کد خبر : 252237 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳ مهر - 05:23
بهترین نوع ماسک برای پیشگیری از کرونا منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان دانشگاه "سین سیناتی" به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی شخصی، بررسی کردند که چه پارچه های معمولی خانگی به عنوان ماسک صورت بهتر کار می کنند.

در کنار ماسک تنفسی یکبار مصرف N95 یا ماسک جراحی، بهترین گزینه را می توان ماسک های صورت ابریشمی راحت دانست که رطوبت را دفع می کنند و یک راهکاری مطلوب در مبارزه با ویروس کروناست.

"پاتریک گوئرا" استادیار زیست شناسی در کالج گفت: شاید از همه بهتر همین پارچه ابریشمی باشد که حاوی خواص طبیعی ضدمیکروبی، ضد باکتری و ضد ویروسی است و می تواند به دفع ویروس کمک کند.

مطالعات نشان داده است که به طور خاص مس می تواند باکتری ها و ویروس ها را در اثر تماس از بین ببرد.

بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از ماسک جراحی در ترکیب با دستگاه تنفس N95 استفاده می کنند. پوشش خارجی با تمیز نگه داشتن ماسک تنفسی N95 به افزایش عمر آن کمک می کند.

یک مطالعه دانشگاهی نشان داد که ماسک های ابریشمی در دفع کووید 19 بهتر از ماسک های پنبه ای یا مصنوعی عمل می کنند.

پنبه رطوبت را مانند اسفنج به دام می اندازد، اما ابریشم قابل تنفس و نازك تر از پنبه است و خیلی سریع خشك می شود.

با افزایش کرونا در دنیا ماسک های صورت به نقطه کانونی برای پیشگیری تبدیل شده اند.

در آزمایشگاه زیست شناسی، محققان پارچه پنبه و پلی استر را به همراه انواع مختلفی از ابریشم آزمایش کردند تا ببینند که هر یک از مانع ها برای دفع آب که نمایانگر قطرات تنفسی حاوی ویروس است تا چه اندازه مؤثر است. آن ها دریافتند که ابریشم به عنوان مانع رطوبت بسیار بهتر از پلی استر یا پنبه است که هر دو قطرات آب را به سرعت جذب می کنند.

چنین نتیجه گیری شد که ابریشم هنگام استفاده از دستگاه تنفس مانند ماسک های جراحی عملکردی مشابه دارد اما دارای قابلیت شست و شو و دفع آب است که می تواند به حفظ ایمنی بیشتر فرد در برابر ویروس منتقل شود.

فرضیه جاری این است که ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی منتقل می شود. اگر از لایه های ابریشم استفاده کنید، از نفوذ و جذب قطرات جلوگیری می کند.

تحقیقات دیگر نشان داده است که افزایش لایه های ابریشم باعث بهبود کارایی فیلتراسیون می شود. این بدان معنی است که مواد ابریشمی می توانند قطرات را دفع و فیلتر کنند.

 

پنج شنبه ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳ مهر ۱۳۹۹)