کد خبر : 464061 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت - 19:10
ضرورت رصد قیمت‌ها و تنظیم بازار ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- مردم ما در شرایط کنونی با وضعیت بسیار سختی در زمینه تامین معیشت شان مواجه هستند و باید مسیر اقتصاد به گونه ای هموار شود که افراد بتوانند تناسب میان درآمدها و تورم را ایجاد کنند.

در کشور ما خانواده های کم درآمد از هیچ گونه حمایت مادی برخوردار نیستند و این امر ادامه زندگی را برای شان دشوار می کند.

به اعتقاد من برای جلوگیری از بروز مشکلات باید اصلاحات ساختاری صورت گیرد؛ به گونه ای که شاهد بهبودی اوضاع و پایان اقتصاد ضعیف و بی ثبات و آشفته باشیم.

یکی از مهم ترین معضلات کنونی که گریبان خانوارها را گرفته است، گرانی می باشد. روند رشد قیمت ها چند سالی است که شدت گرفته است و بدون هیچ گونه ترمزی همین طور در حال افزایش است. طی چند سال اخیر نیز این جهش قیمتی به طرز غیر قابل باوری ادامه داشته و قدرت خرید بسیاری از مردم ما کاهش یافته است.

نمی توان منکر این شد که شرایط اقتصادی در حال حاضر آشفته و بی ثبات است؛ چرا که زندگی و معیشت مردم این روزها به شدت آسیب دیده است. از یک سو شیوع کرونا در کشورمان موجب شده تا کسب و کارها از رونق بیافتند و بسیاری از مردم بیکار شوند و اقتصاد خانواده شان تحت تأثیر این اتفاقات تلخ قرار گیرد. از دیگر سو نیز شیوه اداره کشور به گونه ای است که امکان سوء استفاده را برای برخی فراهم کرده و با بالا بردن قیمت ها سود کلانی کسب می کنند و مردم را نیز فقیرتر.

بالا رفتن قیمت ها آن هم در شرایطی که مردم قدرت خرید ندارند و بازارها راکد است به هیچ وجه عقلانی نیست. ما در کشورمان با رکود تورمی مواجه هستیم. در حال حاضر مردم قادر به خرید بسیاری از نیازهای شان نیستند و دلیلی برای گرانی باقی نمی ماند، اما در برخی موارد شاهد بالا رفتن قیمت ها آن هم به گونه ای غیرقانونی و توسط سودجویان هستیم که به اعتقاد من باید بازار توسط مسؤولان رصد و قیمت ها کنترل شود و اصطلاحاً با تنظیم بازار به معنای واقعی کلمه مواجه باشیم.