کد خبر : 252755 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۸ مهر - 17:22
بیکاری گسترده کارگران در وضعیت کرونایی جمشید عدالتیان / عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- این موضوع قابل پذیرش نیست که امروزه در بسیاری از حوزه های کسب و کار شاهد کاهش شمار شاغلان و افزایش بی رویه بیکاران باشیم.

در شرایط کنونی باید مسؤولان با اقدامات مؤثر و مفید به گونه ای عمل کنند که مردم رفاه بیشتری را تجربه کنند.

شرایط کرونایی کنونی که در همه دنیا ایجاد شده و در ایران به شکل اسفباری موجب بروز مشکلات اقتصادی شده است، باید با اراده و همت عالی مسؤولان رفع شود.

امروزه شاهد فشار بر مردم ایران از هر سو هستیم که متاسفانه باید گفت بخشی از این مسائل ناشی از نبود میران مجرب، دلسوز و متعهد و با انگیزه در رفع مشکلات مردم است.

در شرایط کنونی از یک سو شاهد افزایش چشمگیر ابتلاء به کرونا در کشورمان هستیم و از دیگر سو نیز وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم به شدت در سختی و تنگنا قرار گرفته است.

در مجموع می توان گفت مردم ما اکنون با انبوهی از مشکلات مواجه هستند که نمی توان پیش بینی کرد چه زمانی به پایان می رسند و می توانند به زندگی عادی خود بازگردند.

تداوم این وضعیت شرایط مردم را بدتر می کند و اوضاع را پیچیده تر. به همین جهت باید مسؤولان اقدام به بهبود وضعیت معیشتی مردم کنند.

از دیگر سو باید به گونه ای شرایط را رقم بزنند که با کرونا قربانیان و مبتلایان کمتری داشته باشد. این امر قاعدتاً مستلزم تعطیل کردن همه بخش ها و فعالیت ها در مناطق خطرناک است، اما با توجه به این که دولت نمی تواند از نظر مالی به حمایت از خانوارها بپردازد و نیازهای ضروری مردم را تأمین کند نهایتاً تصمیماتی در این خصوص اتخاذ نمی کند.

اما باید توجه داشته باشیم که تنها راه ریشه کن کردن ویروس کرونا کاهش تجمعات انسانی است که امروزه متاسفانه با عادی شدن شرایط به گونه ای شده که دیگر مردم فراموش کرده اند که کرونا هم چنان قربانی می گیرد و باید پروتکل ها را رعایت کنند تا شاهد مرگ و میرهای کمتری باشیم. 

اگر همه با هم کمک کنیم کرونا ریشه کن می شود و می توانیم به شرایط عادی زندگی و فعالیت های شغلی بازگردیم. در این زمینه نیازمند حمایت های مادی و تصمیمات اقتصادی مناسبی از سوی دولت هستیم.