کد خبر : 561291 تاریخ : ۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند - 15:16
محققی: انتخابات مظهر همبستگی و پیوستگی اجتماعی است مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه «در چارچوب فکری امامین انقلاب، انتخابات به عنوان فرآیندی مطرح می‌شود که ضمانت‌بخش انسجام درونی جامعه اسلامی است» تاکید کرد: انتخابات مظهر همبستگی و پیوستگی اجتماعی است

نوآوران آنلاین- حجت الاسلام محمدمهدی محققی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انقلاب اسلامی از دهه ۴۰ به رهبری امام راحل آغاز شد و مردم ایران با یکسری از اهداف، غایات و مقاصد این مسیر را تا دستیابی به پیروزی پس از پیروزی انقلاب ادامه داده‌اند؛  طی سال‌های گذشته نیز رهبر معظم انقلاب دومین مرحله از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را در ۴۰ ساله دوم انقلاب به عنوان افق پیش روی حرکت انقلاب ترسیم کردند و بر این اساس در چارچوب فکری امامین انقلاب، انتخابات به عنوان فرآیندی مطرح می‌شود که ضمانت‌بخش انسجام درونی جامعه اسلامی است.

وی تاکید کرد: ما در منابع اسلامی برای ایجاد همبستگی اجتماعی مفاهیم بالایی نظیر زنجیره تواصی، مفهوم مواسات و مفاهیم مشابه داریم که انتخابات مظهر این همبستگی و پیوستگی اجتماعی است.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات روز ۱۱ اسفند، گفت: در مرحله کنونی جمهوری اسلامی ایران به عنوان غایت و الگوی جریان مقاومت در حوزه منطقه‌ای مطرح است و نگاه رزمندگان مقاومت در غزه، یمن و سایر نقاط به تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران است. همچنین حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از حیث درونی نیز موجب تولید قدرت نرم نظام و ایستادگی در مقابل فشارهای جریان جهانی آمریکا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، انتخابات‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.