کد خبر : 561949 تاریخ : ۱۴۰۳ شنبه ۱۸ فروردين - 13:03
در رثای ۲ هنرمند پیشکسوت استان کرمان هفته‌ای که پشت سرگذاشتیم، جامعه رسانه‌ای و هنری استان کرمان ۲ نفر از پیشکسوتان و استادان خود به نام فرید پیروزاده و منوچهر افراسیابی را از دست داد.

نوآوران آنلاین- مرحوم فرید پیرو زاده از اهالی باسابقه، خوشنام و با اخلاق هنر و رسانه استان کرمان به شمار می رفت که سال ها در کسوت تصویربرداری و کارگردانی در صداوسیمای مراکز کرمان و هرمزگان نیز فعالیت کرده بود و صحنه های شیرین و تلخی را از خود به یادگار گذاشت.

پیرو زاده در جریان فاجعه ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در سال ۶۷، جزو تیم رسانه ای بود که به محل حادثه اعزم شد و نخستین تصاویر رسانه ای را از این اقدام جنایتکار دولت آمریکا ثبت و ضبط کرد.

مرحوم پیرو زاده به جز کار تصویربرداری، کارگردانی فیلم کوتاه مهربانی و تصویربرداری سریال قصه های دارا، برنامه نمای نزدیک و غیره را نیز انجام داده بود.

درگذشت پدر موسیقی بافت

منوچهر افراسیابی نیز چهره‌ ماندگار موسیقی شهرستان بافت که به پَر موسیقی بافت نیز ملقب بود ۱۷ فرودین روی در نقاب خاک کشید و جامعه هنری استان در فقدان این هنرمند پیشکسوت حوزه موسیقی به سوگ نشست.

مرحوم افراسیابی که از قبل انقلاب فعالیت هنری داشت بیش از نیم قرن ضمن خلق آثار هنری، شاگردان بسیاری را نیز تربیت کرد.

وی در نواختن ساز ویولن و فلوت تبحر زیادی داشت و در کنار تدریس به آهنگ سازی و موسیقی نیز می پرداخت؛ سرود معلم ساخته افراسیابی بارها از صدا و سیمای کرمان پخش شده است.

مرحوم افراسیابی به جز رشته موسیقی، در حوزه ورزش نیز فعالیت می کرد و از فعالان و پیشکسوتان ورزش شهرستان بافت نیز محسوب می شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن تسلیت، یاد و خاطر این هنرمندان سفر کرده را گرامی می دارد./ایرنا