کد خبر : 264851 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي - 21:15
لزوم اطلاع رسانی دولت در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن بهروز دوست محمدی

نوآوران آنلاین- ریاست محترم جمهور در سخنان ۱۳ دی ماه جاری هشدار داد چنان چه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سستی کنند، بهمن و اسفند ماه با خیز جدید کوید ۱۹ و پیک دهشتناک تری از شیوع این ویروس مواجه خواهیم شد.

   اکنون که با عنایات خداوندی، ایثار کادر درمان، انجام محدودیت ها و نیز رعایت حداکثری موارد ایمنی از سوی مردم؛ بحمدالله آمار قربانیان دو رقمی شده است و ان‌شاءالله طی روزهای آینده کاستی هم خواهد گرفت جا دارد دولت هر گونه تردید و شائبه را از دامان این موهبت عظیم الهی و نیز موفقیت شایان ملی بزداید.

   متأسفانه طی روزهای اخیر شایعاتی شنیده می شود مبنی بر این که آمار کاهش مبتلایان و قربانیان کرونا صحت نداشته و این شایعات آمار مزبور را ترفندی محسوب می دارند که دولت قصد دارد با تشبث به آن برای راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ مجوز برگزاری صادر نماید!

   از آن جا که به هیچ روی اعتقادی به کلیت شایعات یاد شده نداریم و معتقدیم دولت سلامت و حیات ملت را در صدر اولویت برنامه ها و خدمات خود قرار داده است، انتظارمان از جناب ریاست جمهور بیان شفاف و بدیهی چگونگی سیاستگذاری ستاد مقابله با کرونا در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن (و نیز حتی مدت زمان و نحوه تعطیلات نوروزی) است.

   باید توجه داشت وجود چنین شایعاتی علاوه بر بی مهری به کادر درمان کشور، چنان تأثیر مخربی بر ضمیر ناخودآگاه توده مردم خواهد گذاشت که حتی در صورت برگزار نشدن راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال جاری به دلیل حراست از دستاوردهای موفق مقابله با کووید ۱۹، آسیب های بسیار و نازدودنی ای نسبت به دیدگاه های آنان به نظام جمهوری اسلامی و مقامات کشور وارد خواهد ساخت.

   نکته مهم دیگر، اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در خصوص مدت و نحوه سیاستگذاری این ستاد در خصوص تعطیلات نوروزی است. مسلم این که با اعلان هر چه زودتر این مهم، علاوه بر این که سطح توقعات مردم آماده پذیرش برنامه های تعیین شده خواهد گردید و طبق آن ها تعطیلات نوروزی خود را مدیریت خواهند کرد، فرصت مناسبی نیز برای رسانه های جمعی فراهم خواهد شد تا توده مردم را به پذیرش و رعایت هر چه بیشتر سیاستگذاری های اعلام شده ترغیب نمایند.

   پر مسلم است چنان چه بتوان تا پایان سال با مدیریت صحیح و کارآمد تا حد ممکن و حداکثری به کنترل شیوع کرونا نایل آییم، با آغاز بهار و رو به گرمی رفتن هوا و نیز واکسیناسیون گسترده مردم، یکی از موفق ترین کشورهای جهان در ریشه کنی حداکثری این ویروس منحوس از سلامت و زندگی ارزشمند ملت مان خواهیم بود.