کد خبر : 252758 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر - 19:14
یک سوم نوزادان مبتلا به کرونا این بیماری را از مادر می گیرند منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- "دنیل لاکا" و همکارانش، متاآنالیز موارد منتشر شده از عفونت کووید 19 را در نوزادان (طی 30 روز اول زندگی) انجام دادند. همان طور که حداقل با یک آزمایش "سواب نازوفارنکس" و یا تشخیص آنتی بادی های خاص تعریف شده در خون در مجموع، 176 مورد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نویسندگان دریافتند که 70 درصد موارد ناشی از قرار گرفتن در معرض محیط است. 30 درصد احتمالاً نتیجه انتقال ویروس از مادر به کودک بوده و حدود 9 درصد از 176 مورد تایید شده است که در نتیجه انتقال با عفونت هنگام زایمان حاصل شده است.

هنگام بررسی عفونت هایی که حداقل 72 ساعت پس از تولد رخ داده است، محققان دریافتند که به نظر می رسد در نوزادانی که کنار مادر خود در بیمارستان مانده اند (در اتاق) شیوع بیشتری از کرونا وجود داشت.

محققان استدلال می کنند که اگر در اتاق خواب جدایی نوزادان نگهداری شوند و اقدامات بهداشتی و تجهیزات محافظتی مناسبی در دسترس باشد خطر انتقال در نتیجه مواجهه با محیط زیست کاهش می یابد.

نویسندگان همچنین خاطرنشان کردند که شیردهی با عفونت کرونا ارتباطی ندارد و آن ها پیشنهاد می کنند که انتقال ویروسی از طریق شیر نادر است. با این حال، برای تأیید این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری است.

 

سه شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰

(برابر با ۲۹ مهر ۱۳۹۹)