و به طور غیر قابل توجیهی قیمت خودرو در بازار افزایش یافت و به همین دلیل اکنون مشتریان از یک سو به دلیل رشد چندین برابری قیمت طی سال های اخیر دست از خرید کشیده اند و از دیگر سو نیز با توجه به این که قصد دارند کمتر زیان متحمل شوند منتظر مانده اند تا شرایط مشخصی حاکم شود و بازار به شرایط روزهای عادی بازگردد.

در بروز گرانی در بازار خودرو چندین عامل نقش دارند، اما از همه آن ها مهم تر حضور سودجویان است.

این سودجویان همواره در بازارهای مختلف اقتصادی بوده اند و از آب گل آلود ماهی خود را گرفته اند.

بازار خودرو نیز بارها توسط واسطه گران سودجود گرفتار قیمت های بالا شده است و شرایط نامناسبی را تجربه کرده است.

درواقع باید گفت شرایط برای فعالیت شان مهیا بوده و توانستند قیمت ها را افزایش دهند. باید این زمینه و فضا برای شان محدود شود و دیگر نتوانند بازار را هدایت کنند.