کد خبر : 278021 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت - 12:56
هفته آینده در شهر کتاب خود، دیگری و خدا در اندیشه کی‌یرکگور بررسی می‌شود نشست نقد و بررسی کتاب «خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور» نوشته راضیه زینلی روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

نوآوران آنلاین-به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور» نوشته راضیه زینلی روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

بارزترین ویژگی فلسفه سورن کی‌یرکگور فیلسوف موحد دانمارکی توجه به انسان منفرد و متعین است. انسانی که صرفاً مفهومی کلی نیست، بلکه فردی است منفرد با همه خوشی‌ها و ناخوشی‌هایش، اضطراب‌ها و آسودگی‌هایش و همه ابعاد ملموس و آمیخته با زندگی واقعی هر روزه. پرداختن به انسان منفرد جز در سایه تبیین مفهوم خود و نسبتی که خود با غیر خود برقرار می‌کند، میسر نمی‌شود. از همین رو بخش مهمی از فلسفه کی‌یرکگور به تأمل در این مفاهیم و نسبت‌ها اختصاص دارد.

کتاب «خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور» نوشته راضیه زینلی به‌تازگی توسط نشر آن‌سو منتشرشده است. این‌اثر در کار بیان و تبیین سه مفهوم کلیدی «خود»، «دیگری» و «خدا» در اندیشه این فیلسوف دانمارکی است تا از این رهگذر درکی عمیق‌تر درباب فلسفه او و موضوع تفرد انسانی در اگزیستانسیالیسم به دست دهد. بررسی و نقد نظریات برخی از شارحان فلسفه کی‌یرکگور در این اثر چشم‌اندازی مناسب از بحث را مقابل پژوهشگران قرار می‌دهد.

برنامه نقد و بررسی این‌کتاب با حضور مسعود صادقی، مسعود زنجانی، محمود مقدسی و راضیه زینلی نویسنده اثر همراه است.

این‌نشست روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده در فضای مجازی، از حساب کاربری اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پخش می‌شود.