کد خبر : 252792 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۰ مهر - 03:01
کاهش خطر مرگ در افراد دیابتی با نوشیدن چای و قهوه سبز منبع: هلث دی نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- نوشیدن 4 فنجان چای سبز و یا قهوه سبز در روز با 63 درصد کاهش خطر مرگ در افراد دیابتی همراه است.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیشتر در معرض بیماری های گردش خون، زوال عقل، سرطان و شکستگی استخوان هستند و علی رغم تعداد روزافزون داروهای مؤثر، اصلاحات در سبک زندگی مانند ورزش و رژیم غذایی، همچنان سنگ بنای درمان باقی می ماند.

تحقیقات منتشر شده قبلی حاکی از آن است که نوشیدن منظم چای سبز و قهوه به دلیل وجود ترکیبات مختلف بیو اکتیو این نوشیدنی ها، ممکن است برای سلامتی مفید باشد.

اما تعداد کمی از این مطالعات در افراد دیابتی انجام شده است. بنابراین محققان تصمیم گرفتند تأثیر احتمالی چای سبز و قهوه را به طور جداگانه و ترکیبی در خطر مرگ در افراد مبتلا بررسی کنند.

آن ها سلامت 4923 ژاپنی (2790 مرد، 2133 زن) مبتلا به دیابت نوع 2 (میانگین سنی 66 سال) را به طور متوسط ​​بیش از 5 سال ردیابی کردند.

هر پرسشنامه، 58 ماده غذا و نوشیدنی را پر کردند که شامل سوالاتی در مورد میزان چای سبز و قهوه هر روز بود و آن ها اطلاعات اساسی در مورد عوامل سبک زندگی مانند ورزش منظم، سیگار کشیدن، مصرف الکل و ساعات خواب شبانه را ارائه دادند.

اندازه گیری قد، وزن و فشار خون نیز انجام شد و همچنین نمونه های خون و ادرار برای بررسی عوامل خطر زمینه ای بالقوه، رصد شد.

حدود 607 نفر از شرکت کنندگان چای سبز نمی نوشیدند. 1143 نفر نیز یک فنجان در روز نوشیدند. 1384 نفر هم 2 الی3 فنجان نوشیدند و 1784 نفر نیز 4 فنجان یا بیشتر می نوشیدند.

در مقایسه با کسانی که هیچ یک از نوشیدنی ها را نمی نوشیدند، کسانی که یک یا هر دو نوشیدند احتمال مرگ و میر آن ها به هر دلیلی کمتر بود و کمترین احتمال آن مربوط به نوشیدن مقادیر بیشتری چای سبز و قهوه بود.

نوشیدن حداکثر 1 فنجان چای سبز هر روز با 15 درصد احتمال مرگ همراه بود. در حالی که نوشیدن 2-3 فنجان با 27 درصد احتمال پایین همراه بود. دریافت 4 فنجان یا بیشتر روزانه نیز با 40 درصد احتمال پایین همراه است.

در میان نوشندگان قهوه، حداکثر 1 فنجان روزانه با 12 درصد احتمال پایین همراه بود. در حالی که 1 فنجان در روز با 19 درصد احتمال پایین تر همراه بود و 2 فنجان یا بیشتر با 41 درصد احتمال پایین همراه بود.

خطر مرگ برای کسانی که هر روز چای سبز و قهوه می نوشند کمتر بود.

چای سبز حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدان و ضد التهاب از جمله فنل و تئانین و همچنین کافئین است.

قهوه همچنین حاوی اجزای فعال زیستی بی شماری از جمله فنل ها است. تصور می شود که کافئین، تولید و حساسیت انسولین را تغییر می دهد.

 

چهارشنبه ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳۰ مهر ۱۳۹۹)