کد خبر : 253261 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان - 18:32
ربیعی: ویروس کرونا جهشی‌تر شده است سخنگوی دولت گفت: کرونا سبب ایجاد رویکرد جدی‌تر به سبک زندگی همراه با سلامت شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابعاد گسترده‌تری در زندگی روزمره ما یافته است. با این‌حال، به رغم تمامی محدودیت‌ها و توصیه‌های بهداشتی، همچنان با زندگی بهداشتی متناسب فاصله زیادی داریم.

نوآوران آنلاین- علی ربیعی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به بیماری کرونا و آمار کشته‌ها گفت: کرونا و ابعاد فاجعه‌آمیزش زندگی را  در خطر قرار داده است، دولت و مردم مهمترین مسئله‌شان این است که در کنار زندگی روزمره‌شان این بیماری را پشت سر بگذارند؛ متاسفانه ویروس کرونا شباهت کمتری به اجداد خود دارد و از رفتار آنان تبعیت نمی‌کند و از آغاز تا به امروز دچار تحولات فراوان و جهشی‌تر شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ۶۰۰ مرگ روزانه در فرانسه نشان از این تغییرات دارد. تاکنون ۸۸ درصد افرادی که دچار مرگ و میر می‌شدند از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند اما هم‌اکنون این ویروس، سنین پایین‌تر را هم مورد درگیری شدید قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط گذر زمان نه تنها نباید سبب خستگی از مبارزه بی‌امان‌ با کرونا و عادی انگاری ما شود، بلکه برعکس، باید سبب ایجاد رویکرد جدی‌تر به سبک زندگی همراه با سلامت شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابعاد گسترده‌تری در زندگی روزمره ما بیابد. با این‌حال، به رغم تمامی محدودیت‌ها و توصیه‌های بهداشتی، همچنان با زندگی بهداشتی متناسب فاصله زیادی داریم.