کد خبر : 252789 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۹ مهر - 19:43
با رعایت پروتکل ها میزان انتقال کرونا را کاهش دهیم علی تاجرنیا / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- کرونا در حال حاضر به ترس بزرگ این روزهای مردم تبدیل شده است. به واقع باید گفت این ویروس ترسناک است و نمی توان این ترس را غیرمنطقی دانست.

به اعتقاد من ترسناک بودن کرونا اکنون که میزان ابتلاء به آن افزایش یافته و شاهد فوتی های بسیاری در نتیجه این ویروس هستیم، به اوج خود رسیده است.

در واکاوی پیرامون این موضوع که چرا اکنون تا این حد شاهد آمار بالای مرگ و میر هستیم به این نکته دست می یابیم که رفتار برخی افراد علت بروز این وضعیت شده است. حتی اگر 90 درصد افراد جامعه نیز رعایت کنند و فقط 10 درصد پروتکل های بهداشتی و مراقبت ها را رعایت نکنند کافی است تا فاجعه ای در زمینه سلامت مردم بروز یابد.

طی روزهای تعطیل شاهد بودیم که جاده های شهرهای مختلف کشورمان با انبوهی از مسافران مواجه بود.

با توجه به این که بسیاری از افراد ناقل هستند و هیچ علامتی دال بر ابتلاء به کرونا ندارند، این احتمال بالاست که بسیاری از مسافران، ناقل خاموش ویروس کرونا باشند و با بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی موجبات بیمار شدن سایر افراد را فراهم کنند.

ویروس کرونا درمان ندارد، اما قابل پیشگیری است. اگر بتوانیم منبع نشر و انتقال این ویروس نباشیم قطعاً در مدت زمان کمی قادر به نابودی آن خواهیم بود، اما متاسفانه در حال حاضر انتقال کرونا بسیار افزایش یافته است و می توان در بروز این وضعیت سیاست های غلط در پیش گرفته شده توسط مسؤولان و هم چنین رفتارهای غلط و خطرناک برخی افراد جامعه را عامل اصلی دانست.

حتی پیشرفته ترین کشورها نیز قادر به ساخت واکسن نهایی و قطعی برای درمان کرونا نشده اند. تنها راه پیشگیری است که متاسفانه در کشور ما برخی افراد بدون توجه به پروتکل ها موجب بیمار شدن خود و اطرافیان شان می شوند.

باید مسؤولان با اجرای مجدانه سیاست هایی هم چون بستن جاده ها و هم چنین تعطیل کردن شهرهایی که وضعیت قرمز و هشدار دارند، سرعت و میزان انتقال کرونا را کاهش دهند.

تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم تا حد زیادی در صعودی شدن آمار مرگ ناشی از کرونا مؤثر بود. مجدد تعطیلاتی پیش رو داریم که انتظار می رود بسیار جدی تر از قبل مسؤولان اقدام به بستن جاده ها کنند و اجازه ندهند که بیش از این وضعیت اسفبارتر شود.