کد خبر : 253148 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان - 17:39
مسؤولان به روی خود نمی‌آورند گرانی نتیجه عملکرد آن‌هاست علی صوفی / وزیر تعاون دولت اصلاحات

نوآوران آنلاین- متأسفانه شرایط اقتصادی ایران به گونه ای شده است که روز به روز بر شدت گرانی ها افزوده می شود و مسؤولان نیز نسبت به این موضوع بی اعتنا هستند.

مسؤولانی که باید به طور جدی مشکلات را رفع کنند اکنون در برابر افزایش قیمت ها که ناشی از عملکرد اشتباه شان است سکوت کرده اند.

هر از چندگاهی نیز که قیمت ها در یک بازار خاصی افزایش شدید قیمت را تجربه می کند، چنین اعلام می کنند که قیمت ها حباب دارد و این حباب می شکند، اما در حقیقت این اعتبار و حیثیت مردم است که زیر بار گرانی ها می شکند و هیچ کسی نیز پاسخگوی شرایط ایجاد شده نیست.

مسؤولان به گونه ای به روی خود نمی آورند که در کشور گرانی های شدیدی ایجاد شده است که گویا انتظار دارند شخصی غیر از آن ها وارد عمل شود و اقتصاد را اداره کند.

گویا نمی خواهند بپذیرند مشکلات کنونی که مردم با آن ها دست و پنجه نرم می کنند حاصل اقدامات آن هاست و شخص دیگری در بروز آن ها نقشی نداشته است.

متأسفانه در اقتصاد کشور ما این رویه همواره وجود داشته است که مشکلات را بر گردن تحریم ها می اندازند و یا این که هر مسؤولی از اموری که بر عهده دارد شانه خالی می کند و تلاش دارد چنین جلوه دهد که ناکارآمدی ایجاد شده ناشی از عملکرد سایر بخش ها بوده و او بی تقصیر است.

این در حالی است که امروزه مردم به خوبی واقف به مشکلات هستند و می دانند که ریشه مشکلات در کجاست. برخی سعی می کنند آدرس غلط به مردم دهند، اما جامعه ما اکنون به سطحی از درایت و آگاهی دست یافته است که می تواند تشخیص دهد در کدام بخش ها با خلأها و ضعف هایی در اداره امور کشور مواجه هستیم و انداختن قصور به گردن عوامل یا بخش های دیگر نتیجه ای جز بی اعتمادی مردم را به دنبال نخواهد داشت.

این اتفاق تلخ را دقیقاً هم اکنون شاهد هستیم و ناامیدی و بی اعتمادی در سطح جامعه به طور گسترده ای ایجاد شده است.