کد خبر : 464006 تاریخ : ۱۴۰۱ جمعه ۲۳ ارديبهشت - 16:56
کارشناس عالی اداره کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: حضور نشریات‌ فعال در حوزه کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به منظور اطلاع ‌رسانی به اصحاب رسانه، روزنامه نگاران، خبرنگاران و سایر علاقه مندان به حوزه های نشریات و کتاب؛ معاونت مطبوعاتی و اطلاع ‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به ایجاد غرفه در شبستان اصلی محل برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب (راهروی شماره ۲– عرفه ۲۰) سال جاری کرد.

نوآوران آنلاین- کارشناس عالی اداره کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤول غرفه این نهاد در باره اقداماتی که در این غرفه انجام می‌شود، با خبرنگار ایرنا گفت و گو کرد.
محبت‌الله زارع با بیان این که در نمایشگاه کتاب امسال علاوه بر ناشرین کتاب، تعداد زیادی از نشریات فعال در حوزه کتاب نیز حضور دارند، افزود: در این غرفه درباره نشریاتی که در حوزه کتاب و امور رسانه اشتغال دارند، اطلاع‌ رسانی نموده و فی مابین این دو بخش حیاتی و مهم فرهنگی کشورمان، تعامل و امکان گفت و گو و ارتباط پایدار ایجاد می نماییم.
وی خاطر نشان ساخت: عموم همکاران وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و افراد فعال در حوزه رسانه می‌توانند از مسؤولین و کارشناسان این غرفه مشاوره بگیرند.
کارشناس عالی اداره کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: همکاران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و دست‌اندرکاران رسانه‌ها نیز که در نمایشگاه حضور دارند، می‌توانند در مورد امور رسانه‌ها، به این غرفه مراجعه کنند.
شایان ذکر است سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پس از ۲ سال برگزاری مجازی – به دلیل اپیدمی کووید ۱۹ – از صبح روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) در مصلای حضرت امام خمینی (ره) آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه در ۲ بخش حضوری و مجازی تداوم خواهد داشت.
در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، یک هزار و ۷۰۰ ناشر در غرفه‌های واقع در فضای اصلی مصلی امام خمینی (رض) و‌ یک هزار و ۱۰۰ ناشر نیز کتاب‌های خود را در فضای مجازی در معرض دید و انتخاب مردم از سراسر کشور قرار می‌دهند.
هم چنین علاوه‌ بر حضور بیش از ۳۰ کشور و ۱۷۰ ناشر خارجی در این نمایشگاه، ۵۰ میهمان نیز از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید خواهند کرد.