کد خبر : 267268 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ فروردين - 18:45
نقش ویژگی های مردانه پدرها در فرزندپروری بهتر منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یک مطالعه جدید نشان داد که در برخی از مردان، داشتن ویژگی های مردانه سنتی مانند رقابت و ماجراجویی با پدر بهتر بودن نوزادان ارتباط دارد.

اما مردان در این مطالعه - زوج هایی با تحصیلات بالا و از دو نفره - این صفات کلیشه ای مردانه را با این باور ترکیب می کردند که باید پدرانی بسیار درگیر و پرورش دهند.

محققان شگفت زده شدند که ویژگی هایی که اغلب به عنوان کلیشه های مردانه به سبک قدیمی دیده می شوند، با رفتارهای مثبت تر والدین مرتبط هستند.

"سارا شوپپ – سالیوان" استاد روان شناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: این نشان می دهد که برخی از مردان به دنبال راه های جدید برای پدر شدن هستند. این مردان جنبه های سنتی مردانگی و ایده آل های پرورش دهنده جدید را برای ایجاد هویت های پدرانه جدید ترکیب می کنند. آن ها ممکن است در میان تحول پدر شدن باشند.

این مطالعه این هفته در مجله Psychology of Men and Masculinities منتشر شده است.

"شوپپ ـ سالیوان" خاطرنشان کرد: هفت ویژگی کلیشه ای مردانه مرتبط با والدین مثبت در این مطالعه رقابتی، جسورانه، ماجراجویانه، مسلط، پرخاشگر، شجاع و در برابر فشار مقاومت می کند به طور کلی از ویژگی های مثبت تلقی می شوند، اما نگرش مردانه منفی که محققان نیز در این مطالعه سنجیدند - تبعیض جنسی خصمانه - با والدین مثبت ارتباط ندارد. بعلاوه، کیفیت والدین پدران و مادران آنها با این عقیده که مردان باید تأمین کننده اصلی اقتصادی خانواده باشند، ارتباطی نداشت.

مردان حاضر در این مطالعه در پروژه والدین جدید شرکت داشتند، یک مطالعه طولانی مدت به رهبری " شوپپ – سالیوان" که در حال بررسی چگونگی انطباق زوجین با درآمد دو برابر برای اولین بار در والدین است.

در سه ماهه سوم بارداری شریک زندگی خود، پدران آینده پرسشنامه های مختلفی را تکمیل کردند. از آنها خواسته شد که خودشان را در مقیاس چهار نمره (به هیچ وجه شبیه من که خیلی شبیه من نیستند) در هفت ویژگی کلیشه ای مردانه ارزیابی کنند.

جنسیت گرایی خصمانه با پرسیدن از شرکت کنندگان مرد رتبه بندی شد که با 11 جمله مانند "فمینیست ها از مردان مطالبات نامعقول" را قبول دارند. از شرکت کنندگان همچنین پرسیده شد که آیا زنان یا مردان باید بیشترین درآمد خانواده را تأمین کنند؟

اعتقادات مربوط به نقش پدر پرورشی آنها با پرسیدن از مردان برای ارزیابی میزان موافقت آنها با 9 جمله مانند "مردان باید از مراقبت از کودک مانند حمام کردن ، تغذیه و لباس پوشاندن کودک" استفاده کنند، اندازه گیری شد.

نه ماه پس از تولد کودک، محققان تعامل پدر و مادر با نوزادان خود و مادر را مشاهده کردند. محققان پدران را بر اساس رفتار مثبت والدین و همچنین نحوه والدین مشترک در کنار مادران ارزیابی کردند.

نتایج نشان داد، همان طور که محققان پیش بینی کرده بودند، مردانی که معتقد بودند باید نقش پدر پرورشی را داشته باشند، تعاملات با کیفیت بالاتری با فرزندشان داشتند و در والدین مشترک با همسر خود بهتر بودند.

اما محققان تعجب کردند که هر چه مردان بیشتر تعریف کلاسیک "مردان واقعی" را می گویند، بیشتر به عنوان رفتار خوب والدین ارزیابی می شوند.

"شوپپه ـ سالیوان" گفت: پدرانی که خود را رقابتی و ماجراجویانه می دانند و سایر ویژگی های مردانه نیز واقعاً با فرزندانشان درگیر می شوند.

ممکن است این باشد که مردانی که از این ویژگی های سنتی مردانه برای موفقیت در شغل خود استفاده می کردند در تلاشند تا راههایی برای استفاده از آنها در شغل والدین خود پیدا کنند.

وی گفت: این پدران ممکن است بگویند پدر بودن نیز شغل مهمی است و من از همین ویژگی هایی که به من کمک می کند در کار موفق باشم استفاده می کنم تا از من یک پدر موفق استفاده کنم.

" شوپپ ـ سالیوان" تأكید كرد كه پدران این نمونه از تحصیلات عالی برخوردار بوده و شریكانی نیز دارند كه كار می كنند. یافته های ممکن است در مورد همه پدرها صدق نکند، اما نتایج دلگرم کننده است. اگر پدران می توانند بهترین ویژگی های کلیشه ای مردانه را حفظ کنند، بدون منفی مانند تبعیض جنسی این برای خانواده ها خوب است.

 

سه شنبه ۱۳ آوریل ۲۰۲۱     

(برابر با ۲۴ فروردین ۱۴۰۰)