کد خبر : 252324 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر - 20:46
نیاز فوری به یک واکسن نباید ضرورت آزمایش دقیق را کمرنگ کند منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یافته های جدید در مورد پاسخ ایمنی در برابر بخشی خاص از ویروس کرونا در کودکانی که دارای سندرم التهابی چند سیستمی نادر اما خطرناک هستند، ممکن است پیامدهای مهمی در تولید واکسن ها و درمان های ایمنی برای کووید 19 داشته باشد.

اینکه چرا یک کودک خاص دچارMIS-C  (سندروم التهابی چند سیستمی) می شود مشخص نیست و همچنین نمی داند چه چیزی ممکن است کودک را در معرض خطر بیشتری قرار دهد. 

دکتر "روستاد" و همكارانش دریافتند كه كودكان مبتلا به MIS-C مقادیر قابل توجه بالاتر آنتی بادی علیه قسمت خاصی از ویروس کووید 19 دارند كه به ویروس اجازه حمله به سلول ها را می دهد. اگر چه به طور قطعی اثبات نشده است، اما یافته ها نشان می دهد که یک پاسخ ایمنی قوی تر در برابر RBD ممکن است با MIS-C همراه باشد.

کشف این که مقادیر بالای آنتی بادی علیه RBD یا MIS-C مرتبط است می تواند در تشخیص MIS-C مفید باشد، اما ممکن است پیامدهای دیگری نیز داشته باشد.

اگر آنتی بادی علیه RBD یا زیرمجموعه ای از آنتی بادی ها در ایجاد  MIS-C  نقش داشته باشند، ممکن است برخی از نوع های فرعی یا مقدار آنتی بادی علیه RBD وجود داشته باشد که مفید نباشند یا حتی خطرناک باشند.

به عنوان مثال، پزشکان ممکن است لازم باشد هنگام معالجه بیماران مبتلا به کووید 19 به پلاسمای بیماران بهبود یافته نیاز داشته باشند.

"زایچنر" و "کروز" می نویسند RBD جزء بسیاری از واکسن های کووید 19 در حال تولید است. اگر برخی از آنتی بادی ها علیه RBD یا MIS-C با افزایش التهاب همراه باشد، ارزیابی دقیق افراد ثبت نام شده در آزمایش های بالینی واکسن برای اثبات افزایش پاسخ های التهابی ضروری است؛ به ویژه اگر در مواردی افراد مورد تحقیق در معرض آلودگی به ویروس کووید 19 قرار بگیرند.

یادآوری این نکته بسیار مهم است که نیاز فوری به یک واکسن نباید ضرورت آزمایش دقیق را کمرنگ کند.

 

دوشنبه ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۷ مهر ۱۳۹۹)