کد خبر : 409961 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ مرداد - 20:11
مشکلات معیشتی؛ پیامد سیاست‌های دولت دوازدهم ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- اقتصادی ایران سال هاست که از سوء مدیریت های آشکار و نهان رنج می برد و روز به روز در وضعیت دشوارتری نسبت به قبل قرار می گیرد، اما طی چند سال اخیر و به ویژه ماه های اخیر وضعیت به گونه قابل توجهی بحرانی شد و معیشت مردم به شدت تحت تاثیر سوء سیاست های اقتصادی دولت قرار گرفت.

انتظار می رفت سیاستگذاری های دولت دوازدهم، کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد، اما برعکس شد و حتی همچون دست اندازی مانع از رسیدن به شرایط خوب شد.

تمهیداتی که دولت دوازدهم اندیشید نه تنها رافع مشکلات نبود بلکه خود عامل بروز بسیاری از مشکلاتی بود که زندگی مردم را در وضعیت بسیار اسفباری قرار داد.

اکنون که به پایان دولت دوازدهم رسیده ایم به خوبی آشکار است دولت بسیاری از رسالت ها و وظایفش را به درستی انجام نداده است و در بسیاری از موارد کم کاری ها و اهمال کاری های دولتمردان موجب شده تا اقتصاد ایران به بیراهه رود و از مسیر صحیح و اصولی فاصله بگیرد.

نمی توان منکر این شد که مردم ما فشارهای مالی بسیار را تحمل کردند و اکنون دیگر تاب تحمل گرانی های بیش از این را ندارند.

به همین جهت باید تاکید کرد که دولت جدید تغییر و تحولاتی را ایجاد کند تا مردم به طور محسوس و مشهود آرامش و ثبات اقتصادی و رفع مشکلات را شاهد باشند.

تا زمانی که شرایط بهبود نیابد و همین طور وضعیت روز به روز بدتر شود، ناامیدی همچنان در جامعه ما وجود خواهد داشت.

این حق مردم ماست که با توجه به حمایت هایی که در دوره های مختلف از مسؤولان داشته اند بتوانند حداقلی ترین نیازهای شان را تامین و زیست بی دغدغه ای را تجربه کنند.

در این زمینه دولت سیزدهم رسالت سنگینی بر عهده دارد و همه چشم انتظار اقدامات آن در زمینه معیشت و شرایط اقتصادی هستند.

از جمله مهم ترین مسائلی که باید دولتمردان در نظر داشته باشند این است که کمک کنند تا مردم در سایه نظارت بر بازار، زیان های اقتصادی کمتری را در نتیجه گرانی ها تحمل کنند که در این راستا باید تیم اقتصادی دولت با قوت کار خود را آغاز کند و تا پایان دوره فعالیتش این قوت را حفظ کند.