کد خبر : 252651 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر - 21:33
موفقیت داروهای ضد میکروب در مهار ویروس کرونا منبع: اسپوتنیک / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- دانشمندان در هنگ کنگ اعلام کردند: یک داروی ضد میکروبی ارزان قیمت که برای درمان زخم معده و عفونت های باکتریایی استفاده می شود، در مبارزه با ویروس کرونا در حیوانات نویدبخش است.

محققان دریافتند داروهای متالود (یعنی ترکیبات حاوی فلز که بیشتر در برابر باکتری استفاده می شوند) نیز ممکن است دارای خواص ضد ویروسی باشند که می توانند با ویروس کرونا مبارزه کنند.

آن ها با استفاده از همسترها به عنوان آزمودنی ها دریافتند كه داروی رانیتیدین بیسموت سیترات (RBC) یك ماده ضدکرونای قوی است.

محققان دانشگاه هنگ کنگ اعلام کردند که داروی رانیتیدین بیسموت سیترات قادر است بار ویروسی در ریه همستر آلوده را 10 برابر کاهش دهد.

یافته ها نشان می دهد که داروی رانیتیدین بیسموت سیترات یک عامل ضد ویروسی بالقوه برای مبارزه با کروناست.  

ویروس کرونا از زمان ظهور در چین در دسامبر گذشته، بیش از یک میلیون نفر را کشته و اکنون در سراسر جهان گسترش یافته است.

در حالی که دانشمندان برای یافتن واکسن دست و پنجه نرم می کنند، آن ها هم چنین داروهای موجود را که ممکن است علائم ناشی از بیماری کرونا را کاهش دهند یا به بدن در مبارزه با عفونت کمک کنند، آزمایش کرده اند.

Remdesivir  یک داروی ضد ویروسی و دگزامتازون نیز نوعی کورتیکواستروئید است که هر دو موفقیتی در مبارزه با ویروس کرونا داشته اند.

البته باید گفتRemdesivir  گران و در دنیا کم است. دگزامتازون نیز دارای اثرات سرکوب سیستم ایمنی است که برای همه به ویژه بیماران کبدی خطرناک است.

دانشمندان هنگ کنگی عنوان کردند که داروی رانیتیدین بیسموت سیترات، یک داروی معمول و در دسترس است و با مشخصات دارویی ایمن و جامع استفاده می شود.

 

سه شنبه ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰

(برابر با ۲۲ مهر ۱۳۹۹)