کد خبر : 91267 تاریخ : ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر - 23:23
نوزادم را 50 هزار تومان میخری؟ بله مرد معتاد به «شیشه»، به دنبال شدت گرفتن مشکلات خانوادگی با همسر معتادش، نوزاد تازه متولدش را به بهای ۵۰ هزار تومان فروخت.

نوآوران آنلاین-زنی هنگام گذر از خیابان، با مردی تکیده و معتاد روبه‌رو شد که کنار یک سطل زباله نشسته بود و نوزادی را در بغل داشت. زن رهگذر با دیدن نوزاد چندروزه که از شدت گرسنگی گریه می‌کرد از مرد سراغ مادرش را گرفت و او گفت که همسرش هم معتاد بوده که از خانه رفته و حالا حاضر است نوزاد را بفروشد.

زن برای خرید نوزاد، پول‌هایی را که در کیف‌دستی‌اش داشته به مرد معتاد پیشنهاد می‌دهد و سرانجام پدر می‌پذیرد که نوزاد خود را به مبلغ ۵۰ هزار تومان بفروشد. معامله انجام می‌شود و زن نوزاد را با خود به خانه‌اش می‌برد.

زهرا موسی خانی، مددکار اجتماعی مؤسسه خیریه مهر آفرین با اشاره به وضعیت خانواده نوزاد فروخته‌شده به «میزان» می‌گوید: مادر نوزادی که چندی قبل به بهایی اندک فروخته‌شده، ۳۲ ساله و معتاد است. این زن ۱۵ سال قبل با فردی معتاد ازدواج می‌کند و درنهایت خودش نیز معتاد می‌شود.

پدر و مادر کودک انواع مواد محرک و مخدر را مصرف کرده‌اند و وابستگی شدیدی به مواد مخدر دارند خانواده این نوزاد در محله اوراقچی‌های شوش ساکن بوده‌اند و خانه‌ای نمور و محقر داشتند. مادر پیش از به دنیا آوردن این نوزاد، ۲ فرزند پسر ۱۳ و ۵ ساله نیز داشت که آن‌ها نیز به‌هیچ‌عنوان شرایط خوبی نداشتند. پدر، ماده مخدر شیشه مصرف می‌کرد و دائم دچار توهم‌های مختلف می‌شد که به همین خاطر بارها به سمت همسر و فرزندانش حمله‌ور شده تا آن‌ها را با چاقو بکشد. تنها چند روز پس از تولد نوزاد، شدت توهمات مرد افزایش‌یافته و به تهدیدهایش نیز افزوده‌شده و درنهایت، مادر برای نجات جان خود، خانه را ترک کرده و پدر که قادر به نگهداری از نوزاد نبوده، یک روز زمانی که برای جمع‌آوری ضایعات در خیابان حاضرشده بود، نوزادش را به بهای ۵۰ هزار تومان به یک رهگذر می‌فروشد.

وی در خصوص وضعیت حال حاضر دو فرزند دیگر این خانواده می‌گوید: «درپی اطلاع از فروش نوزاد، بررسی‌هایی را در رابطه با وضعیت دو فرزند دیگر این خانواده داشتیم. درنهایت پس از تماس با اورژانس اجتماعی، فرزند بزرگ خانواده که پسربچه‌ای ۱۳ ساله بود به سازمان بهزیستی واگذارشده، اما پسر ۵ ساله را مادرش به مکانی نامعلوم برده است و اکنون اطلاعی از وی در دسترس نیست و تحقیق دراین‌باره ادامه دارد.